Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei eronneet! Minkä ikäisten lasten kanssa teillä on vielä noudatettu sovittua vaihtorytmiä?

Vierailija
03.04.2024 |

Meillä 16 ja 19-vuotias menevät isälleen joka toinen pitkä viikonloppu. Kaverini ihmettelevät sitä. Heidän mielestään systeemi on pikkulapsia varten ja näin isot sopivat itse menonsa, kun haluavat ja sopii. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19v, kulkee vielä? Mitä ihmettä? Aikuinen ihminen. Hommatkaa sille jo oma koti. Tai antakaa olla kummassa paikassa haluaa ja kulkea ite miten tykkää. Sanoisin, että yläasteella saa jo ihan ite päättää miten kulkee. Lapsi siis päättää itse. 

Meillä 14v. on kaksviikkoa ja kaksviikkoa. Sekin on alkanut kuulema ottaa päähän. Ymmärrän. Ja mielestäni oikeutettu olisi itse päättäämään miten kulkee. Isästä en tiedä, mitä on mieltä.

Alkuvuodesta syntynyt 19v on lukion tai amiksen kolmannella luokalla. Lähes kaikki asuvat silloin vielä vanhemmillaan. Siitähän pojat varsinkin lähtee seuraavaksi armeijaan, ja lomille suurin osa tulee vanhemmilleen, eikä pidä omaa kämppää silloinkaan vielä. Vasta kun on opiskelupaikka saatu, ja tietää mistä kaupungista sen on saanut, lähdetään yleensä omilleen.

Vierailija
22/23 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän tää mene vähän käsi kädessä sen kanssa, että minkä ikäinen voi olla yksin kotona jne. Ei mun vanhemmatkaan ihan ydinperheessä esimerkiksi antaneet mun olla lauantai-iltaa yksin kotona, jos heillä itsellään oli joku meno. Johtui ihan siitä, että olisin pistänyt bileet pystyyn ja oli vähän huonoja kokemuksia käsistä lähteneistä teinibileistä meillä. Eli jossain tuollaisessa tapauksessa, jos toisella vanhemmalla on meno, niin varmasti vanhemmat edelleen sopii keskenään, että lapsi on sitten toisen vanhemman vastuulla/luona silloin.

Riippunee siis myös lapsesta ja siitä, miten luotettava lapsi on ja voiko tulla ja mennä miten sattuu vanhempien omista menoista riippumatta, vai tarviiko enemmän vahtimista.

Meidän lapset ei ole biletyyppejä, joten sitä ei tarvitse pelätä. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isä on ilmeisesti alkanut vihjata, että tapaamiset voisi olla vapaampia. Ehkä sen takia, että hänellä on uusi parisuhde, luulisin. Itse olen sitä mieltä, että koska vanhempikin lapsi haluaa kulkea pikkusisaruksen mukana, niin se on hänelle hyväksi eikä mitään tarvitse muuttaa. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi