Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Alaikäinen valmisti itse ampuma-asetta ja suunnitteli kouluampumista Pohjois-Pirkanmaalla

Vierailija
04.04.2024 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010338024.html

"

Kuulusteluissa hän kertoi motiiviksi kiusaamisen, kertoo tutkinnanjohtaja, komisario Kari Aaltio.

Suunnitelma oli vielä hyvin alkuvaiheissa. Tieto asiasta tuli poliisille hänen lähipiiristään. Heitä voi tässä kiittää, hän sanoo."

Ja taas kiusaaminen.

Milloin kukaan koulussa poistuu mukavuusalueeltaan ja puuttuu kiusaamiseen? Mistä esim. rehtori saa palkkaa jos ei kykene estämään tätä puuttumalla kiusaajien toimintaan? Pitääkö ihmisten kuolla näiden laiminlyöntien takia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse koulunkäyntiavustajana 3 vuotta, voin sanoa että "ketään ei kiinnosta".

Kaikki aikuiset ovat siellä vain siksi että siitä saa palkkaa jolla lomailla ja tehdä asioita vapaa-ajalla.

Ketään ei kiinnosta tipan vertaa lasten asiat ellei sitten jollain satu olemaan oma lapsi siellä samassa koulussa.

Näin primitiivisiä ja yksinkertaisia me lajina olemme.

Vierailija
2/5 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan pientä kiusaamista on. Sitä on kouluissa ja työpaikoillakin. Joskus se vaan lähtee täysin käsistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan pientä kiusaamista on. Sitä on kouluissa ja työpaikoillakin. Joskus se vaan lähtee täysin käsistä.

Se on Suomessa ihan omaa luokkaansa:

https://www.terve.fi/artikkelit/tyopaikkakiusattuja-suomessa-eniten-kok…

[quote]

Työpaikkakiusattuja on Suomessa eniten koko Euroopan alueella

Suomessa työpaikkakiusaamiselle altistuu peräti kaksi kertaa enemmän henkilöitä kuin muissa Euroopan maissa yhteensä.

Muissa Pohjoismaissa kiusaamista esiintyy huomattavasti vähemmän, ja esimerkiksi Ruotsissa työpaikkakiusattujen määrä on vain 25% Suomen luvuista.[/quote]

Suomeen on kertynyt poikkeuksellisen paljon sosiopaatteja ja psykopaatteja muihin maihin verrattuna, normaaleissa maissa heitä on vain yksi prosentti väestöstä. Täällä varmaan kolmasosa.

Vierailija
4/5 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on kyllä huomattu, ettei kiinnosta. Opettajan vastaus on ollut vuosien aikana niin meille kuin toisellekin vanhemmalle, että ei ole tapahtunut ja koulussa on kaikki hyvin. Hän kun ei ole tilanteita nähnyt. 

Sama silloin kun itse olin ala-asteella.

Vierailija
5/5 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se on kyllä huomattu, ettei kiinnosta. Opettajan vastaus on ollut vuosien aikana niin meille kuin toisellekin vanhemmalle, että ei ole tapahtunut ja koulussa on kaikki hyvin. Hän kun ei ole tilanteita nähnyt. 

Sama silloin kun itse olin ala-asteella.

Ja kun jotain tapahtuu, piiloudutaan lakiosaston tai lakipykälien taakse eikä suostuta sanomaan mikään mikä voisi omaa virka-aseman säilyvyyttä heikentää.

Kuten tuo ensimmäinen vastaaja sanoi, ei ketään lasten oikeudet tai edut siellä kiinnosta. Siellä ollaan tekemässä rahaa, ja lapset ovat lähinnä kiusallinen este jota pitää päivittäin sietää. Ei empaattisia kutsumusopettajia ole enää olemassa, tai jos on niin äärimmäisen harvassa. Ala on todella kokoomuslainen nykyään koska palkat ovat korkeahkot ja pitkät kesävapaat täysin palkallisia.