Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruna, porkkana, sipuli jne. edulliset perusruokatarvikkeet. Ideoita!

Vierailija
04.04.2024 |

Jatketaan taas todella edullisen kotiruoan ideoinnin parissa!

Juurekset ja vihannekset: Perunat, porkkanat, sipulit, kaali, satokasvikset. Idätä itse ituja keittiössä ja viljele yrittejä!

Pakasteet: Keittojuurekset, 1 kg parsakaali-kukkakaali-porkkana, 1 kg pakastepinaatti, 1 kg pakasteherne, 1 kg pakastepuolukka, 1 kg mustikka, 1 kg mansikka

Maito-osasto: 12 kpl kananmunat, 1 kg kermajuusto, K-menun 1 kg jogurtit, muut edulliset 1 kg jogurtit kuten maustamaton jogurtti, kasvimargariini, rypsiöljy, kauramaito 6 x 1 l tarjoukset, edullinen salaaattijuusto

Kuivatuotteet: Vehnäjauhot, kaurahiutaleet, sokeri, sämpyläjauho, ruisjauho, mannaryynit, perunajauho, leivinjauhe, vaniljasokeri, kuivahiiva, 4 viljan hiutaleet, soijarouhe, kuivattu härkisrouhe, maissihiutaleet, mantelit, rusinat, kuivatut kikherneet ja muut kuivatut pavut kuten kidneypavut, tomaattimurskaa tarjouksesta, Xtra-ketsuppi (halpaa mutta myös huonoa). Osta isoja ja edullisia maustepakkauksia. 

Juomat: Edullinen tee, yrttiteet esim. Xtra ja Lidl, tumma kaakao, sitruunamehu, limemehu

Näistä saa jo mielikuvituksella ja esimerkiksi koulun kotitalouden kirjan ohjeilla ruokaa ja paljon erilaisia leipomuksia aikaiseksi.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohta saa alle 10€/kg kun kyttää alennuksia. Kannattaa panna merkille oman kaupan kalatiskin aikataulu, että saa ihan tuoreeltaan. Ylipäätään kannattaa lukea mainoslehtiä, vaikka niitä riesaksi asti tuleekin.

Vierailija
22/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan on melkein kaikki ruoka mitä suomalainen ihminen tarvitsee, jos lihan ottaa lisäksi halutessaa, mutta se maksaa lisää. 

Noista saa kaiken perusruoan. Ravintsemuslääkäri sanoi että suomalaiset ovat lihoneet kun syövät liian usein herkkuruokia, että herkut pitää säästää juhliin, siis kai lasagne, äyriäispata, pihvit jne, että perunat, riisi, pasta ja sekasalaattia ja kananmunia ja kasviksia eri muodoissaan uuniruokana niin on terveellistä muttei lihottavaa.

Se on juuri näin! Tässä on kaikki mitä tarvitaan ravitsemuksellisesti. Pellavansiemenrouhe tai pellavansiemeniä puuroon lisäksi tai muutama saksanpähkinä tai chian siemeniä. Näistä saa hyviä rasvahappoja! Maksaa kyllä, mutta määrä on pieni. 

T. Ap

Leivät täytyisi tässä leipoa itse. 

Mies on leiponut ruisleipää juureen. Ihanaa! Itse leivon sämpylöitä ja pizzaa. Näitäkin voi tehdä juureen. Parempi vatsalle. 

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jatkuvasti ylläpitää perusruokatarvikkeita kotona. Tällöin on aina mahdollista valmistaa erilaisia ruokia ja leivonnaisia. 

Vierailija
24/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvitarjoukset

🧀🧀juustotarjoukset🧀🧀

Mitä sitä suomalainen muuta tarvitsee.

Vierailija
25/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin syödä onnellisten kanojen munia, mutta niitä ei saa tehotuotanto kanaloista ja olen myös skeptinen "luomu" sanan alle naamioiduista kananmunista. Voiko eläin olla onnellinen jos se kuuluu tehotuotannon piiriin. Pitäis hankkia omat kanat, vois hyvillä mielin syödä munia.

Vierailija
26/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mitä ruokia "ennen" on syöty. Esim  niinkin lähellä, kuin lapsuudessasi. Jos siis olet syntynyt viime vuosituhannella.

Tai hanki ihan perus keittokirja, esimerkiksi "kotiruoka". Siitä on otettu ensimmäinen painos 1908, joten mitään kalliita aineita ei resepteihin tarvita, vaan ohjeilla tehdään ihan perusruokaa. Kaisa Isotalo on kirjoittaja, ja kirjaa löytyy parilla kympillä uutena, kympillä käytettynä nettidivareista. Paikallisessa SPR kontissa sitä on ollut usein myös. 

Yleensä mitä vähemmän aineita sitä edullisempi ruoka. Ne erilaiset ranskankermat, maustetahnat ym nostavat ruuan hintaa. 

Eli paluu vanhaan, on minun neuvoni. 

Perinteistä suomalaista kotiruokaa. 

Vierailija
27/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyyristä tavaraa aloittaja esittelee. Kuivattu herne on paljon halvempaa kuin pakasteherneet, ja mihin tarvitaan pakastevihanneksia, kun voi itse kuoria ja pilkkoa tuoreita?

Voita voi käyttää mausteen tapaan, eli huolella ruskistettuna paistamiseen, lusikallinen ruokaan ja leipomiseen säästeliäästi.

Vierailija
28/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, mitä ruokia "ennen" on syöty. Esim  niinkin lähellä, kuin lapsuudessasi. Jos siis olet syntynyt viime vuosituhannella.

Tai hanki ihan perus keittokirja, esimerkiksi "kotiruoka". Siitä on otettu ensimmäinen painos 1908, joten mitään kalliita aineita ei resepteihin tarvita, vaan ohjeilla tehdään ihan perusruokaa. Kaisa Isotalo on kirjoittaja, ja kirjaa löytyy parilla kympillä uutena, kympillä käytettynä nettidivareista. Paikallisessa SPR kontissa sitä on ollut usein myös. 

Yleensä mitä vähemmän aineita sitä edullisempi ruoka. Ne erilaiset ranskankermat, maustetahnat ym nostavat ruuan hintaa. 

Juuri näin. Paluu esimerkiksi 90-luvun ruokaan auttaa jo. Myös lähituotantoa nämä perusruoat.

Vierailija
29/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin syödä onnellisten kanojen munia, mutta niitä ei saa tehotuotanto kanaloista ja olen myös skeptinen "luomu" sanan alle naamioiduista kananmunista. Voiko eläin olla onnellinen jos se kuuluu tehotuotannon piiriin. Pitäis hankkia omat kanat, vois hyvillä mielin syödä munia.

Omat kanat on ihana ajatus. 

Vierailija
30/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tyyristä tavaraa aloittaja esittelee. Kuivattu herne on paljon halvempaa kuin pakasteherneet, ja mihin tarvitaan pakastevihanneksia, kun voi itse kuoria ja pilkkoa tuoreita?

Voita voi käyttää mausteen tapaan, eli huolella ruskistettuna paistamiseen, lusikallinen ruokaan ja leipomiseen säästeliäästi.

Moni ei ehkä tule huomanneeksi, mutta nämä 1 kg pakastekasvispussit tulevat halvemmaksi kuin tuoreet kasvikset. Kaupan omat merkit tottakai kannattaa valita.

Vierailija
31/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkakiisseli ja vispipuuro 

Vierailija
32/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varastan ruokaa mieluummin kuin palaan siihen mannapuuroon, mitä lapsena olin pakotettu syömään.

Vierailija
33/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä aloituksia samasta aiheesta on jo liikaa, idiootti.

Vierailija
34/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan soijarouhetta aina jahelihan ja kanasuikaleiden mukaan noin puolet. Milloin teen ns lihakasvikeittoa, makaroonilaatkiioa tai kastiketta.

Käytän myös aina Prisman xtra, rainbow ja nykyään coop tuotteita tai cittarin k-menu ja pirkkatavaraa.

Vierailija
35/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekemällä säästää rahaa. Saa terveellistä ruokaa. Saa pääsääntöisesti lähiruokaa. Aika kuluu mukavasti. Voi olla ylpeä itsestään. 

Vierailija
36/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyn, lässyn, jankuti, jankuti

Vierailija
37/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kotiruoka-kirja on klassikko. Rasvan ja sokerin määrää voi vähentää näistä vanhoista resepteistä kyllä. Ja monista uusistakin. 

Vierailija
38/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyn, lässyn, jankuti, jankuti

Voimia.

Vierailija
39/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös läskit täällä aina valita, että kaikki terveellinen ruoka on kallista, siispä heidät on pakottamalla pakotettu ahmimaan karkkia, sipsiä ja pakastepizzaa? Nyt kyllä puijaat, ap hyvä, ei nuo terveelliset jutut voi olla edullisia!

Vierailija
40/58 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut, että pakastevihannekset ovat kilohinnaltaan edullisimpia, kuin tuoreet, kun niissä ei mene mitään hukkaan.  Niin kuin kukkakaalin se kova kantaosa. Lisäksi ovat jo puoliksi höyrytettyjä, niin sähköäkin kuluu vähemmän ja saa nopeammin ruokaa pöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi