Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISTEN la-su

20.01.2007 |

vai oiskohan pitäny vaan la-pino laittaa? Nooh..tehää piiitkä ketju sitte :) Joku saapi olla taas hirmu fiksu..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo totta!!

Tappi: samoilla hetkillä, mutta jatketaan tätä sun pinoa.

Tässä linkki eiliseen

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9373081&p=1&tmode=1&smode…

Vierailija
2/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huonosti nukuttu yö takana. Kuopus kyllä veteli sikeitä, mutta mä en osaa nukkua, kun mies ei ole vieressä. Pelottaa kaikki äänet näin isossa talossa. Miten ne onkin niin erilaisia, kun yksni niitä kuuntelee. Aamulla olisin kyllä nukkunut.

Tänään tulee miehen serkku hiusten leikkuuseen ja siinä onneks hurahtaa aika mukavasti. Tyttökin saa vähäks aikaa leikkikaverin.

( . )OIKEESTI toi selkäkipu on melkein hävinnyt, yöllä kun kylkeä kääntää pikkasen vihloo, mutta muuten on aika hyvä. Ja iltaisin vaan pikkasen puutuu alaselkä. Alapään painontunne tulee ja menee. Hippu möyrii melkein koko päivän, taitaa pyöriä akselinsa ympäri oikein kunnolla, mikälie hyrrä meillekin taas syntyy. Pitäisköhän vaihtaa toi tekonimi Rinkeliks (ent. Helsinkipyörä).

Mun on pako päästä tänään ulos kävelemään, enhän mä jaksa kohta edes sängystä nousta ja olo on kuin puristetulla appelsiinilla.

Palaillaan

-m- ja Rinkeli :) rv 33+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Z: mun piti sulta kysyä siitä lämpöpussista. Onko se miten paksu, kun mietin sitä käyttöikää, jos ei kesäkuu ole mielettömän kylmä, taitaa käyttö jäädä tohon kevääseen. Meillä kun lapset on mahtuneet tohon kaukaloon vaan n. 6kk. Ja mulla toi la on kuun alussa.

-m-

Vierailija
4/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitsi että mä repeilen täällä...hahahaaa, uskomaton säkä. Oottelin vaikka kuinka pitkään että tuleekohan alotus ihan just. Aika hyvin täsmällee samalla kellon lyömällä alotettuna.

EMMI;

Ai sullakinko on lappalainen tollo?..onkohan noi parkit jotenki säyseempiä, *lähtee kaivamaa maalipurkkeja..löytyykö parkkia*. Mulla on toi otettu Fideliksen kennelistä, isä on Lap-Sak Hidalgo..sitä kautta kietää sinne Tjuorriin josta tulee se paimensukusuus. On tuo kyllä..väliin uhkaan tehdä siitä ihanan lämpöset talvirukkaset ja toisinaan se on sitte maailman ihanin koiruus..tänään se on jotenki rasittava :)

Mä yritin tänää kovasti selvitellä aamulla mitenpäin tuo Puksu asuu, mutta en mä vieläkään tiedä..liekö sillä enempikin jalkoja ja käsiä kun joka puolella potkii - jaiks. jokin kovempi kohta oli tuntuvinaan tossa navan yläpuolella vähän vasemmalla..liekö sitten peppu jos kaveri olis pää alaspäin..mutta kun tuntuu semmonen tasanen pötkö navan yläpuolella vaakatasossa koko masun matkalta - kyljestä kylkeen..en mä tiedä..mikähän siltä onkaan tulossa.

Tänään on löydettävä mun jumppapallon pumppu..kun siis istun tässä koneella joka on lipaston päällä (matalan) eikä tähän ole muuta tuolia niin tässä on jumppapallo..se uhkaa litistyä pahemman kerran! Täytyy kaivaa jostain pumppu ja pumputtaa siihen lisää ilmaa ennenkun mun perse ottaa maahan kiinni. Kauhulla oon odotellu millon istahtaessa siitä lentää venttiili jonnekin (joo, naurakaa vaan, mutta tällä massalla se vois jo lentääkin!).

Ja sitte mä päätin eilen illalla että ennen synnytystä ei enää yhtään pullaa/karkkia/jäätelöä tms..ei yhtään. Jäiset mansikat sallittakoon..namnam. Josko se hillitsis tota painon nousua edes vähän, kun nyt on tullu taas napsittua jos jotakin..että niin. Hajotkaa te sitte siihen että musta tulee tooodella kiukkunen jossain välissä :)

Tappert ja Puksu 32+6, lähtee lisäämää puita uunii..

Vierailija
5/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehus soitti äsken, siellä ne on Vanhassa kaupungissa ja kaikki (baarit) on kiinni, heh hee. JA SIT, VOI KILINPERSE!!! Se laiva onkin täällä vasta klo17! Mulle jäis kaikki ruokien tekeminen, hip hei. Taidan peruuttaa koko blinikestit. Väsyttää niin älyttömästi, enkä ehdi edes päikkäreitä ottamaan. Eikä asiaa helpota yhtään se että tytöllä on kova uhma ja kokoajan saa neuvotella sen tekemisistä.

Anteeks tää omanapaisuun, mutta mun lauantai meni just piloille.

Tappi: mä liityn tohon herkkulakkoon, vaikka kiloja ei vielä liiemmälti olekaan tullut, mutta viime päivinä on toi suklaa kummasti maistunut (tai oikeestaan kaikki makea ja suolainen ja mikä vaan).

-m-

Vierailija
6/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä turvakaukalon lämpöpussista. Se on sisältä pehmeää mikrokuitua (fleecen tyylistä) ja päältä samoin. Minä ajattelin helpottaa maalis/huhtikuun lähtemisiä. Sinne voi hyvin sujauttaa kevätvauvan sisävaatteissa eikä tarvitse haalaria. Kaupassakin on helppo kun voi vaan avata vetoketjun niin ei tule kuuma.

Käyttöikä on tietysti aika lyhyt, tuskin kaukaloon enää syksyllä mahdutaan mutta pussin voi laittaa myöhemmin vaikka vaunuihin tai rattaisiin. Siinä on 5-pistevöille paikat.

Tuhlasin nyt tuon verran kun minusta hinta ei niin kovin paha ollut :)

Kurkkaapa http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html

Mulla on tuo pienempi Eisbärchen lämpöpussi. Laitoin sen valmiiksi tuohon kaukaloon ja istuu tosi hyvin.

Zeldatar, valmistautuu syntymäpäiviin. Vieraita tulossa parikymmentä ja nyt jo ahdistaa...

Viikot poksuu 33+0

Vierailija
7/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

makeelakko voimassa joten suolasta kiitos..

KAALIPIIRAS-OHJETTA KEHIIN!!

Jääkaapissa on ison kaalinpään puolikas, ja jauhelihaakin löytyy, haaveilen kaalipiiraasta, kun sitä laatikkoa tuli jo syötyä. Olisko jollain hyvä ohje tuohon piiraan pohjaksi/kanneksi tai jotain???

Oisin väsänny lammaskaalia mut lampaat on umpijäässä pakkasessa eikä jaksais odotella että ne sulaa..isoja paloja vielä ni menee aikaa.

Pitäs lähtä ton ajurin kanssa taas " lenkkeilemään" ..ulkona on ihana ilma, mutta kun tänään näköjään Puksu pitää sellasta myllerrystä että noita kivuttomia suppareita tulee aika helpolla..josko sitä ihan vähän kuitenkin kokeilis..

Yrittäkäähän nyt ettii mulle tommosee piirakkaa ohje et pääsen sitä mussuttamaa..

Taptap

Vierailija
8/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pakkaspäivä, -12,8. Ja PALJON lunta. Saatiin ekaa kertaa koko " talvena" pulkka käyttöön. Oltiin koko perhe ulkoilemassa ja mukavaa oli. Kotiin tultiin kuumalle kaakaolle posket punaisina, mieli virkeänä. No, poika tosin sammui heti juomisen jälkeen. Voi miten hyvä mieli noinkin pienistä asioista voi tulla: oma perhe, aurinko paistaa, lunta ja pakkasta.

Koirallakin oli lämpömantteli päällä ja se saikin osakseen yhtä lämpimiä katseita kuin meidän poikakin. Moni jäi jututtamaan. Moni ihmettelee, että eikö noin pörröinen turkki pidä koiraa lämpimänä. Mutta kun sillä ei ole pohjavillaa. Vertaan tilannetta usein pipoon: pakkasella päätä palelee ilman pipoa, vaikka olis kuin pitkät hiukset. Koiruus kyllä pyysyy lämpimänä jos saa liikkua tarpeeksi, mutta meidän pojan kävelyvauhti on aikas hidasta. Siispä mantteli niskaan. Vapaana pidin koiraa hetken, mutta paljon oli pidettävä kiinni, kun oli muitakin immeisiä liikkeellä. Ihan koirapelkoisten takia otan aina kiinni jos vastaan tulee ihmisiä. Onneksi koira on ollut tottelevainen ja tullut aina kutsuttaessa, jopa kesken sen hirmuisen kohtauksen, jossa koira juoksee pää viidentenä jalkana minne sattuu. Onkohan sillä hulluuskohtauksella nimeä? Hauskalta se näyttää joka ikinen kerta. Koirasta oli tosi hauskaa uida ja kieriskellä juoksun yhteydessä hangessa.

Ajattelin tehdä vauvalle fleecestä unipussin. Pojan vastaavanlainen pussi on tosi iso, joten uusi on tehtävä. Vauva potkii tosi lujaa ja lenkillä ollessa riehuminen vaan lisii. Pitää ihan välillä pysähtyä, kun työntää niin kovaa.

Mies on ihan rakastunut mun mahaan. Miten se muistaakin joka päivä sanoa, miten ihana maha mulla on? Se taitaakin olla mun kanssa vain tän mahan takia :)

Jaha, ompeluhommiin. Josko sitten tekis evästä.

Ai, minä tulen mukaan karkki/herkkulakkoon. Tosin ryhdyn sitten niiden edestä syömään ihania voileipiä ja jogurttia.... :( Ja niissäkin kun sitä energiaa on ihan riittävästi.

Niin, kauhuissani älysin, että takuulla joku meistä synnyttää jo ensikuun puolella!!! Hui!

rimma 32+3

Vierailija
9/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kävi lastensa kanssa täällä meidän poikia leikittämässä ja saatiin sitten me mahakkaat juoda kahvit rauhassa, IHANAA!

Mies oli myös kotosalla ja oli niin avulias, että vähän noiden muksujen perään katteli :) Vaikkakin leikkivät tosi kiltisti keskenään!

Nyt sitten meidän kaikki miehet jo nukkuu. Meni vähän pitkäksi päikkäreille käyminen, mutta hyvin kuopuskin onneksi nukahti. Mies menee siis yövuoroon ja meni nukkumaan myös.

Itse myös tässä suunnittelin päikkäreitä, niin mahdottomasti alkoi tuossa äsken haukottaa.

Vai että makealakkoa täällä suunnitteilla.. juu, ei taida onnistua minulta :(

Armoton herkkupylly kun varsinkin tämän raskauden tiimoilta olen ollut ja itsehillintä aivan surkea!

Mutta jos sitä vähän koittas rajottaa tuota makeeta ja muutenkin herkkuja...

Mieinpä minäkin tässä, että kukakohan se sitten seuraavaksi synnyttää (ei voi sanoo ekana, kun meillä yksi maalisvauva jo on :) )

Alkaa olla viikot jo aika hyvällä mallilla monilla ja ei tässä kauaa mene kun alkaa vauvauutisia tulla. Että jännityksellä odotellaan sitten.

Kun noita tuloillaan olevia taitaa muutama olla joukossa...

Ihana ilma ulkona! Pakkasta taitaa olla n. -6 astetta ja aurinko paistaa. Sitä ihan tulee hyvälle mielelle. Lunta ihan pikkasen eilen vihmoi ja on sitä nyt senverran täällä, että pulkkamäkeen pääsisi. Lisää saisi kyllä tulla vielä...

Iltapäivällä kun nuo pojat herää, suunnataan kyllä aivan varmalla pihalle ihanasta pakkasilmasta nauttimaan!!!

Mutta nyt sinne sohvalle huilaamaan jotta illan taas jaksaa.

t. K@tju rv: 33+3

Vierailija
10/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä terroristi se täällä taasen..

Kauhulla luin noita teidän lakkojuttujanne. Ei hitossa käy mulle tollai! Just käytiin ostoksilla ja ostettiin sitten vähän karkkia ja aattelin illalla laittaa poppareita leffan seuraks ja noit viinikuminameja ja juomaksi kyllä on ihan vaan vettä. Sit on vielä noita mokkapaloja toissapäivältä muutama jäljellä ja hyvällä omalla tunnolla ajattelin ahmia nekin vielä tänään. :) Tosin mä oon sellai kausiluontoinen herkuttelija, että jos nyt pari viikkoa maistuu sokeri ja rasva niin voipi mennä taas jokunen kk, kun ei mikään tollai himota. Että suon itselleni kyllä vaikka minkä määrän herkkuja.

Täällä käy masussa taas vilske. Johan tuo koko yön mylläili ja sitten, kun mamma heräs niin herra nukkui viitisen tuntia yhtä soittoa ja nyt jaksaakin sitten taas hillua. Tulis ulos vaan sitten jo neljän viikon päästä tänne mylläämään niin ei kävis kämppä turhan ahtaaksi.

Jännä juttu, että mulle ei kans kukaan oo sanonut, että uudelleensynnyttäjällä se kohdunkaulan tilanne voi olla tollai, että vaan avautuu eikä katoakaan..

Ja minä kans oon allerginen (tai jotenkin yliherkkä) niille siteille, kuten PUNKELI. Kerrothan (tai te muutkin), jos jotain allergisoimatonta (meniköhän toi oikein) sidettä on jossain tarjolla?? Noi perinteiset Always ja Libresse on ihan kamalia! Kun tosiaan niihin jälkivuotoihin pitäis jotain muuta käyttää, ko tampooneja..

Noh, mä meen taas..

Papu ja Herppu 32+1

P.s. TAPPI: Googleta se kaalipiirakka, jos et vielä ohjetta sellaiseen löytänyt. Kyllä jostain pitäis löytyä. Mä myönnän olevani laiska enkä etsi nyt sitä enää tässä vaiheessa. Ellet vielä sitä halua..?

Vierailija
11/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis synnytämään jo helmikuun puolella, vaan eipä taida ihan vielä silloin onnistua, ainakaan jos samoille viikoille menee kuin aiemmin.

Tänään onkin ensimmäisen kerran tämän raskauden aikana sellainen olo, ett mitenkähän saa ajan kulumaan synnytykseen asti. Viimeksi se tuli vasta 35 viikon jälkeen. Mut siinähän sitä ollaan, jos nyt jo alkaa miettimään. no ehkä se on vaan tämä joutenolo, kun mieskin on töissä.

Vaikka kyllä meillä jo aamupäivällä oli vieraita, veli perheineen, ja pakastimen laitoin aamusta heti sulamaan, kun oli viimein niin paljon ulkona pakkasta, ett sai täyden pakastimen sisällön kantaa takapihalla sulatuksen ajaksi. No nyt on jo tavarat takaisinkin laitettu:)

Ja ruokaakin kai pitäisi alkaa pikku hiljaa laittaa, kanapastaa meillä tänään, oma ja keskimmäisen pojan herkkuruoka, nam.

Mut palailen varmaan myöhemmin.

Petriina rv 32+5

Vierailija
12/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lakon alotus viivästyy, vit...taa niin perhanasti, että tytön kanssa vedettiin päiväpullat. Onneks sentään miehen serkku kävi, niin sai vähäks aikaa muuta mietittävää.

Meinasin Tapille kans sanoa, että googleta, niin varmaan löytyy ohjeita. Mä en tiedä muuta kun hauduttaa kaalia (ohuina suikaleina) sipulin kanssa voissa ja vielä kermaa kyytipojaks (toimiskohan se pihkamaito tässä). Sit vaan valmis ruis-perunataikina vuokaan, esikypsytys ja täytteen kanssa vielä vähäks aikaa uuniin. Enkä edes tiedä toimiiko tuo.

Synnyttämisestä: mä olen kans miettinyt kukahan se seuraava on. Kellekkään ei tietty sois liian aikaista synnyttämistä, mutta kohta se on väistämättä meidän vuoro. Itse olisin kyllä kohta valmis luopumaan masusta, jos muutama viikko vielä (tai sit mennään taas lahjakkaasti 15pv yli).

-m-

Vierailija
13/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ihana pakkaskeli -6 astetta. Oltiin koko perhe kaupungilla kävelemässä, kävimme kahvilassa pullattelemassa :) Minäkin lyllersin sisukkaasti koko matkan.

No nyt se iskiaskipu on leiriytynyt tännekin! Oikea kankku ja jalka olleet pari päivää kipeänä. Nukkuminen vaikeaa, samoin kävely! Särkylääkkeet eivät vie kipua pois, kokeilin.

Minäkään en ollut kuullut en´nen, ettei uudelleen synnyttäjällä välttämättä kohdunkaula lyhene ennen synnytystä. Tämä lääkäri ollut alalla kauan (hoitanut mm. äitinikin synnytyksen..heh) joten luotan kyllä hänen tietotaitoonsa. Sanoi, että synnytyksen käynnistyessä pari napakkaa supistusta poistaa äkkiä kohdunkaulakanavan, samalla kun kohdunsuu alkaa avautua.

Vai mietitte, kuka synnyttää seuraavaksi? Pelkään itse olevani seuraava. Toivon ja rukoilen, että pääsisin sentään helmikuun puolelle, niin pientä vauvaa lekuri eilen povaili (lask.ajan tienoilla 3000g), et sais kyl kasvaa vielä.

Mielelläni liittyisin karkkilakkoon, mut tiedän, että kun ette ole olkkarissamme nappaamassa pussia pois kädestäni, syön karkkia kuitenkin! Joten ei taida onnistua minulta :) Vai olisko vapaaehtoisia " karkkivartioita" ??

Mukavaa viikonloppua!

Caius ja ilona 33+5

Vierailija
14/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä voisin tulla karkkilakon vartijaks jos samalla vahditte muakin :) Ajattelin että jos nyt kuitenkin yrittäis, voihan sitä tehdä sitten vaikka marjakiisseliä tai vispipuuroa tai jotain jota voipi makeuttaa mansikalla tai makeutusaineella..ei tulis niin hirmusti niitä ylimääräsiä kaloreita kuitenkaan..mua kun alko pelottaa että tosta Puksusta tulee jätti - eipäs pelottanu aikasemmin..ois saanu alkaa yhtälailla pelottaa jo silloin joskus plussatessa..

Ei mullakaan mitään itsekuria yleisesti ottaen ole, mutta yrittänyttä ei laiteta.

Kaalipiirasta juu googletin kovasti ja jonkunlaisen ohjeen löysinkin...tulos selvinnee tuossa puolen tunnin kuluttua kun ton uunista kiskon ulos. Yleensä mun kaalipiirakasta tulee aina jotenki pliisua ja tympeetä eikä sitä sitte kukaan syö, muitten tekemät on aina niin pirun hyviä - ehkä mä vaan en osaa sitä tehdä.

Synnytyksistä;

Joo, mä mietin kans yks pvä että eipä taida montaa vkoa olla jälellä enää - oikeesti hui! Ja siitäkin +/-14pv on ok...tosi iso hui! Kuka lienee seuraavana vuorossa..arvotaanko? :) mä voisin ottaa vuoron tosta maaliskuun alusta..

Käynnistyasiaa sitte;

Kun tuli mieleen tota synnytystä pohtiessa, että miten herkästi suostuvat käynnistykseen, jos siis EI ole mitään myrkytystä eikä muutakaan vakavaa?

Kun mulla on koko raskausajan kummitellu mielessä se, että mun siskon esikoinen kuoli kohtuun " yliajalla" - päivää ennen käynnistystä..toisen kanssa he sitten eivät odotelleet vaan käynnistivät laskettuna aikana, päivälleen..siitäkin syystä, että siskoa (yllätysyllätys) pelotti niin paljon. Toisella kerralla kaikki meni siis hyvin ja kummityttö täyttää kuun lopulla vuoden :)

Mutta kun voin itsestäni ihan sata-varmasti sanoa, etten tule lasketun ajan jälkeen nukkumaan sekuntiakaan ennen synnytystä (jos siis menee yli..mistäs sen tietää). Pakottaako ne mut pelkäämään ja valvomaan ja vahtaamaan jokaista Puksun liikettä sen mahdollisesti koko 14pvää, vai antavatko suosiolla periksi?? Mitä luulette..mua siis ihan oikeesti pelottaa ihan sikana tuo yliaikasuus!

Taptap ja Pukpuk

Vierailija
15/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellin nyt vähän kirjoitella, kun lapsetkin niin rauhassa katsovat telkkaria. Meillä on ollut tänään kunnon ulkoilu päivä, vaikka on kova pakkanen. Aamulla kävimme tekemässä lapsille radan rantaan, että pääsevät ajelemaan mönkiällä ja mopolla jäälle,tosin vanhin vaan ajaa mopolla. Sitten välillä syömään ja sitten testaamaan uutta rataa, ja uusia piikkipyöriä jotka mopoon ostettiin.Nyt on sitten porukka sippi, niin lapset kuin vanhemmatkin. Ja ulkona on jo 18 astetta pakkasta ei siellä enää viitsinyt ollakkaan, oikeastaan ei se pakkanen ole meillä alle 15 laskenutkaan.

Tällaisista ilmoista mä sitten tykkään, kunnon pakkaset pitää talvella olla. Nytkin laitettiin leivinuuniin tulet ja nautitaan sen lämmöstä. Kovalla pakkasella kuolee kaikki tauditkin paljon paremmin , kun sillä loska kelillä joka oikein villitsee tauteja liikkeeseen. Huomenna jos veisi taas petivaatteet paukkupakkaseen, kuolee pölypunkit niistä. Ja se raikkaus mikä niihin tulee , on mahtava.

Ai niin se haalari jonka osti oli kokoa 68, sen kokoinen oli edellinenkin ja se oli hyvä. Meillä on nuo lapset olleet suht isokokoisia syntyessään, ja kasvaneet aika sukkelasti. No onhan se alussa iso, mutta minulta löytyy sellainen teddykarvainen nallepuku kokoa 58, joten sitä varmaan aluksi, vahän aikaa. Kaksoset painoivat syntyessään 3400g ja 3300g, ja heille kyseinen haalari mahtui ehkä noin kuukauden varran.Että siksi en kovin pientä viitsi ostaa.

Makean syömisestä oli keskustelua, oikeastaan minulla ei ole makean himoa, mutta syön karkkia tai muuta herkkua jos siltä tuntuu. Onhan tuota painoa tullut vähän ylimääräistäkin, mutta jospa se sitten lähtisi pois vauvelin synnyttyä. Niin on ennenkin lähtenyt. Eikä minun oikeastaan enään mallin mitoissa olla, kun on lapsia tehnyt useamman.

Mutta nyt riittää tämä höpinä....

Kaksosmamma rv 32+2

Vierailija
16/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jo pitempään seuraillu teidän juttuja ja ajattelin itsekin ruveta jotain tänne kirjoittelemaan kun päivät alkaa olla jo niin pitkäveteisiä jäätyäni kotiin töistä.. Laskettuaika on 2.3. mutta menen käynnistykseen 22.2. Joops ja toista lasta odotellaan :)

Minttu ja tahvo rv 34+1

Vierailija
17/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAKSOSMAMMA

on vaan tyytyväinen kun on kylmä..kumpa täälläkin olis, vaan mittari juuttu tohon -7 asteeseen eikä näytä kylmenevän. Mä niin kovin pidän niistä oikein KUNNON pakkasista. Samoista syistä kun kaksosmammakin :)

lisäks se vielä että toissatalvena kun oli ihanat -30 asteen paukkupakkaset, niin koiran (lappalaisen kanssa vaan) oli hienoo tallailla jäällä kun ei missään näkyny ketään..koko pakkaskausi saatii ulkoilla koiran kanssa ihan kahteelleen, porukka vaan katto mua vähän kieroon kun tultiin jäältä niin tyytyväisen näkösinä..sehän on vaan pukeutumiskysymys tuo pakkanen.

Kaalipiiras on kai ihan syötävää..ei se vieläkään ole sitä mitä muut tekee, mutta lähempänä :) Tuoksu on tosi ihana mutta jotenki se vaan on..semmosta.

T..jos telkkarista vaikka jotain tulis

Vierailija
18/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin hieman sukulaisia kurkkimassa ja mies ja poika kävivät uimassa... itsekkin olisin mennyt uimaan, mutta uimapuku oli niin justiinsa, etten viittiny lähtee kokeilemaan millaseksi se muuttuu vedessä :D Ehkäpä pärjään ilman uimahallia vielä muutamia kuukausia.

Masuli, mulla on sama ongelma kun mies on pois, kuuluu kaikenmaailman ihmeääniä. Jos ois edes se koira niin ois helpompaa... huoks.. onneksi sellainen on suunnitteilla, mutta voi olla, että menee ensi kevääseen ,un pitäis tuo auto vaihtaa, jos meinaa rattaat ja koirat ja vielä tavaratkin mahduttaa samaan autoon.

Tappi: Jumppapallon pumppu on täälläkin hukassa ja mun pallo on ihan tyhjä!

Pakkasta on täälläkin ihan reilusti -17 näytti äsken mittari kun tultiin kotiin tuolta sukuloimasta. Miehen kaveri on tulossa saunomaan ja itäs kai laittaa päälle jotain ihmismäistä, nää venyneet pitkät kalsarit ei ehkä täytä pukeutumissääntöjä kun on vieraita talossa ;)

Netin kautta ei oikein löydy niitä sidejuttuja yliherkille, kuukuppeja sun muita tarjoillaan, mutta ehkäpä perinteinen side ois kivempi taasen... Pitänee jatkaa etsintää...

nyt vaatteiden vaihtoon

t. punkeli 32+5 elikkäs 51 päivää jäljellä... ai niin, en mie jaksa tätä ite laskia liberon sivuilla on sellanen laskuri, tässä olkaapa hyä! http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/Calculator.aspx?id=7750

Vierailija
19/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti TAPPI et ehtinyt hommata parkkia maalia!!! Meidän parkki jääräpää-äijä häipyi taas aamulla ja isäntä huohotti perässä. Ei tullut takaisin (siis koira) ennen kuin taas jo tutuksi tullut soitteli että täällä olis. Oli tuo armas mieheni HIEMAN pahantuulinen, kun eläin juoksee edellä täydellisen kuurona.

Aamusella käytii rautakaupassa ja ostettiin remppatarpeita. kohta on esikoisen huone uudessa uskossa. Tuli kova hinku tapetoida muitakin huoneita, mutta nyt on maltettava tehdä yksi asia kerrallaan. Nätit tapetit löytyi, onneksi, vaikka vähän kiireellä valittin.

Oli tosi kaunis päivä ja toivottavasti huomenna olisi myös kiva ilma. Ulkona ollaan tosin oltu vähän kun remppa on nyt ollut tän päivän sana.

Mä leivoin just sämpylöitä, mutta ne ei koskaan kohonneetkaan. En tiedä johtuiko siitä, että käytin sokerina intiaanisokeria eli eikö se riitäkään hiivalle herätteeksi. Mutta milloinkas mun leivonnaiset onnistuis?! Murmur.

Yritin ottaa vähän päivätirsoja mutta unen saaminen oli hankalaa. Meidän mahakirppu ajatteli saada jalat ulos mahan läpi eikä mulla ollut kauhean hauskaa. Tuli taas syyllisyys etttä ei saa valittaa kun toinen kuitenkin on elossa ja liikkuu!!!

Viime yönä näin ensimmäisen vauvaunen. Imetin vauvelia ja maitoa tuli suihkuna, mutta vauva vain nukkui. Se oli kummallisen pieni ja ehkä keskonen. Toivottavasti uni ei toteudu vaan pimpula oleilisi masussa riittävän kauan.

Hui hai. Nyt mä menen laittamaan iltakahvia remppapojille ja hautaan tuoreet sämpylät jonnekin lantalaan. Snif! No ei, kai ne voi syödä mutta harmittaa silti.

telmis ja vaavis 30+jotain

Vierailija
20/32 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin... Nyt on maalattu seinät ja isännöitsijäkin hyväksynyt muuton :)

Maanantaina mennään sitten kirjoittelemaan vuokrasopimusta ja eka päivä siis muutetaan. Onpa muuten orvon näköinen koti kun seinät on kirkkaan valkoiset ja verhotkin on jo otettu alas ja pesty. Ihan tuntuu vieraalta paikalta.

Pojalla asiat ennallaan. Painoa on tullut ihan hienosti, tänään oli 1580g. Kävi jo tossa välissä 1650 grammassa, mutta sai eilen punasolutankkauksen kanssa nesteenpoistolääkettä, ja sen takia putosi sitten vähän. Ollaan kuitenkin saatu taas muutama päivä lisää plakkariin sitä leikkausta ajatellen. Nyt olis tarkotus, että poika muuttaa leikkausosastolle, kun on jo sen verran hyvässä kunnossa, ettei tarvitse varsinaista teho-osastohoitoa, ja siellä on niin kovin täyttä, että laittavat nuita paremmassa kunnossa olevia etiäpäin niin saavat tilaa. Tarkoitus olisi ollut että poika olisi siitrtynyt huomenna, mutta siellä toisella osastolla on jotain ripulia liikenteessä niin eivät vielä voi siirtää. Hyvä että pelaavat varman päälle. Nyt ne lääkärisedät ja tädit yrittää miettiä että minkälaisen systeemin ne sinne pojan päähän laittaa, kun toinen on vielä niin pieni ettei kaikki tavanomaisimmat ratkaisut tule kyseeseen.

Toissapäivänä oli kamalan hankala päivä. Ihan sellainen että itkeä tihrustin koko päivän täällä kotona. Välillä tuntuu ettei saisi ollenkaan päästää sitä parkua tulemaan kun sitten sitä ei vaan saa loppumaan. Ensi viikolla mulla olis sitten se hyytymishäiriökoe. Sen tulokset saa sitten 29.1 ja siihen asti tarttis jännittää. Sekin vähän mietityttää, kun huomasin tossa mun toisen lääkkeen pakkausselosteesta, että se ei välttämättä sovi yhteen sen verenohennuslääkkeen kanssa, niin mitäs mä sitten teen jos ne sen hyytymishäiriön löytää ja joudun tota marevania popsimaan lopun ikääni. Joo, tiedän ettei pitäis jossitella ja miettiä etukäteen, mut kun se on helpommin sanotu kun tehty. Ahdistus.

TAPPI:

Musta tiedätkös kanssa tuntuu ettei mun leivonnaiset ja pöperöt koskaan maistu yhtä hyvältä kun muiden tekemät, mutta sitten kaikki muut jotka niitä syö, tykkää kyllä. Mä luulen että siinä on joku samatyyppinen juttu kun kodissa, aina ne muiden kodit näyttää niin paljon siistimmiltä ja puhtaammilta, ja aina ne muiden ruuat maistuu paremmilta. Kai sitä vaan omia tekeleitään arvostelee ihan eri tavalla :)

Vauvaunista: mä näin sellaista unta tässä raskauden aikana, että sain pojan joka näytti samalta kuin meidän pienempi tyttö, mutta sillä oli pitkä tumma tukka. Ja kas, ihan samannäköinen on meidän poika kun siinä unessa. Ja siis mä en ole koskaan mitään enneunien tapaisiakaan nähnyt, niin oli aika hassua että sitten tuo meni ihan nappiin. Sitten mä kyllä näin myöhemmin ihan kamalan painajaisen, ja nyt on välillä pelottanut ihan kauheasti, että ei kai sekin nyt mene silleen samalla tavalla :/

Hitsi, että mulla muuten on kamalan huono omatunto kun en ole nyt jaksanut noita meidän tyttöjä huomioida tarpeeksi. Eihän se niiden syy ole että on tällainen tilanne. Mutta kun pelottaa niin perhanasti tuo pojan tilanne, muutto stressaa, oma terveys on vähän niin ja näin, ja rahankin kanssa tulee tiukkaa tän muuton takia. Mutta miten tytöt sen kaiken voisi ymmärtää. Ja sitten tuntuu että olen ihan varmasti surkein äiti päällä maan... Ei pysy ihan pakka kasassa tällä mammalla.

Anteeksi loputon valitusvirsi.

-Duppis ja peeni mees 4vko!