Lasku tulee, mutta väärään osoitteeseen. Kuuluuko maksaa?
Tarvitseeko sellaista laskua maksaa joka on lähetetty väärään osoitteeseen, mutta saaja vienyt itse kirjeen oikeaan osoitteeseen?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää kenen asiakas on? Kyseessä on tiemaksu. Osoitteeni on varmasti oikein rekisterissä niinkuin pitääkin, mutta kyseinen tie hoitaja haluaa laskuttaa väärään osoitteeseen. En ole tehnyt mitään väärin tai jättänyt tekemättä. Kysyn vain että jos laskutetaan väärään osoitteeseen, voidaanko vaatia seuraamuksia. Ap
Eli kyse jostain yksityistiestä, jonka osakas olet. Totta kai pitää maksaa. Ajattelitko ihan sujuvasti käyttää sitä tietä, vaikka et osallistu maksuihi? Siitäkin huolimatta, että osoitteesi on laskussa väärin.
Toistuvat maksut ihmiset yleensä laittaa e-laskuiksi.
Lisäksi laskun voi pyytää myös sähköpostiin.
Hukkasin erään laskun, muistin sen vasta kun kattelin kalenteria, ja olin yhdelle vkolle merkinyt laskutus. Mietin ja mietin ja sitten muistin.
Soitin firmaan, ja kerroin asian, toimistohenkilö sanoi, että sopiiko että sinulle laskun sähköpostiisi, jotta voit maksaa sen heti.
Tietenkin sopi. Olin kiitollinen firman ystävällisestä palvelusta.
Minulle tulee puhelinlasku aina sähköpostiin. Olen pyytänyt niin.
En tiedä onnistuuko tämä kaikilla operaattoreilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasku on maksettava oli osoite oikea tai väärä , nimi merkkaa.
Mutta lähettäjä on vastuussa että laskun saaja saa laskun, jos kirjeessä on nimi oikein, mutta osoite toiselle puolelle kaupunkia, niin eihän se välttämättä koskaan mene perille. Voiko perintätoimisto silloin viedä asiaa pidemmälle?
Sinun vastuulla on huolehtia, että tietosi ovat ajantasalla. Mistä se laskuttaja tietää sinun muuttaneen, jos et itse sitä ilmoita (kaikille palveluntarjoajille ei mene virallisista rekisteristä kyseinen tieto).
Et ap oo ilmoittanut tiemaksujen lähettäjälle uutta osoitettasi.
Ei hän saa sitä mistään rekistereistä. Etenkään jos kirjeet eivät palaudu hänelle.
Kait sulla on tienhoitajan puhelin numero, kun samaa yksitystietä, samalla seudulla käytätte.
Kyllä ehdottomasti pitää maksaa ja vielä heti.Perintään menee jos ei maksa.