Mitä teet kun näet kaupassa jonkun vanhan tutun, jota et haluaisi edes moikata?
Kommentit (33)
Ei ole tuollaista tilannetta tullut eteen. Olen jo aika kauan elänyt enkä ymmärrä oikein miksi jotakuta ei voisi tervehtiä tai vastata tervehdykseen vaikka ei muuten haluaisi olla tekemisissä. Hölmöilyä vetäytyä piiloon. Ehkä teini tekee noin.
Niin mikä siinä moikkaamisessa on? Tietty ihmistyyppi luikertelee aina seiniä pitkin kun tulee vastaan missä tahansa. Katseet kohtaa kaukaa ja sitten se kävelee koko matkan kohti pää 90 asteen kulmassa.
Yhtä miestä pakoillaan kaupassa, jos näkyy siellä. Puoliso minua enemmän, minä voin joskus mennä niinkuin en mitään näkisi tai tuntisi, kun muutenkin hyvin huonosti tunnistan ihmisiä. Eikä varmaan olla ainoita, jotka tuota tekevät. Hänestä ei nimittäin mitenkään pääse eroon, höpöttää ummet ja lammet ja seuraa vaikka mukana. Kierretään marketissa toista käytävää pitkin. Aina se jonkin uhrin siellä kaupassakin löytää.
Olen kuin en huomasi ja etsin reitin jossa ei minua näkisi. Tai hiivin huomaamatta kassalle ja jätän ehkä ostokset kauppaan.
Olen niinkuin ei kyseistä henkilöä olisi olemassakaan eikä hän minulle tavallaan olekaan ja keskityn hoitamaan omat asiani ja lähden pois.
Yritän vaan olla huomaamatta koko henkilöä tai sitten nyökkää tervehdykseksi, jos katseet ehtii kohdata.
Voin mennä piiloon tai siis vaihdan käytävää. Jos liian myöhäistä esitän, etten huomaa ja toivon toisen tekevän samoin.
Mutta ei ole omalla kohdalla kyse siitä välttämättä etten haluaisi moikata tms. Tai en ole vihainen tai mitään. Se on vaan se reaktio.
Olen huomannut et tähän voi vaikuttaa menemällä kauppaan myöhään illalla niin silloin todennäköisyys vanhojen tuttujen kohtaamiselle on aika pieni mut erehdypä menemään klo 16 lauantaina niin varmasti tulee joku vastaan. Pitäs muuttaa pois toiselle paikkakunnalle niin ei olis tätäkään ongelmaa
Joskus ei ole kiinni siitä, ketä ihmistä haluaa moikata, ketä ei, ei vaan jaksa yhtään sosiaalista elämää. Piinallinen tilanne joka tapaukseesa.
:D Kääntäisin varmaan katseen äkkiä pois ja vetäytyisin hyllyjen taakse.