Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elinkeinoelämän valtuuskunta: Kaikille avoin terveydenhuolto pois, tilalle USA:n maksullinen terveysvakuutusmalli

Vierailija
04.04.2024 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010334427.html

Et pysty maksamaan sairasvakuutuksen kuukausierää? Et saa hoitoakaan ja vartijat heittävät sairaalasta tai ensihoidosta ulos.

Kokoomusdystopian laajeneminen etenee yhä nopeammin.

Kommentit (507)

Vierailija
401/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansakunnan sivistyksen taso mitataan sillä, miten se huolehtii heikoimmmista jäsenistään. 

Mielestäni sivistynyt kansakunta ei voi kohdella keskiluokkaa tai rikkaita miten tahansa.

No he voi ostaa palvelunsa. Heille se on suhteessa yhtä kallista kuin keskituloiselle tk tai poli maksut. Muiden ihmisten selkänahasta kuitenkin itsensä elättävät

Vierailija
402/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä on ihan SAK n syytä mielestäni. Pitkien lakkojen takia joudutaan ottamaan lisävelkaa ja ulkomaisia sijoituksia ei Suomeen saada enää. Lakot ovat maksaneet yhteiskunnalle ja nyt sitten ei ole varaa julkiseen terveydenhuoltoon kauan. Että SAK ja ammattiliitot saavat vain katsoa omaan napaansa.

Terveisin Tauno 68 v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen kannattanut yksityisiä vakuutuksia jo kauan aikaa. Meillä on koko perheellä yksityiset sairasvakuutukset, ja olen itse käynyt yksityisellä niiden kautta erikoissairaanhoidon operaatioissa mm. polvileikkauksessa.

Toki terveysjärjestelmä vaatii osaksi aina köyhemmille suunnatun palvelun/kompensaation tyyliin Medicaid/Medicare, mutta universaali kaikille suunnattu julkinen sektori ajautuu lopulta resurssivajeeseen. Viimeistään silloin, kun vanhushuoltosuhde romahtaa - ja vasemmistolaiset varmistivat vielä asian ajamalla läpi kalliin sekä turhan sote-uudistuksen!

Jenkeissa neljän hengen perheen sairausvakuutusmaksu on keskimäärin vähän päälle 20 000 dollaria vuodessa. Vajaa pari tonnia kuukaudessa.

eli melkein saman verran kun pieni/keskituloise

Siellä on semmoinen hassu systeemi, että sitten etsitään uusi työpaikka. 

Jos muuta ei löydy, niin puhutaan sellasista ns. turvaverkkotyöpaikoista.

Suomessa ihmiset luulee, että sellaiset duunit on oikein vakavasti otettavia valintoja. Amerikassa ne on, jos ei muuta löydy, niin selviytyy kuitenkin. 

Vierailija
404/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seis! Mitä tässä maassa oikein tapahtuu? Minä en äänestänyt tämän puolesta. Eihän tämä niin voi mennä että koko maata ollaan nyt rajusti muokkaamassa vain rikkaiden leikkikentäksi kaikkien muiden kustannuksella.

Kaikki persuja äänestäneet kyllä äänestivät, vaikka eivät edes itse tajunneet.

Riikka Purra valehteli minkä kerkesi vaalipaneeleissa.

"Pienituloisilta ei leikata..."

Vierailija
405/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
406/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansakunnan sivistyksen taso mitataan sillä, miten se huolehtii heikoimmmista jäsenistään. 

Mielestäni sivistynyt kansakunta ei voi kohdella keskiluokkaa tai rikkaita miten tahansa.

No he voi ostaa palvelunsa. Heille se on suhteessa yhtä kallista kuin keskituloiselle tk tai poli maksut. Muiden ihmisten selkänahasta kuitenkin itsensä elättävät

Mutta miten tahansa ei saa sivistynyt yhteiskunta myöskään keskiluokkaa kohdella. Esimerkiksi 100 %:n rajavero olisi barbaarinen.

Vierailija
407/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seis! Mitä tässä maassa oikein tapahtuu? Minä en äänestänyt tämän puolesta. Eihän tämä niin voi mennä että koko maata ollaan nyt rajusti muokkaamassa vain rikkaiden leikkikentäksi kaikkien muiden kustannuksella.

Riikka on sellainen homssunhei, että en uskois mitään sen suoltamaa.

Vierailija
408/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän yksi vakuutusyhtiö just lopetti terveysvakuutukset koska ihmiset on alkaneet käyttää niitä. Miten tuollainen voi turvata mitään jos vuosia maksat vakuutusta ja sitten kun käytät sitä niin se lopetetaan.

Vierailija
409/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten tämä luku mitenkään liittyy asiaan ja mitä se muka osoittaa? "

Sitä vaan, että syövän hoito on todella kallista USA:ssa.

Maksaa keskimäärin tuon 150 000 dollaria.

kerro nyt paljonko se on Suomessa?

Suomessa syövän hoidosta ei tarvitse maksaa itse, myös lääkekulut korvataan. Meillä on julkinen terveydenhuolto. Siksi me kaikki maksamme veroja, että terveydenhuolto olisi mahdollista kaikille. Verojen maksaminen tulee paljon halvemmaksi sille yksilölle.

Miten se julkinen vakuutus, jota kaikki ei maksa voi olla halvempi kuin yksityinen, jota kaikki vakuutuksenottajat maksavat yhtäläisesti? 

Työtätekevälle se yksityinen on halvempi. 

Vierailija
410/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos muuta ei löydy, niin puhutaan sellasista ns. turvaverkkotyöpaikoista."

Mitä ne ovat?

"Suomessa ihmiset luulee, että sellaiset duunit on oikein vakavasti otettavia valintoja. Amerikassa ne on, jos ei muuta löydy, niin selviytyy kuitenkin. "

En ymmärrä mitä tuo lause tarkoittaa. Käänsitkö googlella?

Vierailija
411/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka on sellainen homssunhei, että en uskois mitään sen suoltamaa.

Mt-kuntoutuja. Vai onko kuntoutunut

Vierailija
412/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla työttömät elättävät itsensä? 

Vierailija
413/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassahan on käsittääkseni kuitenkin pienemmät verot, ja siksi aina siitä puhutaan, että kun palkka vaikuttaa isolta, siitä täytyy itse sitten maksaa juuri nämä terveysvakuutukset (ja isot lapsiin liittyvät hoito- ja opiskelukulut).

Meinaan vaan, että jos tuohon malliin mennään täällä, sama se sitten on vaikka muuttaa jenkkeihin, ( jos kulut alkaa olemaan samaa tasoa) kun siellä on se palkka kuitenkin suurempi kuin täällä.

Joo Suomen mallihan olisi se, että lasketaan palkat alas ja kaikki maksut tappiin. Ei suomalaisilla ikinä olisi varaa tuollaiseen huijausvakuutukseen.

Vierailija
414/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on sairaiden paratiisi.

Pummien paratiisi.

Vierailija
415/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokalla Suomessa ei olisi varaa kalliisiin terveysvakuutuksiin.

Onhan sillä keskiluokalla myös nyt varaa maksaa sekä omansa että köyhien terveydenhoito.

Vierailija
416/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin USA:n? Aika monessa länsimaassa missä hoitoonpääsy ja tulokset vähintään yhtä hyvät kuin Suomessa on vakuutusperusteinen terveydenhuolto, mm. Sveitsi, Saksa jne.

Juuri näin. Terveelle, parikymppiselle miehelle vakuutus maksoi Sveitsissä muutama vuosi sitten muistaakseni jotain 150 e/kk.

Vierailija
417/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten se julkinen vakuutus, jota kaikki ei maksa voi olla halvempi kuin yksityinen, jota kaikki vakuutuksenottajat maksavat yhtäläisesti? 

Työtätekevälle se yksityinen on halvempi. "

Ei ole. Suomen palkoilla ei ainakaan.

Kysy joltain amerikkalaiselta joka sairastui syöpään, mitä se maksoi hänelle.

Kysy sitten vertailun vuoksi suomalaiselta, norjalaiselta tai ruotsalaiselta.

Vierailija
418/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in... Olisiko vttu kannattanut ajatella kaksi kertaa siellä äänestyskopissa, stnan uivelot? Ihan tasan uitte siinä lietteessä, jonka olette itse levittäneet.

Vierailija
419/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos muuta ei löydy, niin puhutaan sellasista ns. turvaverkkotyöpaikoista."

Mitä ne ovat?

"Suomessa ihmiset luulee, että sellaiset duunit on oikein vakavasti otettavia valintoja. Amerikassa ne on, jos ei muuta löydy, niin selviytyy kuitenkin. "

En ymmärrä mitä tuo lause tarkoittaa. Käänsitkö googlella?

Palvelualalla paljon. Oikeastaan kaikki mihin pääsee ilman tutkintoja. 

Vierailija
420/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kuulu liittoon niin parempi on mennä kuten äänestit eli nelihenkinen perhe vakuutukset 10 000 € ja siinäkin rajoituksia. Sensuuri iskee mutta näinkö halusit sillä tulot kyllä riittävät mutta jako on enemmän entisestään rikkaille. ÄLÄ SENSUROI please.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä