Monisuhteisuus ja polyamoria tuhosi elämäni.
Kiitos Sexpo, seksuaaliterapeutit ja monisuhteiset hyväksikäyttäjät siitä. Onko täällä kohtalotovereita?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap miten monisuhteisuus satutti sinua?
Meitä oikeasti saattaisi auttaa oma tarinasi.
No tämän on ap täällä kertonut jo useasti. Että hän ei osaa asettaa rajoja. Hän antaa muiden tehdä itselleen asioita, joita ei oikeasti haluaisi tehdä, ja nämä asiat siten ovat hänelle vahingollisia. Ja hän ei omasta mielestään pysty muuttumaan itse ja sitten hän kahlaa itsesäälissä. Ja syyttää sexpoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro ap miten monisuhteisuus satutti sinua?
Meitä oikeasti saattaisi auttaa oma tarinasi.
No tämän on ap täällä kertonut jo useasti. Että hän ei osaa asettaa rajoja. Hän antaa muiden tehdä itselleen asioita, joita ei oikeasti haluaisi tehdä, ja nämä asiat siten ovat hänelle vahingollisia. Ja hän ei omasta mielestään pysty muuttumaan itse ja sitten hän kahlaa itsesäälissä. Ja syyttää sexpoa.
Sexpo antaa vääränlaisen kuvan monisuhteisuudesta, on aiheellista nostaa se epäkohta esiin. He eivät antaneet apua, vaan kaikkea muuta, valehtelivat ja saivat minut uskomaan omiin valheisiinsa. Syytän myös valehtelivia hyväksikäyttäjiä, joita he kouluttavat, ihmisiä jotka kutsuvat itseään eettisesti polyamorisiksi, todellisuus on kuitenkin aivan muuta. Elämäni olisi edelleen kasassa ilman heitä.
Itse olen eettisesti monisuhteinen ihan peruskoulupohjalta. Ei ole kenenkään tarvinnut opettaa kimppapanemaan.
Miten se muuten tapahtuu, ap, kimppapanemisen opetus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ongelma ei ole Sexpo eikä polyamorisuuskokeilut. Vaan omat mielenterveysongelmasi. Etkö ymmärrä, että olet jumiutunut tuohon ajatukseesi täysin epänormaalisti? Hae apua, että pääset eteenpäin.
Olen hakenut apua jo vuosia. Alkaa käydä selväksi ettei traumatisoitumisen jälkeiset ptsd-oireet katoa ikinä. Kyllä kannatti uskoa ammattiauttajia.
Ei välttämättä katoa mutta lievenee. Nyt on seitsemäs vuosi menossa siitä kun lähdin väkivaltaisesta suhteesta ja tuli ptsd diagnoosi. Edelleen on asioita jotka triggeröi muistoja, etenkin kroppa muistaa kyllä. Mutta enää ei haittaa päivittäistä elämää.
Oletan, että olet ap.
Yhtään en väheksy kokemustasi tai kirjoittamaasi, hienoa, että lähdit suhteesta, jossa et itse voi hyvin.
Jokaisella meistä on huonoja kokemuksia, jotka voivat triggeröidä muistoja ja jokaisella meistä on jotain sellaista, jonka keho muistaa negatiivisesti (voi toki olla heitäkin, jotka kokevat ettei ole). Tästäkin huolimatta meillä kaikilla on itsellämme vastuu omasta elämästämme ja eteenpäinmenosta ja kehittymisestä. Se, että jos on kohdannut yhden huonosti käyttäytyvän polyn/miehen/naisen/jne, niin se ei merkitse sitä, että kaikki ovat sellaisia. Aivan kuin kaikki nelijalkaiset eläimet eivät ole koiria, niin ei ole kaikki ihmisetkään huonosti käyttäytyviä.
Nyt on hyvä, kun tiedostat, että sinulle ei sovi polyamorinen elämisen tyyli. Ole siis tuolle tiedolle uskollinen, jätä menny menneeksi ja jatka eteenpäin. Kun sitten saat takaumia menneisiin, niin muistutat itseäsi siitä, että et enää elää niissä ajoissa, vaan olet jo lähenyt suhteesta.
En ole itse polyamorisessa suhteesa, mutta voisin ehkä olla, tunnen joitakin polyja ja he ovast hyvin tasapainoisen oloisia, ikävä, että sinä olet löytänyt sitten toisenlaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun ongelma ei ole Sexpo eikä polyamorisuuskokeilut. Vaan omat mielenterveysongelmasi. Etkö ymmärrä, että olet jumiutunut tuohon ajatukseesi täysin epänormaalisti? Hae apua, että pääset eteenpäin.
Olen hakenut apua jo vuosia. Alkaa käydä selväksi ettei traumatisoitumisen jälkeiset ptsd-oireet katoa ikinä. Kyllä kannatti uskoa ammattiauttajia.
Ei välttämättä katoa mutta lievenee. Nyt on seitsemäs vuosi menossa siitä kun lähdin väkivaltaisesta suhteesta ja tuli ptsd diagnoosi. Edelleen on asioita jotka triggeröi muistoja, etenkin kroppa muistaa kyllä. Mutta enää ei haittaa päivittäistä elämää.
Oletan, että olet ap.
Yhtään en väheksy kokemustasi tai kirjoittamaasi, hienoa, e
Sexpon påskan avun seurauksena tiedän ettei minulle sovi minkäänlainen elämäntyyli. En kelpaa kenellekään, se on tullut harvinaisen selväksi. Elämä olisi helpompaa, jos en olisi mennyt toksisiin hyväksikäyttäjiin sotkeentumaan. Harmittaa kun menin niiden puheita uskomaan, paljon pahaa olisi jäänyt tapahtumatta. En saa tehtyä tekemättömäksi ja traumaterapiassa sanottiin että en todennäköisesti koskaan palaudu tästä entiselleni. Kiitos vaan Sexpo ja polyamoriset. Elämä yksin ei ole elämisen arvoista, mutta minulla ei ole muuta vaihtoehtoa.
Eikä traumojen triggeröityessä mitkään itsensä muistuttamiset auta. Ne ovat aivan liian syvällä. Olen yrittänyt useita eri tekniikoita ja mikään ei lievitä sitä kaaosta pahimpina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Monella monosuhteella on asiat kriisiytyneet todella pahoin. Niitähän on puitu jopa oikeusasteissa ja jotkut istuvat elinkautisia kun monogaminen suhde päätyi tappoon.
Polyamorinen suhdeko ei voi päättyä siihen? Kyllä ne on ihmiset, jotka tuota tekee, ei suhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että olet ap.
Yhtään e
Kuulostaisiko jonkun muun kuin Sexpon apu miltään? Vaikka psykoterapia? Sinulla on oikeus voida hyvin. Polyamoristeilla ei ole oikeutta viedä hyvinvointiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että olet ap.
Yhtään e
Itse tässä viestissä selvensit, että syy ei ollut sexpossa vaan sun omassa toiminnassa. Joten lopeta jo toi akkamainen itkeminen ja ota itseäsi niskasta kiinni.
Itsellä on kokemusta sairaalan seksuaaliterapeutista, joka yritti väkisin eheyttää seksuaalisuuttani toisenlaiseksi ja kun se ei onnistunut, ajatteli, että minulla on joku psykiatrinen ongelma. Kyllä se oli hullua aikaa.
Kolme vuotta takana ja elämä yhtä helvettiä edelleen.