Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elinkeinoelämän valtuuskunta: Kaikille avoin terveydenhuolto pois, tilalle USA:n maksullinen terveysvakuutusmalli

Vierailija
04.04.2024 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010334427.html

Et pysty maksamaan sairasvakuutuksen kuukausierää? Et saa hoitoakaan ja vartijat heittävät sairaalasta tai ensihoidosta ulos.

Kokoomusdystopian laajeneminen etenee yhä nopeammin.

Kommentit (507)

Vierailija
381/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansakunnan sivistyksen taso mitataan sillä, miten se huolehtii heikoimmmista jäsenistään. 

Mielestäni sivistynyt kansakunta ei voi kohdella keskiluokkaa tai rikkaita miten tahansa.

Vierailija
382/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen kannattanut yksityisiä vakuutuksia jo kauan aikaa. Meillä on koko perheellä yksityiset sairasvakuutukset, ja olen itse käynyt yksityisellä niiden kautta erikoissairaanhoidon operaatioissa mm. polvileikkauksessa.

Toki terveysjärjestelmä vaatii osaksi aina köyhemmille suunnatun palvelun/kompensaation tyyliin Medicaid/Medicare, mutta universaali kaikille suunnattu julkinen sektori ajautuu lopulta resurssivajeeseen. Viimeistään silloin, kun vanhushuoltosuhde romahtaa - ja vasemmistolaiset varmistivat vielä asian ajamalla läpi kalliin sekä turhan sote-uudistuksen!

Jenkeissa neljän hengen perheen sairausvakuutusmaksu on keskimäärin vähän päälle 20 000 dollaria vuodessa. Vajaa pari tonnia kuukaudessa.

eli melkein saman verran kun pieni/keskituloise

kvg medicaid

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norja, Islanti, Ruotsi.  

Nämä Pohjoismaat olivat seitsemäs, kahdeksas ja yhdeksäs terveydenhuollon paremmuudessa.

Suomi voisi varmaan kysyä, mitä noissa naapurimaissamme tehdään meitä paremmin?

se oli kyllä aivan turha ranking, Kiina noiden edellä :D

Vierailija
384/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairausvakuutukseen pitäisi saada bonusjärjestelmä samoin tyyliin kuin liikennevakuutukseen. Jos et juurikaan sairasta niin saat maksualennusta ja jos sairastat paljon niin maksat enemmän. Tässä pitää huomata se, että eiväthän liikennevakuutusmaksutkaan määräänsä enempää nouse vaikka bonukset tippuisivat nollaan.

Paljon parempi olisi Britannian NHS:n systeemi. Heillä lääkäreillä on bonusjärjestelmä. Jos kyseisen lääkärin potilaat pysyvät terveinä, lääkäri saa bonusta. Näin lääkärit pyrkivät hoitamaan potilaitaan mahdollisimman hyvin.

Vierailija
385/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olen kannattanut yksityisiä vakuutuksia jo kauan aikaa. Meillä on koko perheellä yksityiset sairasvakuutukset, ja olen itse käynyt yksityisellä niiden kautta erikoissairaanhoidon operaatioissa mm. polvileikkauksessa.

Toki terveysjärjestelmä vaatii osaksi aina köyhemmille suunnatun palvelun/kompensaation tyyliin Medicaid/Medicare, mutta universaali kaikille suunnattu julkinen sektori ajautuu lopulta resurssivajeeseen. Viimeistään silloin, kun vanhushuoltosuhde romahtaa - ja vasemmistolaiset varmistivat vielä asian ajamalla läpi kalliin sekä turhan sote-uudistuksen!

Jenkeissa neljän hengen perheen sairausvakuutusmaksu on keskimäärin vähän päälle 20 000 dollaria vuodessa. Vajaa pari tonnia kuukaudessa.

Onpa ihanan kallista;). 

Vierailija
386/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin vaan kaikki saa hoitoa, pienituloiset, monilapsiset perheet. Sinä sanot, ettei ei

No sellaista on uutisoitu että joku nuori kuoli diabetekseen, koska ei ollut varaa terveysvakuutukseen eikä siten oikeaan lääkkeeseen. Olen kuullut myös ihmisistä jotka menevät riskillä ilman vakuutusta jonkin aikaa.

Vierailija
387/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja, Islanti, Ruotsi.  

Nämä Pohjoismaat olivat seitsemäs, kahdeksas ja yhdeksäs terveydenhuollon paremmuudessa.

Saattaa hyvin pitää paikkaansa. Kiinassa rakennettiin sairaaloitakin muutamassa päivässä covidin aikana.

Vierailija
388/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla yhä vähemmän motivaatiota puolustaa tätä maata ja yhä vähemmän perustetta ylläpitää asevelvollisuutta. Jos kerran jenkkejä pitää matkia, niin ammattiarmeija tilalle sitten. Puolustakoon se perskokkareita ja Suomi-oligarkkeja ja heidän omaisuuksiaan.

Muutama konsultti tekee ehdotuksia julkisen talouden korjaamiseksi ja vauvapalsta lukee niitä jonain hallitusohjelmana. Hallitus ei ole esittänyt mitään terveydenhuoltoon liittyviä toimenpiteitä mitä HS:n jutussa mainitaan. Kyseessä on yhden ajatushautomon mielipide asiasta ja niitä riittää kyllä molemmilta puolilta.

Vierailija
389/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Venäjällä?

Vierailija
390/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairausvakuutukseen pitäisi saada bonusjärjestelmä samoin tyyliin kuin liikennevakuutukseen. Jos et juurikaan sairasta niin saat maksualennusta ja jos sairastat paljon niin maksat enemmän. Tässä pitää huomata se, että eiväthän liikennevakuutusmaksutkaan määräänsä enempää nouse vaikka bonukset tippuisivat nollaan.

Paljon parempi olisi Britannian NHS:n systeemi. Heillä lääkäreillä on bonusjärjestelmä. Jos kyseisen lääkärin potilaat pysyvät terveinä, lääkäri saa bonusta. Näin lääkärit pyrkivät hoitamaan potilaitaan mahdollisimman hyvin.

Valitettavasti se ei ole aina lääkärin ammattitaidosta kiinni jos joku potilas sairastuu vakavasti tai kuolee. Joskus lääkärin ammattitaitoinen toiminta pelastaa hengen mutta aina ei paraskaan asiantuntija siihen valitettavasti pysty. Bonus siitä on kaunis ajatus mutta ei luultavasti alenna terveydenhuollon kustannuksia eikä kohdenna niitä oikein suurkäyttäjille.

Vierailija
391/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansakunnan sivistyksen taso mitataan sillä, miten se huolehtii heikoimmmista jäsenistään. 

Mielestäni sivistynyt kansakunta ei voi kohdella keskiluokkaa tai rikkaita miten tahansa.

Keskiluokalla Suomessa ei olisi varaa kalliisiin terveysvakuutuksiin.

Vierailija
392/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten tämä luku mitenkään liittyy asiaan ja mitä se muka osoittaa? "

Sitä vaan, että syövän hoito on todella kallista USA:ssa.

Maksaa keskimäärin tuon 150 000 dollaria.

kerro nyt paljonko se on Suomessa?

Suomessa syövän hoidosta ei tarvitse maksaa itse, myös lääkekulut korvataan. Meillä on julkinen terveydenhuolto. Siksi me kaikki maksamme veroja, että terveydenhuolto olisi mahdollista kaikille. Verojen maksaminen tulee paljon halvemmaksi sille yksilölle.

eikä tule, et ymmärrä sairausvakuutusjärjestelmästä mitään. Sillä ei itsessään ole mitään merkitystä kuluille, että onko vakuutus yksityinen vai julkinen. Jenkkien terveydenhoitomenot ovat korkeammat kuin Suomessa suhteessa BKT:hen erityisesti korkeampien terveydenhoitosektorin palkkojen takia.

Ettekö tekin halua hoitajille paremmat palkat, silloin julkinen terveysvakuutus kallistuu?

Vierailija
393/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geert Wildersin luottomies, Joram van Klaveren, erosi radikaalioikeistolaisesta PVV-puolueesta vuonna 2014 ja kääntyi myöhemmin islaminuskoon. Se ei sopinut hänen entisille kannattajilleen, vaan nämä lähettivät hänelle yli 2000 tappouhkausta ja uhkasivat hänen vaimoaan ja lapsiaan.

Among Van Klaverens followers many of whom had voted for him there was a deep sense of betrayal.

Some people were extremely hostile. I got over 2,000 death threats, he said. It was really extreme. People saying they were going to r a p e my wife, k i l l my children, and they sent the address of the school to me, so as to intimidate me.

https://www.theguardian.com/world/2024/apr/04/joram-van-klaveren-nether…

Vierailija
394/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä on ihan SAK n syytä mielestäni. Pitkien lakkojen takia joudutaan ottamaan lisävelkaa ja ulkomaisia sijoituksia ei Suomeen saada enää. Lakot ovat maksaneet yhteiskunnalle ja nyt sitten ei ole varaa julkiseen terveydenhuoltoon kauan. Että SAK ja ammattiliitot saavat vain katsoa omaan napaansa.

Vierailija
395/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seis! Mitä tässä maassa oikein tapahtuu? Minä en äänestänyt tämän puolesta. Eihän tämä niin voi mennä että koko maata ollaan nyt rajusti muokkaamassa vain rikkaiden leikkikentäksi kaikkien muiden kustannuksella.

Kaikki persuja äänestäneet kyllä äänestivät, vaikka eivät edes itse tajunneet.

Vierailija
396/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valitettavasti se ei ole aina lääkärin ammattitaidosta kiinni jos joku potilas sairastuu vakavasti tai kuolee. Joskus lääkärin ammattitaitoinen toiminta pelastaa hengen mutta aina ei paraskaan asiantuntija siihen valitettavasti pysty. Bonus siitä on kaunis ajatus mutta ei luultavasti alenna terveydenhuollon kustannuksia eikä kohdenna niitä oikein suurkäyttäjille."

Siellä on ilmeisesti jonkinlainen omalääkärijärjestelmä ja kyse on sellaisesta perusterveydenhuollosta, millä pyritään ehkäisemään sairauksia, tai vähentämään sairauksiin liittyviä riskejä tms. 

Vierailija
397/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt auta muuta kuin tehdä se viides lapsi ja alkaa kouluttaa ja valvoa sen kotiläksyjä, niin saa oman lääkärin vanhuuspäiviksi siitä uudesta vauvasta.

Kotitekoisen lääkärin turvaksi.

Vierailija
398/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan asuu maailman lellityimmät varakkaat. Lintukoto, ei aitoja ymprillä ja palkka tulee kivasti verottomina osinkoina.

Vierailija
399/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja, Islanti, Ruotsi.  

Saattaa hyvin pitää paikkaansa. Kiinassa rakennettiin sairaaloitakin muutamassa päivässä covidin aikana.

ja toisaalta siellä on täysin kehitysmaa-tasolla olevia isoja alueita. Ei se mikään länsimaa ole, käy kysymässä uiguureilta miten toimii terveydenhoito

Vierailija
400/507 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kun minä en ole sairauksieni kanssa oikeutettu saamaan mitään vakuutuksia niin kotivakuutuksella ja luokittelemalla itseni matkatavaraksiko sitä hoitoa sitten saisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi