Lasku tulee, mutta väärään osoitteeseen. Kuuluuko maksaa?
Tarvitseeko sellaista laskua maksaa joka on lähetetty väärään osoitteeseen, mutta saaja vienyt itse kirjeen oikeaan osoitteeseen?
Kommentit (47)
Lasku on maksettava oli osoite oikea tai väärä , nimi merkkaa.
Jos on sun lasku, niin toki pitää maksaa. Ei sillä väliä mihin tuli. Sun olisi pitänyt hoitaa asiasi!
Tarvitsee maksaa, mutta tälläisessä tapauksessa saa 14 vuorokautta lisää maksuaikaa kunhan vaan ilmoittaa tapahtuneesta laskuttajalle.
Jos se lasku on sinulle osoitettu, niin on maksettava tietysti. Olet myös itse velvollinen huolehtimaan että laskuttajalla on oikeat yhteystiedot.
Jos sinä olet vastaanottanut jonkun tavaran tai palvelun, niin kyllä siitä kuuluu maksaa, meni lasku minne tahansa. Maksuaika tai muut ehdot on sitten toki eri asia, mutta ei laskuttajan muotovirhe poista sulta mitenkään maksuvelvollisuutta.
Se maksaa, jonka luukusta lappu tulee. Nykyinen hallitus laittaa laskut lapsiperheille ja matalapalkkaisille.
Ei tietenkään, kun "et ole saanut laskua". Oppiivatpahan lähettämään laskut oikeisiin osoitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta lähettäjä on vastuussa että laskun saaja saa laskun, jos kirjeessä on nimi oikein, mutta osoite toiselle puolelle kaupunkia, niin eihän se välttämättä koskaan mene perille. Voiko perintätoimisto silloin viedä asiaa pidemmälle?
Vierailija kirjoitti:
Jos se lasku on sinulle osoitettu, niin on maksettava tietysti. Olet myös itse velvollinen huolehtimaan että laskuttajalla on oikeat yhteystiedot.
Ei se niiistä oikeistä yhteystiedoistakaan ole kiinni, postit menevät silti vääriin osoitteisiin vaikka osoite on ollut ihan oikein.
Toiseksi on todella ärsyttävää jos posti tuo toistuvasti jonkun vieraan ihmisen postia jossa on väärä osoite, sitten niitä saa olla kiikuttamassa eteenpäin postiin tms.
Vierailija kirjoitti:
Toiseksi on todella ärsyttävää jos posti tuo toistuvasti jonkun vieraan ihmisen postia jossa on väärä osoite, sitten niitä saa olla kiikuttamassa eteenpäin postiin tms.
Voit kiikuttaa ihan rauhassa. Itse kiikutan nuo papeinkeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos et vie. Etkä vie kyseiselle ihmiselle vaikka tietäisit missä asuu. Niin onko se sitten lähettäjälle vaan voi voi? Voiko sitä periä tai aiheuttaa maksuhäiriömerkintää jos kohdehenkilöltä jää tietämättä koko juttu? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lähettäjä on vastuussa että laskun saaja saa laskun, jos kirjeessä on nimi oikein, mutta osoite toiselle puolelle kaupunkia, niin eihän se välttämättä koskaan mene perille. Voiko perintätoimisto silloin viedä asiaa pidemmälle?
Lasku kuuluu edelleen sinulle ja sinun maksettavaksesi, koska olet kyseistä palvelua käyttänyt tai tavaran tilannut.
Jos laskuttaja on kirjoittanut siihen siihen väärän osoitteen voit neuvotella laskuttajan tai perintätoimiston kanssa maksuajoista, kuinka laskujen ja perintäkulujen kanssa menetellään jne. mutta maksusta se ei sinua vapauta.
Yleensä siinä kohtaa kun siirtyy perintään, se uusi osoite kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos et vie. Etkä vie kyseiselle ihmiselle vaikka tietäisit missä asuu. Niin onko se sitten lähettäjälle vaan voi voi? Voiko sitä periä tai aiheuttaa maksuhäiriömerkintää jos kohdehenkilöltä jää tietämättä koko juttu? Ap
Siis onko siinä kirjeessä sinun nimesi ja oikea osoite? Mutta se on vahingossa jaettu johonkin toiseen osoitteeseen? Miten pystyt todistamaan että et ole saanut sitä? Jos se noin helppoa olisi niin eihän kukaan maksaisi laskujaan. Väittäisi vaan että ei ole saanut laskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko siinä kirjeessä sinun nimesi ja oikea osoite? Mutta se on vahingossa jaettu johonkin toiseen osoitteeseen? Miten pystyt todistamaan että et ole saanut sitä? Jos se noin helppoa olisi niin eihän kukaan maksaisi laskujaan. Väittäisi vaan että ei ole saanut laskua.
Ei vaan minun nimi ja osoite toiselle puolelle kaupunkia paikkaan jossa en ole koskaan asunut. Tämän osoitteen omista tuntee minut ja tuo laskun itse minun laatikkoon. Tiedän että se on minulle osoitettu lasku, mutta en perusteella maksa ennenkuin tulee oikealla osoitteella. Ap
Viitsit kysellä.