Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksi kouluampumisen uhreista kuollut

Kommentit (1807)

Vierailija
521/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo tuo, että käsiase on luvallinen, kertoo minusta paljon tekijän etnisestä taustasta. Ei taida kovin moni m anne tai m uslimi omistaa laillista käsiasetta. 

Nehän just leikkii luvattomilla aseilla🤦 koitahan nyt keksiä jotain muuta. mene vaikka ulos kävelemään 5 vuodeksi.

Mutta kun tämä ko ase on LUVALLINEN. 

On mutta ketkä niitä lupia hankkii. ei ex rikolliset tai sellaiset jotka ei edes osaa suomea kunnolla.

Eli tavalliset valkoihoiset ihmiset. Ei taida maahan muuttaja ihan heti saada lupaa käsiaseeseen, eikä mannetkaan siellä tilastojen ykkösenä keiku. 

Vierailija
522/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelin 12 vuotiaan pojan kanssa tästä, vaikka emme asu Vantaalla, hän sanoi, että on hirveetä, enkä löydä tähän sanoja nyt. 😞

Minä yritän pitää tämän tragedian piilossa lapsiltani. Suosittelen muillekin samaa. 

Luuletko etteivät lapsesi ole jo kuulleet siitä joka puolelta? Noin naiivi ei kannata olla 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Jokelassa 2007. Järkyttävää. Kauhajoki 2008, Vantaa 2024...

Pahoin pelkään, ei tähän jää. Aina vaan nuoremmat voi huonosti.

Maailman onnellisin kansa😠

Säästäkää lisää köyhiltä...

Vierailija
524/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kuka oli niin Suomen koulun pitää uudistua. Monet tarvitsee tukea erilaisiin ongelmiin. Minusta jos käyttää väkivaltaa koulussa niin sitten jokin spesiaaliryhmä näille tyypeille. Erillään muista, ihan sama mikä leima näille tulee.

Ei tämä myöskään aina koulun vika ole vaan vanhempien myös. Vanhempien vika on myös lisääntyneet mielenterveysongelmat nuorilla koska vanhemmat on nykyään tyhmempiä kuin ennen.

Sepä se. Varsinkin naiset ovat äiteinä tyhmentyneet vuosien saatossa. Omaa lasta ei komenneta ei kasvateta, sitten niistä tulee kriminaaleja ja murhaajia. Ja todella, tätäkin ampujaa olisi pitänyt poliisin ampua niin, että olisi saanut elinikäisen ruumillisen vamman. Muistuttamaan hirmuteosta.

Vierailija
525/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa jo valmiiksi erityistukea tarvitsevia.... 😭

Raskasta. Kaikille.

https://yle.fi/a/74-20081714

Vierailija
526/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedätte että uhri oli ampujan sukulainen? 

Oli jossain toisella palstalla. Luin minäkin.

Vierailija
527/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kunniarikkaus

Persujen kunniaa?

Uhrit ja epäilty ovat kaikki 12-vuotiaita, ja he olivat poliisin käsityksen mukaan samalla luokalla. Kaikki he ovat poliisin mukaan suomalaisia, eikä mikään heidän taustassaan viittaa teon mahdollisiin motiiveihin.

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000010330954.html?utm_medium=prom…

Ootko huomannu että nykyään uutisissa kutsutaan suomalaisiksi sellasia jotka ei sitä todellakaan ole? joten ton varaan ei kannata laittaa yhtään mitään.

Oletko itse huomannut sen tarkennuksen tuossa "EIKÄ MIKÄÄN HEIDÄN TAUSTASSAAN VIITTA

En tiedä mitä sumutusta yrität mutta en väittänyt että tekijä on muualta tullut enkä väittänyt että muualta tulleet olisi rikollisia jne. Päinvastoin näin väitetään virheellisesti aivan liikaa. kuitenkaan tämä tapaus ei liity mitenkään siihen.

Vierailija
528/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selväähän tuo että ampuja itse täysin sekaisin. Hyvin vakavia mielenterveyden ongelmia.  

Ei ainoakaan normaali alakoululanen tuollasta tee.

Luultavasti kiusattu lapsi.

Koulukiusaus pitää saada Suomessa kuriin.  Muuten näitä tulee lisää.

Just luin artikkelin, kuinka raakaa kiusaaminen on mm. Somessa.

Vierailija
529/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset vanhemmat on lapsella, joka on näin sairas ja miksi näin sairas lapsi ollut ylipäätään normaali koulussa?

Eikö rahaa löydy näille sairaille lapsille,jotka tarvitsevat aivan erilaisen ympäristön ja opettajat opiskeluun.

En pysty kohdistamaan vihaa näin nuoreen.

Onko vanhemmat päihteidenkäyttäjiä tms, vai onko taas ns. hyvän perheen lapsi, jossa kulissit kunnossa, mutta ketään ei kiinnosta/ ole aikaa  lapsen kasvatukselle ja huolenpidolle.

Vierailija
530/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

y l  i laudalla  on video kiinniottotilanteesta... väittävät ettei olisi suomalainen se tekijä vaan ulkolainen...

Vierailija
531/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelin 12 vuotiaan pojan kanssa tästä, vaikka emme asu Vantaalla, hän sanoi, että on hirveetä, enkä löydä tähän sanoja nyt. 😞

Minä yritän pitää tämän tragedian piilossa lapsiltani. Suosittelen muillekin samaa. 

Mä mietin aiemmin iltapäivällä median tällä mässäilessä, että nyt sitten lapset on tulleet koulusta (siis muuallakin kuin vantaalla) ja voivat tapittaa keskenään telkkarista kuinka toimittaja itkeskelee ja lietsoo itseään hysteriaan suorassa lähetyksessä.

Ja huomenna sitten lapset lähtee reippaana taas kouluun turvallisin mielin.

Vierailija
532/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Keskustelin 12 vuotiaan pojan kanssa tästä, vaikka emme asu Vantaalla, hän sanoi, että on hirveetä, enkä löydä tähän sanoja nyt. 😞

Minä yritän pitää tämän tragedian piilossa lapsiltani. Suosittelen muillekin samaa. "

Lakaistaanko teillä kaikki ikävät asiat maton alle?

Meillä ei. Meillä puhutaan myös ikävistä asioista, tunteista ja tapahtumista avoimesti.

Opeta lapsillesi ajoissa, että kaikki tunteet on kotona sallittuja.

Vierailija
533/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset vanhemmat on lapsella, joka on näin sairas ja miksi näin sairas lapsi ollut ylipäätään normaali koulussa?

Eikö rahaa löydy näille sairaille lapsille,jotka tarvitsevat aivan erilaisen ympäristön ja opettajat opiskeluun.

Onko vanhemmat päihteidenkäyttäjiä tms, vai onko taas ns. hyvän perheen lapsi, jossa kulissit kunnossa, mutta ketään ei kiinnosta/ ole aikaa  lapsen kasvatukselle ja huolenpidolle.

Eikö tuo koulu ole nimenomaan ei-normaaleille?

Vierailija
534/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun on narsistinen yh äiti. olen narsistin lapsi mutta isäni piti minut hengissä.

Vierailija
535/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No asiantuntijat ei todellakaan ole sun kanssas samaa mieltä. Itse en aio salata, vaan puhutaan tästäkin avoimesti niin kuin muistakin asioita

Vierailija
536/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen olen, että olen synnyttänyt vain tyttäriä. Tyttölapset eivät tällaiseen tekoon pystyisi. Syyllisyys äidillä on varmasti hirvittävä! :(

Sanna Sillanpää ampui kolme henkilöä kuoliaaksi, sekä vammautti neljännen.

Vierailija
537/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Jokelassa 2007. Järkyttävää. Kauhajoki 2008, Vantaa 2024...

Pahoin pelkään, ei tähän jää. Aina vaan nuoremmat voi huonosti.

Maailman onnellisin kansa😠

Säästäkää lisää köyhiltä...

Voi miten pahoin voidaan...

Vierailija
538/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se teettää kun kännyköillä "kasvatetaan" lapsia. Tekoa en puolusta enkä hyväksy mutta tämän tekijän vika se ei ole. Viat ja syyt on jossain ihan muualla. Ei tämän ikäisen lapsen harteilla

Vierailija
539/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuollut on ampujan sukulainen. 

Linkki tähän tietoon!

Lähde on PTMedia eli voipi olla että siellä on luettu/ymmärretty väärin tieto, että ase oli lähisukulaiselta.

Isä, ukki, setä, eno  tulee mieleen, joilla voi olla luvallinen ase. Jos harrastaa ammuntaa, voi olla ilmeisesti useampikin.

Vierailija
540/1807 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

y l  i laudalla  on video kiinniottotilanteesta... väittävät ettei olisi suomalainen se tekijä vaan ulkolainen...

Ja persut taas tanssivat uhrien haudalla.