Viertolan koulussa HÄTÄPAINIKKEET.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikissa kouluissa ole. Jokainen koulu harjoittelee säännöllisesti tällaisten tilanteiden varalta.
Hgissä on tilanteiden varalle harjoittelua..... en tiedä onko kaikissa kouluissa
Omassa lapsuudessa ei ollut tarvetta harjoitella kuin luokasta poistumista parijonossa palohälytyksen varalle. Asiat oli silloin vielä mallillaan.
Vierailija kirjoitti:
Inkluusio kouluissa ei toimi, häiriintyneimmät oppilaat tarvitsee omat luokat ja tilat.
Häiriintyneet eivät tarvitse opetusta enää lainkaan. Silkkaa resurssihukkaa. Sekopään leima otsaan ja kopin ovi kiinni ennen kuin ehtivät tappaa. Näihin ei kannattaisi euroakaan tuhlata. Pelkkää hyvesignalointia. Kaikki tietävät ettei niistä mitään muuta kuin muiden riesana loputtomiin eläviä rikollisia, nakkeja ja elämänkoululaisia tule kuitenkaan.
Samat koulu ampu miset tapahtui kun 2007 kokoomus pääsi valtaan.
Vierailija kirjoitti:
Inkluusio kouluissa ei toimi, häiriintyneimmät oppilaat tarvitsee omat luokat ja tilat.
Erikoisluokat eivät ole kielletty Suomessa. Kunnat ainoastaan säästävät, siksi niitä on kovin vähän.
Inkluusio on kyllä se mitä opetushallitus Liiiin ja feministit ajoi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hätäpainike? Soittaako se 112:en.
Heh, et kyllä paljoa tiedä nyky-yhteyskunnasta. Et näköjään edes lue juuri mitään.
Etkä taatusti ole ollut ikinä työelämässä. Hätäpainike on jopa pakollinen tietyissä työtehtävissä,
työturvallisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kyllä hyvin korostuu taas se KODIN ROOLI, kun sieltähän se asekin oli saatu!!!
Niinpä... Ja jos on lähtenyt kiusaamisesta niin kiusaajien kotona osasyy. Uhreja paljon tässä tragediassa
Jos todella haluttaisiin, niin kiusaamisesta päästäisiin.
Siitä ei koskaan päästä kokonaan, mutta sitä kyllä voidaan kouluissa rajusti vähentää.
Ja se lähtee ylhäältä, valtakunnalliselta tasolta. Sieltä, missä lait ja säännöt ja ohjeistukset laaditaan.
Takaisin kouluihin käytöstavat ja tietty kuri. Koska oppivelvollisuus on pakollinen, ja vain harvalla on mahdollisuus opettaa lastaan kotonaan, niin koulun pitää turvallinen paikka kaikille oppilaille. Ja myös koulu työntekijöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikissa kouluissa ole. Jokainen koulu harjoittelee säännöllisesti tällaisten tilanteiden varalta.
Hgissä on tilanteiden varalle harjoittelua..... en tiedä onko kaikissa kouluissa
Omassa lapsuudessa ei ollut tarvetta harjoitella kuin luokasta poistumista parijonossa palohälytyksen varalle. Asiat oli silloin vielä mallillaan.
Minun lapsuudessani ei harjoiteltu edes luokasta poistumista. Opettajan sana oli laki ja hän oli auktoriteetti. Kaikki käyttäytyivät hyvin ja jos vaikka jonossa kuiskasi jotakin kaverille, sai jälki-istuntoa. Ehkä se oli toinen ääripää, mutta silloin ei tarvinnut pelätä ampujia.
moi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiriintyneet eivät tarvitse opetusta enää lainkaan. Silkkaa resurssihukkaa. Sekopään leima otsaan ja kopin ovi kiinni ennen kuin ehtivät tappaa. Näihin ei kannattaisi euroakaan tuhlata. Pelkkää hyvesignalointia. Kaikki tietävät ettei niistä mitään muuta kuin muiden riesana loputtomiin eläviä rikollisia, nakkeja ja elämänkoululaisia tule kuitenkaan.
Mä olen eri mieltä. Lasten olessa kyseessä pitää aina yrittää. Ties mikä minustakin olisi tullut jos muutama tärkeä aikuinen ei olisi ottanut koppia. Ei annettu luisua pois raiteilta.
Joillain kouluilla sekä niiden yhteydessä toimivilla nuorisotiloilla oon tosiaan nähnyt hätäpainikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hätäpainike? Soittaako se 112:en.
Heh, et kyllä paljoa tiedä nyky-yhteyskunnasta. Et näköjään edes lue juuri mitään.Etkä taatusti ole ollut ikinä työelämässä. Hätäpainike on jopa pakollinen tietyissä työtehtävissä,
työturvallisuuden takia.
Koulussa hätäpainike muttei ollut sillä luokalla kun poika ampui. Eri rakennus ja erityisoppilaat missä hätäpainike.
Jos on kakkahätä, niin pitääkö silloin painaa tuollaista nappia???
Mä olin valtion virastossa, missä oli hätäpainikkeet. Yksi vähän tavanomaista isompi lyyli (vähän joka suuntaan iso) kutsui muutaman kerran vartijat vahingossa kun painoi sitä polvella. En muista varmaksi tuliko jopa poliisit. Itse en ollut siinä suorassa asiakaspalvelussa lainkaan, joten en ollut minä.
Kaikkiin tilanteisiin ei tarvita poliisia. Monesti tarvitaan vaan häiriköivä asiakas ulos tiloista.
Ei joka tilantessa soiteta Hätäkeskuksiin, joka on muuten täys kuormitettu.
Hätäpainike kun on, silloin yrityksellä / julkisella laitoksella on sopimus Vartiointiliikkeen kanssa, jossa hätäpainike hälytys priorisoidaan ykköseksi.