Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi kouluampumisen uhreista kuollut

Kommentit (1807)

Vierailija
1141/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän poikaa kerran tällainen tarkkislainen erityislapsi löi täysillä haarukalla kämmeneen että meinasi läpi mennä. Kiusaaminen ei ole aina syy näissä vaan usein nämä itse ovat kiusaajia koska eivät kykene tuntemaan empatiaa muita kohtaan. Säälin toki myös vanhempia koska monesti ei ole heistä kiinni, jos lapsi syntyy sekopäänä niin sitten syntyy ja kaikkia häiriöitä ei seulonnassa saa selville. 

Kannattaa katso Youtubesta video tapauksesta Brian Cohee Jr. Tapahtunut Yhdysvalloissa. Oli juuri tällainen erityisnuori joka oli kiduttanut eläimiä ja lopulta tappanut kodittoman miehen muuten vaan, eikä kuulustelussa näytä minkäänlaista syyllisyyttä. Äidin ja isän tuskan katsominen oli niin kamalaa. :( Myös Adam Lanza vastaava kamala

Höpö höpö, suurin osa psykoista ei tee henkirikoksia. Edelleen suurin osa tapoista tehdään hetken mielijohteesta ja päihteissä. Psykopaatti taas harvemmin toimii impulsiivisesti. 

Tätä ei tehty impulsiivisesti, ampuja otti aseen mukaan tappaakseen!

Vierailija
1142/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hallitus ehtinyt jo vaatimaan riksoikeudellisen vastuun ikärajan madaltamista? Onko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleja oppilaita jotka ei mahdu Viertolan varsinaiseen kouluun. Tarkasta faktat ennen kuin huutelet tollasta.

Vierailija
1144/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on kyllä ihan käsittämätöntä p#skaa noin 90% ja välissä on vain muutama normaali/asiallinen viesti itse aiheesta. Kiitos näille keskustelijoille!

Miksi tuota joutavaa persujen/hallituksen/stubbin haukkumista, muka-nokkelaa jankkausta/länkytystä ja "sivaltelua" samoine vääristelyineen, vihanlietsomisineen ja emoji-rimpsuineen pitää postata joka ikiseen ketjuun tätä nykyä?

Tällä hallituksella on työryhmiä, joilla pyritään parantamaan koulujen toimintaa ja mahdollisuutta jopa oppisa siellä koulussa. Siihen tarvitaan lakeja eikä pelkkää inkluusion ylistämistä. Luulisi, että nuo inkluusion ongelmat olisi jo edellinen hallitus halunnut korjata.

Inkluusiosta kärsivät sekä ne  oppimiskyvyttömät oppilaat, että kaikki muutkin joissakin kouluissa, koska opettajan aika menee yhdelle tai kahdelle oppilaalle. Kyllä tästä on vaikka kuinka paljon puhuttu, ja olen hyvilläni, jos vaikka edes ne kännykät saadaan poistaa.

Vierailija
1145/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun sympatiat on tekijän ja hänen perheensä puolella, Valtavan suuri tragedia heille.

Vierailija
1146/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita trolleja nyt ei saa hiljennettyä vaikka miten huutaisi. Parasta kun skippaa tai laittaa ilmiantoon niiden kommentit.

Näinhän se on. Parempi pysyä vain poissa, kun saa näköjään itselläkin tunteet liikaa pintaan. 

Se tuolla keskustelun häiriköinnillä sekä kansan kahtiajaolla ja vihanlietsonnalla on tarkoituksenakin, että suomalaisilla alkaisi hermot kunnolla kiristyä eikä lopulta enää oltaisi yhtään yhtenäisiä tai nähtäisi toisessa suomalaisessa mitään hyvää tai puolustettavaa. Ihan samasta syystä on lietsottu railoa sukupuolten välille ja nimitellään muita ihmisiä persuiksi.

Vierailija
1147/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo perhe että revolveria säilytettiin kotona eikä asekaapin avainta oltu laitettu talteen. Isä luultavasti joku aseharrastaja joka opetti poikaa ampumaan ja äiti semmonen hellyys-ensin tyyppi joka ei uskaltanut puuttua mihinkään asiaan 

Vierailija
1148/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tarvitsee paljon rakkautta ja välittämistä.

Vierailija
1149/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla tulee joskus raja vastaan kun provosoidaan ja kiusataan tarpeeksi.

Vierailija
1150/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin Tikkurilassa tarvitsee revolveria? Jotenkin ymmärtää jos Lapissa ostetaan haulikko lintujen ammuntaa mutta että ihan kaupungissa pidetään asetta 12 v ulottuvilla 

Vierailija
1151/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekijä on saattanut elää kiusattuna ja jokainen koulupäivä on voinut olla helvettiä. Kuusi pitkää vuotta. Jos näin, niin uhri hänkin. 

Tai sitten tekijä on ollut se kiusaaja. Me emme tiedä!

Tleisellä tasolla voimme sanoa persoonallisuushäiriöistä mm. sen, että ne kehittyvät jo varhaisessa lapsuudessa ja että esimerkiksi narsisti on aina omasta mielestään uhri. Me emme tiedä, kuka on ollut kuka, jos ylipäätään kukaan on ollut kiusaaja 

Ainoa mitä tästä ampujasta on uutisoitu on, että häntä pidettiin häirikkönä.

Joten lopettakaa tuo törkeä ja käsittämättömän ala-arvoinen uhrien syyllistäminen ilman mitään näyttöä, pelkän oman mielikuvituksen perusteella Hävetkää!

Vierailija
1152/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sitä nähdään kun Petteri kiristää kansalta kaikki rahat pois. Vanhemmat on niin tiukoilla että se heijastuu lapsiin ja tällaista sitten tapahtuu. Hyvä Petteri, mulle ja mun kavereille vaan kaikki. Lakkoilkaa te ihan rauhassa ei se mua hetkauta.

Vierailija
1153/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta ei sallinut tätä. Yhteiskunta ei näpistänyt asetta, vienyt asetta kouluun ja ampunut useita kertoja kohti vähintään kolmea luokkakaveriaan. Yhteiskunnan sijaan, voidaanko keskustella miten vanhemmuus on mielestänne onnistunut 1990-luvulta alkaen kun nykyiset 20+ vuotiaat kärsii mielenterveys ongelmista kohdatessaan normaaleja elämän vastoinkäymisiä ja alaikäiset vetää huumeita, pahoinpitelee ringissä heikointa ja ampuu kavereitaan koulussa. Oisko tästä jotain havaintoa vai onko kaikki aika yhteiskunnan syy?

Vierailija
1154/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sitä nähdään kun Petteri kiristää kansalta kaikki rahat pois. Vanhemmat on niin tiukoilla että se heijastuu lapsiin ja tällaista sitten tapahtuu. Hyvä Petteri, mulle ja mun kavereille vaan kaikki. Lakkoilkaa te ihan rauhassa ei se mua hetkauta.

Päivässä?

Ymmärrätkö trolli, että leikkaukset tulivat voimaan EILEN? 

Millainen sairas pers häiriö on ihmisillä, jotka käyttävät tällaista tragediaa oman poliittisen agendansa ajamiseen???

Vierailija
1155/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaan ajan kysymys milloin suomessakin nähtiin jotain tällasta, on kai jotain tämmöstä aiemminkin voinut olla. osanotot, taas pilattiin monen ihmisen elämä. toivottavasti tällä tekijällä ei syynä ole nyt jotain i dont like mondays tyylistä niinkun ulkomailla. 

Vierailija
1156/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just olin tulossa kirjoittaan samasta aiheesta. Ei tule asiat perheissä paranemaan tällämenolla minkä hallitus on meille nyt luonut. 

Ihan varmasti kaikki vaikuttaa kaikkeen köyhät kyykkyyn ja lapset laitetaan sijaiskärsijäksi. Mitähän seuraavaksi. 

Vierailija
1157/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lasta pidetään häirikkönä, koska ne "kivat ja kunnolliset" nauraa, supattaa, kiusaa ja ilveilee kun opettajien silmä välttää, niin pitkään, että erityspiirteinen lapsi hermostuu, leimataan häiriköksi ja "taas kerran pilaa opetusrauhan". Kunpa opettajat ymmärtäisivät, miten hienovaraista ja kiireisen aikuisen silmiin näkymätöntä kiusaaminen on, ja miten monissa tilanteissa se kiusattu jätetään ulkopuolelle. 

Vierailija
1158/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö menehtynyt 

Ei vaan poika. 97 yläpeukkua ja kahdeksan alapeukkua täyteen mutuun.

Mitä väliä onko tyttö vai poika? Ihan yhtä rakas vanhemmilleen, ihan yhtä suuri menetys. En ymmärrä, miksi puoli ketjua jankataan näin epäoleellista asiaa.

Vierailija
1159/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ihme, että nuoret ovat ahdistuneita sateenkaarihömpötyksestä, ovatko väärässä ulkokuoressa ja ilmastomuutoksesta.

Tässä on tulos siitä, kun ei anneta olla lapsi

Vierailija
1160/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti on kiusaamista takana. Koulut eivät edelleenkään puutu tähän tarvittavalla vakavuudella.

Kokemuksesta tiedän että jos lastasi kiusataan ja tiedät kiusaajat niin koulu ei anna kiusaajan vanhempien yhteystietoja jotta kiusatun/ kiusaajan vanhemmat voisivat keskustella kiusaamisesta.

Herättäisikö tämä nyt koulut puuttumaan kiusaamiseen vakavammin, koska lopputulos voi olla tämä ja vaikkei näin radikaaleihin tekoihin ryhdyttäisikään monella kiusatulla kiusaaminen vaikuttaa koko elämän ajan.

Voimia ampumisen uhreille ja heidän läheisille,osaanotto kuolleen lapsen läheisille ja tukea ja apua tarvitsevat myös ampujan läheiset ja perhe ja toivottavasti ampuja saa myös apua.

Luuletko ettei kouluissa tiedosteta tuota kiusaamista? Aina on ja tulee olemaan pomottajalapsia, heistä tulee aikuisena johtajia ja päättäjiä. Lapselle pitäisi vaan opettaa ettei välitä kiusaamisesta, ottaa oman kaverin kanssa etäisyyttä kiusaajiin ja tekee omaa juttuaan. Välinpitämätön käytös auttaa eniten, älä provosoidu kun sinua provosoidaan.

Et pysty voittamaan kiusaajaa, siis esitä ettei häntä ole olemassakaan