Huhtikuu ei näköjään ole kevät kuukausi. Espoossa tuli talvi.
Suomen talvi kestää nyt ihan virallisesti 7 kuukautta. Ainakin näin epsoossa.
Kommentit (446)
Tämä maa alkaa olla ihmiselämälle kelvoton. Suorastaan syö elämänilon tämä koleus, lumi ja pimeys. Sitä ei pari kuukautta kesää pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä maa alkaa olla ihmiselämälle kelvoton. Suorastaan syö elämänilon tämä koleus, lumi ja pimeys. Sitä ei pari kuukautta kesää pelasta.
Se syö elämänilon ja terveyden kun ei voi ikinä tehdä mitään ulkona. Joko saa pelätä liukastuvansa tai sitten joutuu pukemaan kilon vaatteita pääle joissa ei voi liikkua kunnolla
Huhtikuussa on joinain vuosina hellettä, joinain vuosina sataa lunta. Ihmeellistä nipottamista ja yleistämistä - " ei ole kevätkuukausi". Sorry, sähän kirjoititkin "kevät kuukausi". Kertoo ehkä tarvittavan...
Vierailija kirjoitti:
ttu mitä paskea. vantaalla hirveä lumimyräkkä ja tuntuu kuin -10. maanantaina oli +17 ja kuljin paidalla.
Lentävä paita?
Vihreiden huutoon on vastattu - lumet takas !
Mun mielestä Suomen ilmastossa turhimpia hankintoja mitä voi tehdä on kesämökki tai moottoripyörä. Maksat niistä omaisuuden ja voit hyötyä niistä pari kuukautta vuodessa.. En ole perehtyny mutta voisin kuvitella että juuri nämä ei mene Suomessa hyvin kaupaksi
Seitsemäs talvikuukausi alkoi. Ja ulkona tuulee ja pyryttää lunta kuin siperiassa. Itkiskö vai nauraisko?
Suomi ei ole mikään kesämaa ja jokaisen suomalaisen pitäisi se ymmärtää. Sen takia meidän maan lipussakaan ei ole mitään vihreää vaan Lumi ja meri. Pakkanen on peruslämpötila suomessa samalla tavalla ku plus asteet on etelässä
Kannattaako noita talvirenkaita edes vaihtaa pois. Kyllä Suomen lyhyt säälittävä kesä niillä menee ku räntääki sataa välillä nii ei oo poliisillakaa nokan koputtamista... ei siihen uuteen talveen oo kuitenkaa enää ku 5 kuukautta ja ei oo edellinenkää vielä loppunu
Ens viikola taitaa kevät alkaa kerralla melkein koko maassa. +10 Ouluun asti että enää pari päivää niin eiköhän termisen kevään määritelmät ala täyttyä. Eikä mun mielestä niin myöhään tää talvi oo jatkunu ku tää näyttää tän viikon jälkeen loppuvan. Mutta varautukaa tulviin. Kovat tulvat tulossa ku kevät lämpötilat alkaa.. Saattaa tulla omaisuusvaurioita. Älkääkä ajako autoilla niihin sulamisvesi tulvalätäköihin! Mää kierrän ne vaikka kevyenliikenteen väylää mieluummin ku rikon autoa. Kaikkien pitää se tajuta että Suomen ilmasto on haastava eikä aina voi noudattaa sitä lakia niin pilkulleen.
Vierailija kirjoitti:
Muuta jos Suomen sää ei kiinnosta.
Asuin liki 20v Kanarialla ja huomasin kaipaavani erilaisia vuodenaikoja.
Nyt jo 3. vuosi Suomea
Minä muuttaisinkin, mutta en halua eroon lapsestani. Joten pakko on täällä asua ainakin 10 vuotta vielä. (Lasta en saisi mukaan, koska isänsä asuu täällä.)
Ilmaston lämpeneminen on pelkkä myytti ja Greta Thunberg ihan väärässä!
Huhtikuu on kuukausista julmin!
Oli tälle illalle suunnitelmia ja mies tuumasi, että kannattaako tolla ilmalla lähteä mihinkään. No, minä olen sitä mieltä, että jos tässä maassa alkaa menojaan suunnitella sään mukaan, niin aika pitkälti saa pysyä kotona.
Miksi kevättä ei tunnu nykään enää olevan Suomessa? Talvi jatkuu aina tosi pitkään ja sitten korkeintaan 2 viikkoa nii onki hellettä ja rantakelit. Suomi on kolmen vuodenajan maa nykyää? Tosin viimevuonna ei ollu Syksyäkää. Kesä jatku läpi syyskuun jonka jälkeen kertaheitolla suoraan talveen. Mää oon sitä mieltä että tämä ei ole normaalia! Vielä 15 vuotta sitten vuodenajat vaihtu tasaisemmin ja jakautu tasiasemmin eri kuukausille. Joskus oli aika keväistä jopa maaliskuun loppupäivinä jo.
Vierailija kirjoitti:
Nautitaan nyt vielä lumista, mennään vaikka hiihtämään. Sitä kun ei seuraavaan puoleen vuoteen voi tehdä.
"Viiteen kuukauteen ei näe lunta" no voi voi. sitä voi sauvarullaluistella asfaltilla.
mutta mites me jotka haluaa juosta kuivalla asfaltilla joudumme istumaan sisällä SEITSEMÄN KUUKAUTTA! Ja näistä kuukausista pois sade päivät.
Mä olen jo ihan masentunut tästä kun ei pääse lenkkareissa ulos vieläkään. Tai pääsee mutta lumisohjossa saa kahlata. 😥
7. talvikuukausi. Alkaa riittämään jo.
Vierailija kirjoitti:
Huhtikuu on minusta kuukasi, jossa talvi muuttuu kevääksi eli alkukuusta on vielä talvi ja loppukuusta kevät. Eivät kuukuadet välttämättä vaihdu tasan kuunvaihteessa.
Eivätkä vuodet ole samanlaisia. Huhtikuu on myös vaihteleva säiden takia. Sitä aikaa kun kevät ja talvi vääntävät kunnes talvi väistyy kunnolla. Terminen kevät ei vielä ole joten takatalvestakaan ei nyt puhuta. Pitkä on ollut talvi ja kyllä se siitä häipyy.
Tuo Itämeri on se syy joka pilaa Suomen ilmaston. Sen sulaminen ja läpeneminen kestää talven jälkeen niin kauan että kevät Suomessa viivästyy useita viikkoja muusta euroopasta. Ainakin kevät alkaisi näkyä jo maaliskuun aikana ilman tuota jäistä itämerta. Eli kevät alkaisi aiemmin. Ja nimenomaan Suomi on harvoja maita jotka sijaitsee kokonaan itämeren pohjoispuolella. Liekö jopa ainoa?