Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoliitto on riski syntyvälle lapselle. Tosin pienempi kuin lihavuus, mutta kuitenkin. Samassa tutkimuksessa jossa oli

Vierailija
20.01.2007 |

tutkittu äidin lihavuuden vaikutusta syntyvän lapsen ennusteeseen, oli tutkittu myös avioliitossa ja sen ulkopuolella syntyvien lasten ennustetta. Ja aviottomien lasten ennuste on oleellisesti huonompi kuin avioliitossa syntyneiden. Tähän eivät vaikuttaneet ikä yms tekijät vain se ovatko vanhemmat naimisissa vai eivät.

Lihavuuden vaikutuksesta tällä palstalla kohistiin eilen ' kovaan ääneen' (on tosin aihettakin kohista) mut tästä tuloksesta ei kukaan sanonut mitään. No sehän oli odotettavissakin tässä huoruuden luvatussa maassa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Läski avoliitto

Vierailija
2/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko sä tosissas? Ajat ei sais muuttua, aina vaan pitäis mennä naimisiin vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tJa aviottomien lasten ennuste on oleellisesti huonompi kuin avioliitossa syntyneiden. Tähän eivät vaikuttaneet ikä yms tekijät vain se ovatko vanhemmat naimisissa vai eivät.

Tutkittiinko tässä yleisesti aviottomien lasten tilannetta vai eriteltiinko sitä onko lapsi syntynyt avoliittoon vai ei?

Jos tuota ei ole lainkaan eritelty, minusta se vesittää koko tutkimuksen. Tai ainakaan minä en usko, että esikoiseni ennuste on huonompi kuin kuopuksen vain siksi että menimme naimisiin lasten välissä.

Vierailija
4/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isommat lapset syntyneet aviossa, nuorempien isän kanssa en ole ikinä virallisesti asunut yhdessä. Näille pienemmillekö nyt sit on odotettavissa jotenkin huonompi elämä vai mitä yrität sanoa?

Vierailija
5/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on todella suuri symboliarvo, halusin tai en.

Vierailija
6/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimisjutut menee kai kuitenkin aika samalla tavalla vaikka vanhemmat eivät naimisissa olisikaan kun isä kuitenkin tunnustanut lapsen?

Vierailija
7/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

tJa aviottomien lasten ennuste on oleellisesti huonompi kuin avioliitossa syntyneiden. Tähän eivät vaikuttaneet ikä yms tekijät vain se ovatko vanhemmat naimisissa vai eivät.

Tutkittiinko tässä yleisesti aviottomien lasten tilannetta vai eriteltiinko sitä onko lapsi syntynyt avoliittoon vai ei?

Jos tuota ei ole lainkaan eritelty, minusta se vesittää koko tutkimuksen. Tai ainakaan minä en usko, että esikoiseni ennuste on huonompi kuin kuopuksen vain siksi että menimme naimisiin lasten välissä.

Vierailija
8/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olet oikeassa.

Vierailija
9/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintoista lukea miten avioliitossa ja aviottomana syntyminen vaikuttaa lapsen elämän ennusteeseen jatkossa. Tulokset voisivat yllättää nykyiset ' vapaan rakkauden' kannattajat.

Kaikki avioliiton ulkopuolinen seksi on huoruutta. Ehkä tuossa on vain yksi osa sen synnin rangaistuksesta. Aika yllättävä kuitenkin.

Vierailija
10/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis avoliitto, työttömyys ja äidin lihavuus, joka on suurin riski näistä tutkituista. Aineistona tutkimuksessa oli Kuopion yliopistollisen sairaalan synnytysrekisteri, jossa on yksityiskohtaiset tiedot lähes 28 000 raskaudesta vuosilta 1989 - 2001 (KSML).

Vierailija
11/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon osasin lukea itsekin. Halusin tietää, että eriteltiinko tutkimuksessa, että jos lapsi syntyy avioliiton ulkopuolella, onko merkitystä syntyykö hän avoliittoon vai " yksinäiselle äidille" .

ap ei ilmeisesti paasaamiseltaan kerkeä vastata tähän eikä toiseenkaan kysymykseeni...

*6

Vierailija
12/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulos on yllätävä, kun ajattelee miten suosittu avoliitto on nykyaikana.

Mutta tulos oli silti juuri mainitun lainen.

Toinen kysymys

Tämän tutkimuksen perusteella sinun lastesi syntymän jälkeine ennuste on ollut erilainen jos olette menneet välissä naimisiin. Tää ei oo nääs mikään mielipidejuttu, vaikka se sun nilkkaan kolahtikin.

Vierailija
13/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se huoruus oli mun oma kommentti. Ihan vaan siks et KAIKKI avioliiton ulkpuolinen seksi on huoruutta.

Vierailija
14/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen harrastetaan seksiä keskenämme, onko se huoruutta?

Vierailija
15/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että tulos on yllätävä, kun ajattelee miten suosittu avoliitto on nykyaikana.

Mutta tulos oli silti juuri mainitun lainen.

Toinen kysymys

Tämän tutkimuksen perusteella sinun lastesi syntymän jälkeine ennuste on ollut erilainen jos olette menneet välissä naimisiin. Tää ei oo nääs mikään mielipidejuttu, vaikka se sun nilkkaan kolahtikin.

Minun mielestäni on eroa, syntyykö lapsi avoliittoon (kaksi vanhempaa) vai yksinäiselle äidille (yksi vanhempi). Varmastikin tämä on aivan toissijainen seikka....

Minun nilkkaani ei kolahtanut mikään, ja muistaakseni en missään ole väittänyt tutkimusta humpuukiksi. (Jos olen, varmaan voit kohdan osoittaa?) Haluaisin kuulla tutkijan mielipiteitä, vaikka tätä tilannettahan juuri ei tutkittu, onko tällaisissa tapauksissa erilainen ennuste, millä tavoin erilainen ja miksi.

*6

Vierailija
16/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei kannata ajatella että ei mun avioliitto mitään vaikuta mun lasten ennusteeseen. Se vaan kuitenkin vaikuttaa.

Joku edellä kysyi että onko huoruutta jos eroaa ja sen jälkeen harrastaa ex miehensä kassa seksiä. Mun mielestä ei, jos on kirkossa mennyt naimisiin, niin se liitto pysyy kuolemaan asti, vaikka miten sitä paperilla purkais.

Vierailija
17/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö silloin huorin ja kenen kanssa?

Vierailija
18/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin jutussa ei mainittu mitään muuta kuin se, että avioliitossa syntyneiden lasten ennuste on parempi kuin aviottomien. Ei muuta. Sitä miten.

Jos asia kiinnostaa, niin ehkä tutkimuksen tulokset löytyvät jostain kokonaisuudessaan?

Vierailija
19/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hesarin jutussa ei mainittu mitään muuta kuin se, että avioliitossa syntyneiden lasten ennuste on parempi kuin aviottomien. Ei muuta. Sitä miten.

Jos asia kiinnostaa, niin ehkä tutkimuksen tulokset löytyvät jostain kokonaisuudessaan?

Tällaisia olisi mielenkiintoista lukea. Lehdissä on kuitenkin aina vain pintaraapaisu ja artikkeleista voi tulla näitä " jäätelö lisää hukkumiskuolemia" käsityksiä.

Minä kyllä taidan ottaa eron ja jatkaa sitten saman miehen kanssa avoliitossa, tasoittaa näiden aviottoman ja aviollisen lapsen ennusteita.

*6

Vierailija
20/37 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

21:Vierailija:

Mutta ei kannata ajatella että ei mun avioliitto mitään vaikuta mun lasten ennusteeseen. Se vaan kuitenkin vaikuttaa.

Joku edellä kysyi että onko huoruutta jos eroaa ja sen jälkeen harrastaa ex miehensä kassa seksiä. Mun mielestä ei, jos on kirkossa mennyt naimisiin, niin se liitto pysyy kuolemaan asti, vaikka miten sitä paperilla purkais.

Missään ei vieläkään sanota MITEN vaikuttaa (vai oletko saanut lapsia sekä avoliitossa että avioliitossa, että voit verrata). Kyllähän se vain on nyt niin, että on ihan sama mikä suhteen muoto kun vain olosuhteet ovat lapselle hyvät; ns. pakkoavioliitto ei varmasti paranna lapsen elämää. Ja käyhän ihan vaikka mielenkiinnosta tarkistamassa tietosi siitä miksi ja miten käsite avioliitto on aikoinaan muodostunut, voit yllättyä ;-D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän