Turhauttavaa, kun torissa ei kauppa käy
Teen joka kevättalvi kaappien siivouksen ja myyn pois kaikki lapsen pieneksi jääneet vaatteet, kengät, osan kodintavaroista, omia hutiostoksia jne. Kaikki vähänkäytettyä tai jopa käyttämätöntä eli kunto erittäin hyvä, hinnat edulliset, voin tinkiä. En tee tätä tienatakseni tavaroilla vaan saadakseni kaappiin tilaa. Asun Helsingissä ja mieluiten myyn noudettuna. Aiempina vuosina kauppa on käynyt hyvin ja nopeasti, lähes kaikki mennyt muutamissa viikoissa. Mutta nyt mikään ei liiku. Ilmoituksia ei katsota kuin pari kertaa ja sitten ei mitään. Millä voin saada nuo myytyä? Huutis ei ole vaihtoehto kun yritän myydä noudolla (nouto on aiemmin kyllä toiminut hyvin täällä Helsingissä). Facekirppiksiä on, mutta ei sellaista isoa missä voisi myydä nuo kaikki samassa vaan pitäisi ripotella myyntiin sinne tänne ja sitten ilmoitusten ja vastausten hallinta käy liian työlääksi.
Kommentit (65)
Itse olen uudistuksen jälkeen jättänyt torin käyttämättä. Ennen selailin ilmoituksia päivittäin, nyt en jaksa, koska haku on surkea ja käytettävyys muutenkin.
Lisäksi nyt on iskenyt toriin kunnon inflaatio ja käytetystä tavarasta pyydetään uuden hintaa. Siis ihan puolessa vuodessa hinnat on nousseet aivan järkyttävästi. Yhtä juttua oon torista katsellut nyt useamman kuukauden ja jos tulee myyntiin, hintapyyntö on niin kova, ettei kiinnosta. Olen siis suunnannut katseeni uusiin tuotteisiin.
Vierailija kirjoitti:
nykyhallitus haluaa leikata vielä lisää ostovoimaa muilta kuin rikkailta.
saa nähdä pystyykö yksi erkko tai wahlroos syömään 140 pihviä päivässä ja pitämään lähiravintolan auki.
joidenkin tajuntaan ei uppoa se, että kansantalouden kannalta olisi hyvä muillakin olla ostovoimaa kuin vain oligarkeilla.
Whalroos joka syö varmaan ne 140 pihviä päivässä saa 350 000€ maataloustukea.
Kyllä minä ainakin olen myynyt huutiksessa vaikka mitä ja pelkästään noudolla, miksi se ei kävisi? Ja yleensä vaihtoehtoina "osta heti" ja "ehdota hintaa".
Melko pitkään kaikenlaista tavaraa niin myyneenä kuin ostaneena sanoisin että ihmiset koittaa saada käytetystä tavarastaan aivan turhan korkeaa ylihintaa. En tarkoita tällä nyt ketjun avannutta, kun en hänen hintojaan ole nähnyt, mutta usein näin on.
Ongelma on liian kovat hinnat kirppiskamoissa. jos on joutavaa sen voi kiikuttaa kierrätykseen tai heittää pois.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on liian kovat hinnat kirppiskamoissa. jos on joutavaa sen voi kiikuttaa kierrätykseen tai heittää pois.
Olen tästä eri mieltä. Uusi Reiman haalari maksaa noin satasen. Jos sitä käyttää vain pari kk siistissä käytössä niin sen kunto on sen jälkeen erinomainen ja kelpaa hyvin myyntiin, ei juuri uudelle häpeä. Joku saa siitä hyvän haalarin vaikka 25 eurolla torista. Ei ole mitään järkeä heittää pois sellaista, mille on kunnon puolesta vielä vuosia käyttöä jäljellä. Toisaalta miksi viedä kierrätykseen, jos voi saada torista sen 25 euroa, jolla voi sieltä ostaa vastaavan mutta isomman tilalle.
Miten niin huutis ei ole vaihtoehto kun myyt vain noudolla? Aina siellä on ollut myyjiä jotka myy vaan noudalla, laittaa ilmoitukseen että vain nouto, ei postitusta.
Joku myyjä kirjoitti:
Myyjänä ToriDiilissä oli melkoinen yllätys, että sinne ei voinut vain ilmoittaa tilinumeroa, johon maksun haluaa tilitettävän.
Sen sijaan piti tunnistautua pankin kautta vahvasti ja luovuttaa samalla Tinkille oikeus tarkastella kyseisen tilin tilitietoja ja -tapahtumia puoleksi vuodeksi!
Jäi kyllä ainoaksi kerraksi käyttää ToriDiiliä ja arjen tullen on selvitettävä pankin kanssa, miten tuon annetun oikeuden voi peruuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku myyjä kirjoitti:
Myyjänä ToriDiilissä oli melkoinen yllätys, että sinne ei voinut vain ilmoittaa tilinumeroa, johon maksun haluaa tilitettävän.
Sen sijaan piti tunnistautua pankin kautta vahvasti ja luovuttaa samalla Tinkille oikeus tarkastella kyseisen tilin tilitietoja ja -tapahtumia puoleksi vuodeksi!
Jäi kyllä ainoaksi kerraksi käyttää ToriDiiliä ja arjen tullen on selvitettävä pankin kanssa, miten tuon annetun oikeuden voi peruuttaa.
What? Siis oikeastiko pitää luovuttaa oikeus katsella tilin tietoja? Vaikea uskoa, onhan olemassa pankkisalaisuus. Antaako muka pankki jonkun ulkopuolisen mennä katsomaan tilitietoja? En usko. Jopa kuolinpesän hoitajana tarvitsin kaikilta kuolinpesän osakkailta paperisen valtakirjan päästäkseni sille meidän kuolinpesän tilille katsomaan tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku myyjä kirjoitti:
What? Siis oikeastiko pitää luovuttaa oikeus katsella tilin tietoja? Vaikea uskoa, onhan olemassa pankkisalaisuus. Antaako muka pankki jonkun ulkopuolisen mennä katsomaan tilitietoja? En usko. Jopa kuolinpesän hoitajana tarvitsin kaikilta kuolinpesän osakkailta paperisen valtakirjan päästäkseni sille meidän kuolinpesän tilille katsomaan tietoja.
Näin tuo myyjä kuitenkin kirjoitti. En todellakaan anna kenenkään ulkopuolisen mennä tarkkailemaan tiliäni edes sekunnuksi, saati puoleksi vuodeksi!
Torin uudistus meni suoraan sanottuna metsään. Monet hyvät toiminnot poistettiin ja korvattiin haulla, mikä on aivan susi. Nähtävästi alettava käyttää enemmän FB:n myyntiryhmiä. Torissa on aina ollut ylihinnoiteltuja tuotteita, niistä ei kannata mieltään kenenkään pahoittaa, ne voi hypätä yli.
Mun puhelimella (siis näytöllä) torin ilmoitukset on nykyään päällekkäin (kuvat/tekstit hyppii miten sattuu) ja ei ota mitään tolkkua, mahdoton käyttää siis.
Laitoin eilen aamulla toriin ilmoituksen kohtaan lasten vaatteesta. Nolla käynyt katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä eri mieltä. Uusi Reiman haalari maksaa noin satasen. Jos sitä käyttää vain pari kk siistissä käytössä niin sen kunto on sen jälkeen erinomainen ja kelpaa hyvin myyntiin, ei juuri uudelle häpeä. Joku saa siitä hyvän haalarin vaikka 25 eurolla torista. Ei ole mitään järkeä heittää pois sellaista, mille on kunnon puolesta vielä vuosia käyttöä jäljellä. Toisaalta miksi viedä kierrätykseen, jos voi saada torista sen 25 euroa, jolla voi sieltä ostaa vastaavan mutta isomman tilalle.
Kuka ostaa kaupasta Reiman haalarin normaalihinnalla? Nykyään kaupoissa on jatkuvat alennusmyynnit, milloin poistopäivät, nettopäivät, superale, kevättyhjennys mitä ikinä nimiä keksitään, viikko toisensa perään.
Jos kaupasta saa sen 109,- haalarin -50%, niin maksaa siitä 54,50. Jos siitä ottaa hintalaput irti, niin se on jo heti käytetty, ja arvoltaan 20,-. Jos laput on paikoillaan, niin arvo on ehkä jopa 30,-. Mutta kun nämä torimyyjät ja kirppiskauppiaat haluaa siitä talven käytetystä, kommentilla vähän käytön jälkiä, jota on pesty ties kuinka monta kertaa ja polvet melkein puhki kuluneet, vähintään naarmuuntuneet, eli vedenpitävyys liki menetetty, rahaa moisesta pyydetään 50,- jopa 70,-, niin turha siinä on ihmetellä miksei tavaraa kukaan osta.
En oikein tiedä viitsiikö sinne laittaa enää ilmoituksia kun ei niitä kukaan käy edes katsomassa. Iso vaiva kuitenkin aina kuvata tuotteet ja miettiä hyvät tekstit.
Torissa on niin paljon huijareita että siksi ei kiinnosta pätkääkään enää käyttää kyseistä palvelua.
Tuo uusi tori on jotenkin todella vaikea käyttää. Pitää hakea hakusanalla, aiemmin selailin vaan huvikseni esim viimeisimmät lisätyt tiettyyn hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut saman, tosi huonosti liikkuu tavara nykyään. Sit kun pyydetään postittamaan homma kaatuu postikuluihin. Ymmärrän kyllä että seitsemän euron postit on aika kalliit jos itse tuote maksaa vitosen, mutta enpä ole itse niitä Postin hintoja päättänyt.
Kannattaa tehdä isompia paketteja ja laskea postikulut valmiiksi.
Uutena saa lastenvaatteet edullisemmin nykyään.
Torissa kalliit hinnat, tai huonoa tavaraa.
Hajuvedet ostan, kun sattuu hyvä hinta silmään, mutta nyt ollut hajuvedetkin 50€ kpl siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa kaupasta Reiman haalarin normaalihinnalla? Nykyään kaupoissa on jatkuvat alennusmyynnit, milloin poistopäivät, nettopäivät, superale, kevättyhjennys mitä ikinä nimiä keksitään, viik
Aina tätä samaa vinkumista. YKSIKÄÄN kirppismyyjä ei voi mitenkään tietää jokaisen tavaran hintaa tällä hetkellä jokaisessa kaupassa tai muilla kirppiksillä. Hinta laitetaan mutulla ja jos on myynnissä vaikka kaksi kuukautta, kaikilla jälkeenmyyjillä on kampanjat vaihtuneet moneen kertaan. Ei hvetti kukaan ikinä pysty kaikkia seuraamaan ja hintoja muuttelemaan niiden mukaan. Ihan naurettavaa vinkumista.
Oon huomannut saman, tosi huonosti liikkuu tavara nykyään. Sit kun pyydetään postittamaan homma kaatuu postikuluihin. Ymmärrän kyllä että seitsemän euron postit on aika kalliit jos itse tuote maksaa vitosen, mutta enpä ole itse niitä Postin hintoja päättänyt.