Purra: ei näitä ongelmia rahalla ratkaista
Kylmä totuus on se, että nämä ovat nimenomaan niitä ongelmia, jotka ratkaistaan vain ja ainoastaan rahalla. Kouluihin pienemmät ryhmäkoot ja erityisluokat takaisin, niin kaikilla on siellä parempi olla. Lasten- ja nuorisopsykiatrian resurssit kuntoon. Lapsiperheiden taloudellisen kurjistamisen loputtava. Näillä vaikutetaan lasten ja nuorten pahoinvointiin ja se ei onnistu ilman rahaa, vaikka leikkuulautaministeri mitä väittäisi.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1f833279-4146-4509-a6ff-b25533344…
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen hallitukseen luotti koko kauden yli 60% suomalaisista. Parhaimmillaan 75% suomalaisista luotti hallitukseen. Nykyiseen hallitukseen luottaa tällä hetkellä 38% suomalaisista. Siis edes omat äänestäjät eivät luota. Taitaa siis valtaosa suomalaista olla Riikan kanssa täysin eri mieltä, mitä tulee rahaan ja ongelmien ratkaisemiseen.
90% luottaa Yleisradioon.
"Kyllä sepitekin voi toimia oikein hyvin"
.Ylen uutis- ja ajankohtaistoiminnan vastaava päätoimittaja Jouko Jokinen
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallitus leikkaa nuorisotyöltä, mutta pumppaa miljoonia turkistarhaukseen?
https://www.apu.fi/artikkelit/miksi-hallitus-leikkaa-nuorisotyolta-ja-t…
HALLITUS AIKOO leikata etsivän nuorisotyön ja työpajatoiminnan rahoituksesta 4,6 miljoonaa euroa. Se on kuin pissaisi housuun pakkasella. Ensin lämmittää, mutta sitten tulee lasku, joka on 1,2 miljoonaa euroa per syrjäytynyt nuori.
Muutaman turkistarhaajan kidutuselinkeinon hengissäpitäminen on tärkeämpää kuin lasten ja nuorten. Vau Purra, empatia ei todellakaan kuulu sun politiikkaan!
Vierailija kirjoitti:
Purra ratkaisee nämäkin ongelmat saksilla ja leikkuulaudalla iloisesti hymyillen.
Saksilla, puukolla, eipäs kun saksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä, että nykypäivän peruskoulu ei ole mikään koko alueen sydän kuten minun peruskouluaikoinani oli. Siihen aikaan pidettiin muun muassa jumppakerhoa ja käsityökerhoa koulun jälkeen. Osallistuimme vielä tilojen siivoamiseen itse. Kerhon vetäjä sitten moppasi lopuksi lattian.
&nbsKokoomus on vuosikymmeniä tehnyt töitä kaiken aiemmin (kunnalliskin)verovaroin rahoitetun, millään tapaa yleistä hyvää edistävän yksityistämiseksi=kallistamiseksi osan ulottumattomiin. Osattomuus ja ulkopuolisuus, siinä kykyä kerrakseen.
Milloin on ollut Suomen historiassa se ajanjakso, kun ei ole ollut osattomuutta eikä ulkopuolisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Tämän kauhuhallituksen aloitettua Suomeen on tullut julma ilmapiiri, tuntuu että happi loppuu koko Suomesta. Kaikki menee päin bercettä. Hallitus aiheutti lakot, tavallisilta ihmisiltä on mennnyt toimeentulo, persuääliöt virnistelevät ilta illan jälkeen telkkarissa samaa mantraa, se yksi pikkutytöistä tykkäävä pätkänatsi irvistelee ja paasaa, purran naamakin kuvottaa ja orpo hokee samaa meillä on hyvä hallitusohjelma valhetta naama irvessä vaikka näkee, ettei mukaan usko.
Myönnän olevani niin uupunut tähän ilmapiiriin, että olen vakavasti miettinyt elämäni lopettamista. Menen eduskuntatalon portaille ja vedän kurkkuvaltimon auki.
Kestä vielä 3 vuotta...aika kuluu koko ajan.
Tee jokin muu näkyvä protesti.
Vierailija kirjoitti:
Edelliseen hallitukseen luotti koko kauden yli 60% suomalaisista. Parhaimmillaan 75% suomalaisista luotti hallitukseen. Nykyiseen hallitukseen luottaa tällä hetkellä 38% suomalaisista. Siis edes omat äänestäjät eivät luota. Taitaa siis valtaosa suomalaista olla Riikan kanssa täysin eri mieltä, mitä tulee rahaan ja ongelmien ratkaisemiseen.
Purran mieli vaihtelee kuin keväinen sää. Tolle en luottais edes viherkasvia hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Samaten työllisyys oli korkeampi Suomessa 30 vuoden mittausten aikana, kun edellinen hallitus lopetti. Mutta jostain kumman syystä pystyy silti nykyinen hallitus
- kampanjoimaan jollain työttömien haukkumisella ja heiltä leikkaamisella
- aiheuttamaan lisää työttömyyttä. Helmikuussa yli 30 000 enemmän työttömyyttä kuin samaan aikaan vuosi sitten.
Ja jos joku sanoo että osa-aikatöitä ei lasketa tms, niin Suomessa tehdään vähemmän osa-aikatöitä kuin missään pohjoismaassa. Tästä lähtien vielä vähemmän kun siitä tehtiin paljon vähemmän kannattavaa.
Nyt kun purra haluaa niin kovasti leikata kaikenlaista niin pitäisikö hänellekin sanoa ettei nyt käy kun näitä ei rahalla ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt sitä, että nykypäivän peruskoulu ei ole mikään koko alueen sydän kuten minun peruskouluaikoinani oli. Siihen aikaan pidettiin muun muassa jumppakerhoa ja käsityökerhoa koulun jälkeen. Osallistuimme vielä tilojen siivoamiseen itse. Kerhon vetäjä sitten moppasi lopuksi lattian.
&nbsKokoomus on vuosikymmeniä tehnyt töitä kaiken aiemmin (kunnalliskin)verovaroin rahoitetun, millään tapaa yleistä hyvää edistävän yksityistämiseksi=kallistamiseksi osan ulottumattomiin. Osattomuus ja ulkopuolisuus, siinä kykyä kerrakseen.
Milloin on ollut Suomen historiassa se ajanjakso, kun ei ole ollut osattomuutta eikä ulkopuolisuutta?
Että kun joku on joskus pers rais kattu niin se riitttää perusteeksi per rais kata kaikkia loputtomiin?
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui mitä hyvänsä niin vastaus on "persujen syy". Näin ei tarvitse itse kantaa mistään vastuuta. Hieno homma.
Purran ideologia kai sentään on persujen syy. Tehdään lapsistabköyhiä ja loppuiäkseen syrjäytettyjä. Tehdään mahdottomaksi saada apua.
Mutta poliiseille on lisää rahaa. Purra ylpeänä totesi että.poliisit kyllä estää tulevat kouluampumiset.
Millään muulla maalla ei ole varaa tuhota lapsia.
Purran talvigaalaan hinnalla olisi palkannut koulunkäynninohjaajan vuodeksi johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaten työllisyys oli korkeampi Suomessa 30 vuoden mittausten aikana, kun edellinen hallitus lopetti. Mutta jostain kumman syystä pystyy silti nykyinen hallitus
- kampanjoimaan jollain työttömien haukkumisella ja heiltä leikkaamisella
- aiheuttamaan lisää työttömyyttä. Helmikuussa yli 30 000 enemmän työttömyyttä kuin samaan aikaan vuosi sitten.
Ja jos joku sanoo että osa-aikatöitä ei lasketa tms, niin Suomessa tehdään vähemmän osa-aikatöitä kuin missään pohjoismaassa. Tästä lähtien vielä vähemmän kun si
Itse asiassa 45900
Kouluissa on ollut väkivaltaa jo kymmeniä vuosia, kun vielä oli rahaa, palveluja ja pienemmät ryhmäkoot. Joten Purra on oikeassa. Laiskaa kuvitella, että kiusaaminen ratkeaa rahalla!
Rahalla palkataan tarpeeksi ammattilaisia ennaltaehkäisemään esim. tällaisia tapahtumia. Vielä ei ole Purralle valjennut palkkatyön merkitys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kun joku on joskus pers rais kattu niin se riitttää peruste
Mielenkiintoinen näkemys osattomuudesta ja ulkopuolisuudesta.
Mutta hyvätuloisten veroja pitää laskea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hallitus leikkaa nuorisotyöltä, mutta pumppaa miljoonia turkistarhaukseen?
https://www.apu.fi/artikkelit/miksi-hallitus-leikkaa-nuorisotyolta-ja-t…
HALLITUS AIKOO leikata etsivän nuorisotyön ja työpajatoiminnan rahoituksesta 4,6 miljoonaa euroa. Se on kuin pissaisi housuun pakkasella. Ensin lämmittää, mutta sitten tulee lasku, joka on 1,2 miljoonaa euroa per syrjäytynyt nuori.
Ihmettelevät vielä syntyvyyden laskua, että miksi kukaan järkevä ei halua lapsia tähän persläpeen tehdä.
*LUTKUN LUTKUN LUTKUN LUTKUN LUTKUN*
Näin lutkuttaa demarit valtion tissiä, mitään vastuutahan kotikasvatuksella ja kurilla ei luonnoll
Orpon veljespuoluelainen Fredrik Reinfeldt sanoi ruotsalaisille, että avatkaa sylinne, sydämenne ja kotinne Ruotsiin muuttaville, joista saadaan uusruotsalaisia torjumaan Ruotsin harmaantumista ja henkilökuntaa hoivakoteihin.
Jopa minä olen onnistunut suorittamaan etänä ruotsalaiset alihoitajan opinnot. Vain harjoittelut puuttuvat. Heillä puhutaan vielä alihoitajista kun tarkoitetaan lähihoitajista. Opiskelin aluksi mielenkiinnosta ja nyt pidän opintojani hyvänä hätävarana jos Suomesta tehdään yksi helvetin esikartano. Ennemmin sinne töihin.
Ei ratkaista tämän hallituksen aikana, ei. Ei ratkaista ollenkaan. Se on välttämätöntä, eli sitä hallitus ei voi välttää koska ei ole halua, ei ole empatiaa, se ei kuulu hallituksen politiikkaan. Hallitus huolehtii taloudesta, rikkaiden taloudesta.
Niin nyt se on sitten Purran mielestä Viertolan koulun opettajien syy. Niinhän se tuossa sanoi. Kuka enää suostuu sote-töihin tai opettajasi kun nämä poliitikot ei ota mistään vastuuta?
Mutta autappa armias jos itse joutuvat kohteeksi. Persuääliöitten penskat pitäisi vaan päästää koulussa eteenpäin, kun vanhemmat eivät viitsi kasvattaa. Muistatteko Ilkka Revon, joka kirjoitti rumasti naisministereistä, hän on persuvaltuutettu ja opettaja. Että sellaiset tyypit.