Kun puhutaan "varatuista" miehistä tai naisista niin onko teidän mielestänne...?
Onko avopuoliso myös ns. varattu?
Eli jos alkaisin seurustelemaan avoliitossa olevan miehen kanssa niin voisiko joku syyttää minua, että olen vienyt "varatun" miehen. Kenenkään avioliittoa en ikinä voisi mennä rikkomaan, sen verran vanhanaikainen olen, mutta oletan, että jos henkilö on avoliitossa niin hän on enemmänkin kämppäkaveri kuin puoliso. En tiedä, miten ihmiset yleensä ajattelevat näistä asioista nykyisin.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Minä näkisin asian niin, että avoliitossa ollaan ikäänkuin koeajalla, mutta kuitenkin sitoutuneita.
Avoliitto on aivan verrattavissa avioliittoon, kaikki eivät halua virallista todistusta liitosta. Jos liitto on hyvä ja toimii, ei kai ole tarvetta hakeutua suhteisiin muiden kanssa.
Avoliitto on seurustelua eli on "varattu"
Kyllä. Kun olet iskemässä ihmistä, jolla on kumppani, olet iskemässä varattua, oli kumppani sitten aviopuoliso, avopuoliso, kihlattu tai tyttö/poikaystävä. Etsi siis vapaa eli sinkku. Heitäkin löytyy.
No totta kai avoliitossa oleva on varattu. Myös erillään asuvat seurusteluparit ovat varattuja.
Siinä kohtaa kun pari sopii ettei muita tapailla ollaan varattuja.
Parempi varmaan jättää ajattelu muille jatkossakin.
Minä vaan kysyin mielipiteitänne. Kiitos vastauksista.
-ap-
Seurusteleva todellakin on jo varattu.
Vierailija kirjoitti:
Minä vaan kysyin mielipiteitänne. Kiitos vastauksista.
-ap-
Minä epäilen, että olet joko uskovainen, aivokuollut tai provoilet.
Itse olen varattu, vaikken tällä hetkellä edes seurustele. En nimittäin ole kiinnostunut muista kuin yhdestä tietystä henkilöstä.
No kyllä todellakin on avoliitossa elävä varattu. Varattu on myös seurustellessa vaikka asuttaisiin erillään, mutta sovittu ettei muita ole. Avoliitto on yksi sitoutumisen muoto.
Ihmiset on ihanan mustavalkoisia.
Vakavassa seurustelusuhteessakin ollaan varattuja vaikkei vielä asuttaisi yhdessä.
Minä näkisin asian niin, että avoliitossa ollaan ikäänkuin koeajalla, mutta kuitenkin sitoutuneita.