Mies, tuntuuko se kivalta kun joku välittää susta?
Jos joku nainen välittää susta, siis että haluaa sulle kaikkea hyvää ja pitää sun puolia, niin tuntuuko se hyvältä? Vai onko sillä lopulta mitään väliä?
Kommentit (39)
En tiedä varmaksi kun oman äidin lisäksi en ole tuollaista koskaan kokenut. Mutta voisin kuvitella että tuntuu hyvälle. Ja tuntuisi myös hyvälle jos itse voisi tehdä vastaavaa sille toiselle. M31
On tietysti väliä ja tuntuu hyvältä.
Ei ole mitään väliä. Osaan pitää huolen itsestäni. Tärkeintä on vain ettei nainen ole ilkeä ja ottaa mieluusti suihin.
Tuntuisihan se hyvälle, mutta jos välittäisi liikaa, esim. utelisi asioita painottaen että välittää, niin itseäni lähinnä ahdistaisi.
En enää muista, ollaan oltu yhdessä kohta 40v. En ole tohtinut etsiä välittäviä.
Ja tarkoitan juuri sellaista välittämistä, että ei puukota selkään tai lyttää ikinä mitenkään. Että olet vähän niinku hänen joukkuettaan. Ap
Kyllä se tuntuu hyvältä. Ja niin sen pitääkin olla. Mutta sen pitäisi toimia molemmilla tavoilla. Kumppanin tulee välittää toisesta kumppanista. Sitä kutsutaan terveeksi suhteeksi.
Eihän tuollaista ole. Korkeintaan voi rakastaa sitä tunnetta, minkä saa kun toisesta "välittää", mutta sen varaan ei kyllä kannata laskea että sinusta ns. oikeasti välitettäisiin. Niin kauan kun tuot hyötyä, sinulla on jotain arvoa.
Tuntuu hyvältä. Sellaista naista on helppo manipuloida.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tuntuu hyvältä. Ja niin sen pitääkin olla. Mutta sen pitäisi toimia molemmilla tavoilla. Kumppanin tulee välittää toisesta kumppanista. Sitä kutsutaan terveeksi suhteeksi.
Ai? Eikö se olekaan sairaalloista läheisriippuvuutta?
Jotenkin sellainen epäluulo tulee ettei se välittäminen ole aitoa kuten nyt vaikkapa omalla äidillä vaan nainen on jonkun oman hyödyn perässä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuollaista ole. Korkeintaan voi rakastaa sitä tunnetta, minkä saa kun toisesta "välittää", mutta sen varaan ei kyllä kannata laskea että sinusta ns. oikeasti välitettäisiin. Niin kauan kun tuot hyötyä, sinulla on jotain arvoa.
Ei ei ei! Sinä olet vain ollut väärässä seurassa!
On kyllä. Mä tekisin ihan mitä vaan mun mieheni puolesta, vaikka kuolisin. On mulle niin rakas ja tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu hyvältä. Sellaista naista on helppo manipuloida.
Aivan, noin siinä kävi kun välitin. Täysin yksipuolista, vaikka mies muuta puhui. Äkkiä se selvisi. Otin opiksi. Uskoin rakkauteen, enää en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä. Mä tekisin ihan mitä vaan mun mieheni puolesta, vaikka kuolisin. On mulle niin rakas ja tärkeä.
Niinpä vissiin.
Nyt on niin vaikea kysymys mihin en pysty vastaamaan koska itsellä ei ole kokemusta
Positiiiviset kokemukset rakentavat itseluottamusta.
Vaikeuksien ja epäonnistumisten kautta ihminen kehittää tehokkaasti joustavuuutta ja sinnikkyyttä. Itseluottamuksen kehittämiseksi ei välttämättä tarvita suoria onnistumisen kokemuksia, vaaan pysyvyysuskomuksia vahvistavat myös välilliset onnistumisenkokemukset. Jos ihminen näkee sellaisen henkilön onnistuvan, johon voii helposti samaistua, hän saa siiitä vahvistusta itselleen ja uskoa, etttä hänelläkin on mahdollisuus samaaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä vissiin.
Niin sen pitäis olla jos toista aidosti rakastaa.
En osaa sanoa, ei ole tuollaista vielä osunut omalle kohdalleni.