Mielipiteitä kaivataan Pojalle tyttöjen pyörä
Elikäs kaikki mielipiteet tervetulleita. Mulla motorisesti kömpelö teini poika jolla vaikeuksia nousta poikien pyörän kyytiin. Onko tuhoontuomittu ajatus jos ostaisi tyttöjen maastopyörän unisex värissä? Koko 26 on hankintalistalla ja tähän asti on löydetty joku matalarunkoinen poikien pyörä mutta tuo on jo miesten koko ja aika korkeita tankoja. Rahaakaan ei ole liioiksi joten pitäisi vielä löytyä käytettynä.
Kommentit (72)
En onnistunut lainaan mutta juu on poika koulussa 7 luokalla. Koulutarkasrukset käyty ja mitään huomioita ei olla saatu. Jalka ei vaan yksinkertaisesti nouse.
Maastopyörissä ei ole suoraa vaakaputkea edes ns. miesten malleissa. Eli aapee voi lopettaa trollaamisensa ja ostaa minkä tahansa maastopyörän, kaikissa niissä on viisto yläputki.
Vierailija kirjoitti:
En onnistunut lainaan mutta juu on poika koulussa 7 luokalla. Koulutarkasrukset käyty ja mitään huomioita ei olla saatu. Jalka ei vaan yksinkertaisesti nouse.
Älä vielä huoli. Osa on vaan kankeampia ja kömpelyys vielä tuossa iässä voi johtua kasvusta. Minä olin tuon ikäisenä aina nurin omiin jalkoihin kompuroiden ja joku paikka kipsattuna, kun aivot eivät pysyneet nopeasti kasvaneiden hämähäkkiraajojen ulottuvuuksien perässä. Ihan motorisesti normaali ja jopa ihan ketterä ja notkeakin minusta silti tuli, mutta vasta kasvun päätyttyä :)
Ja loppujen lopuksi aika moni mies/poika on tuolta lantion seutuvilla aika kankea.
Vierailija kirjoitti:
Maastopyörissä ei ole suoraa Einnuyvaakaputkea edes ns. miesten malleissa. Eli aapee voi lopettaa trollaamisensa ja ostaa minkä tahansa maastopyörän, kaikissa niissä on viisto yläputki.
Ei nyt valittavasti ole trolli. Ei se ihan vaakasuora olekaan mutta tarpeeksi suora ettei pääse pyörän kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vielä huoli. Osa on vaan kankeampia ja kömpelyys vielä tuossa iässä voi johtua kasvusta. Minä olin tuon ikäisenä aina nurin omiin jalkoihin kompuroiden ja joku paikka kipsattuna, kun aivot eivät pysyneet nopeasti kasvaneiden hämähäkkiraajojen ulottuvuuksien perässä. Ihan motorisesti normaali ja jopa ihan ketterä ja notkeakin minusta silti tuli, mutta vasta kasvun päätyttyä :)
Ja loppujen lopuksi aika moni mies/poika on tuolta lantion seutuvilla aika kankea.
Kiitos tää lohduttaa. Aloin jo miettiä näidenkin vastausten perusteella vaikka mitä mä kun olen pitänyt asiaa jos ei nyt normaalina niin vaan hänen yhtenä ominaisuutena. Osa kavereistaan hyppää kovinkin ketterästi vaikka kuinka isoihin pyöriin mutta ei onnistu meillä. ap
Nainen olen ja huono tasapaino. Itselläni on city-mallinen pyörä, jossa on yksi tanko matalalla.
Nyt hävettää kun tajusin että minulla on naisten henkilöauto. Jos jälkiasentaa sen miesten tangono kuskinpukille niin pitääkö ajneuvo tyyppikatsastaa?
Kannattaa ostaa parhaiten käyttäjälle sopiva pyörä. Esim. pitkät naiset usein polkee miesten malleilla. Polkupyörän sukupuolittaminen ylipäänsä on typerää, sillä polkijan pituus on olennaisin seikka pyörää valittaessa. Yksi vanhempi naapurin mies osti muuten "naisten mallin" kun jalka ei enää nouse samaan tapaan kuin ennen ja oli oikein tyytyväinen ratkaisuunsa. Sopivan pyörän hankintaan siis ja pojalle voi opettaa, että "vääränsukupuolisesta" pyörästä valittajat ovat vähän tyhmiä kun yrittävät tehdä elämästä turhan vaikeaa ilman mitään syytä.
Teinipojallani on ollut Biltemasta ostettu "halppispyörä" Yosemite (muistaakseni). Musta väriltään, siinä se tanko ei ole siellä ylhäällä. Mutta ei se nyt mm. värin puolesta tuo mieleen mitään leimallisesti tyttöjen pyörää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kiittää kommenteista. Ei saa jalkaa niin korkealle että pääsisi korkean tangon/ takarenkaan yli mutta jos pääsee matalamman tangon yli onnistuu peruuttamaan kyytiin. Motoriikassa muutenkin kömpelyyttä eikä ole mikään ketterä.
Harmaata pyörää punaisilla teksteillä olen katsellut
Ei ole normaalia jos lapsi ei saa nostettua jalkaa tuolle korkeudelle.
Mitähän sille sitten voisi tehdä? Täällä päin ei pääse lääkäriin vaikka olisi hätä saati sitten jos valitan että nuori on motorisesti kömpelö.
Onko poika vielä koulussa? Voisiko aloittaa kouluterveydenhoitajalta joka ohjaa perustarkastuksen ryhti, jne jälkeen koululääkärille? Oman pojan tutkimukset alkoi näin.
Miksi pitäisi viedä sen perusteella että joku random tyyppi netissä on sitä mieltä että asiassa on ongelma? Pidä huolta vaan ihan omista asioistasi jos et ole tähän päivään mennessä käsittänyt että kaikki ihmiset eivät ole samasta muotista tehty.
Ei tyttöjenpyörää, joutuu kiusatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee pyörästä tyttöjen tai poikien pyörän?
Tanko vaakatasossa on miesten pyörä.
Motoriikkamiikka vois mennä punttisalille tai painitreeneihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa tässä yhteydessä motorisesti kömpelö, joka ei pysty nousemaan pyörän selkään? Helpompihan se on yhdellä jalalla seisten ja sarvista kiinnipitäen jalkaa taaksepäin heilauttaa sinne pyörän toiselle puolen kuin eteenpäin koukussa ujuttaa satulan etupuolelta. Vai tarkoitatko, ettei hän pysty nostamaan jalkaansa edes takakautta niin korkealle? Ei kyllä silloin taida pystyä etukauttakaan sitä tekemään. Teinien maastopyörät taitaa kautta linjan olla sellaisia, joissa tanko on vain puolikorkea, ei siis sellainen miestenpyörän vaakatasossa oleva korkea. Jopot on kalliita ja hempuloita ajaa, mutta ne ovat matalarunkoisia ja niillä ainakin meilläpäin jotkut pojatkin ajelee. Ilmeisesti siksi, että ovat niin kevyitä, että niillä on hyvä keulia.
Mun Jopo on vuodelta 1966 ja tukevampaa runkoa saa hakea😅
Vierailija kirjoitti:
Ei tyttöjenpyörää, joutuu kiusatuksi.
Enempi kiusataan, jos ei pysty ajamaan tai pysähtymään pyörällä. Tärkeintä on, että on pyörä, jonka pystyy hallitsemaan. Meillä pojalle ostettiin mahdollisimman matalarunkoinen pyörä. Mitään sukupuolta siinä ei ole. Ei voisi edes ajatella pyörää, josta lapsi ei pysty nousemaan pois kaatumatta.
Kiitos kaikille kommenteista me jatkamme pyörän etsintää. Ostamme pyörä jolla lapsen on hyvä ajaa emmekä välitä onko se väärän sukupuolen pyörä.
Kaverit alkaa homottelemaan jos ostat tyttöjen mallin.
Mitä pyörää ei ajeta jaloilla, vaan genitaaleilla? Onko sellainen sopiva pyörä alaikäiselle ja vielä äidin maksamana?
Onko poika vielä koulussa? Voisiko aloittaa kouluterveydenhoitajalta joka ohjaa perustarkastuksen ryhti, jne jälkeen koululääkärille? Oman pojan tutkimukset alkoi näin.