Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö itsestäni naurettavan kun pyysin ystävältäni käytettyjä lasten vaatteita?

Vierailija
19.01.2007 |

Tämä ystäväni, veljeni vaimo tuskaili mitä tekisi pieneksi jääneille lastenvaatteille. Heillä niille ei enää tule käyttäjiä. Ei viitsi kirpparipöytää laittaa kun täältä pitkä matka lähimmälle kirpparille ja sitä pöytää pitäisi kuitenkin käydä järjestelemässä. Meidän lapset ovat vuoden, pari nuorempia kuin heidän lapset. Joten sanoin että minä voin ottaa ne, meillä olisi käyttöä ja tarjouduin myös maksamaan niistä. Ystäväni oli kuin ei olisi kuullutkaan vaikka varmasti kuuli ja vaihtoi puheen aihetta. Teinkö jotakin väärin, olen ihan ymmälläni? Meillä käytetään paljon kierrätys vaatteita joten minusta siinä ei ollut mitään outoa. Tämä ystävä tosin ostaa kaikki vaatteet uusina, ei kelpaa käytetyt. Itse olen antanut toiselle ystävälleni meiltä pieneksi jääneitä vaatteita ja hän ne ilolla ottanut vastaan. Joku aika sitten tämä ystävä kehui minulle että on siivonnut vaatekaapit ja miten kivasti tuli lisää tilaa kun heitti kaikki vanhat ja pienet vaatteet pois... On tietysti jokaisen oma asia mitä omille vaatteillensa tekee. Itse ainakin tarjoan eteenpäin kaikkea hyvää jä käyttökelpoista ja aina on kelvannut (kyse ei ole siitä etteikö ilkeäisi kieltäytyä)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pelkää ettei saa tarpeeksi rahaa sulta, tai ei kehtaa ottaa mutta ei halua ilmaiseksi antaa myöskään.

Vierailija
2/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttökelvottomaksi ettei vaan kukaan saa ilmaiseksi hyiä sohvia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yleensä ostan vaatteet uusina kun en ehdi työssäkäyvänä kirppiksillä enää pyöriä. Eli hyväkuntoisista vaatteista kyse. No, kukaan ei niitä koskaan tule hakemaan kun esim. soitan että olisi pari kassia vaatteita, tulkaa vaikka iltakahville samalla ja viekää jos on jotain teille sopivaa, siis ilmaiseksi aina tarjoan. Mutta kun ei niin ei. En sitten enää viitsi tuputtaa, soitin vuosi sitten paikalliseen turvakotiin ja nyt olen sinne sitten vienyt, ovat todella tyytyväisen oloisia olleet. Lelut yms. vien sinne samalla. Ihmetyttää siis se, että voisivat tuttavat sanoa etteivät tartte noita, sitten vinkuvat kun nähdään että on niin kalliita lastenvaatteita ja kirppiksiltä ei meinaa löytää mitään jne. Ei ymmärrä!

Vierailija
4/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten en usko että siitä kyse (merkkivaatteet). Ihmettelen vaa sen takia kun itse olen tottunut antamaan eteenpäin ja ilmaiseksi jos joku on huolinut. En raaskisi hyviä vaatteita roskiin heittää jos nille on ottajia. ap

Vierailija
5/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ehkä onkin antanut ne ilmaiseksi jollekin. Tai ei halua sinun tietävän, että on tehnyt näin.

Vierailija
6/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jonkin varran saanut vanhoja vaatteita hyältä perheystävältä.. tosin jo kolmella olleita ja ikä ero heidän nuoriommalla ja meidän vanhimmalla on 5- vuotta, eli mitään tämän päivän vaatteita eivät ole, meillä kalpaava siti.

Eteenpäin antaisin jos olisi vielä meidän kolmen lapsen jälkeen siinä kuunossa että joku ne huolisi. Napit, vetoketjut , nyörit ja jotkut kivat kuvat leikataan talteen ja käytetään ompelus tarvikkeina.

Jotain uusia joita olemme lapsillemme harvakseltaan ostaneet ja lahjaksi saaneet olen tarjonnut eteenpäin..Pari tuttua ovat ottaneet, mutta on pari keiltäytynytkin. Sellaisetkiin, jotka vinkuu kuinka on asuntolainaa niin ja niin paljoan, eikä raha riitä mihinkään.

Vierailija
7/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tietää vaikka sukulaisuussuhteissa olisi jotain kaunaa toiselta puolelta tms.?

Tosi junttia on kyllä ensin mainostaa, että heittää vaatteet pois, mutta ei sitten voi niitä käyttöönkään antaa... No, jotkut jää asemalle kun juna jatkaa kulkuaan!

Vierailija
8/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain käsitä että miksi otta asian kanssani puheeksi jos ei ollut niistä valmis luopumaan, minusta kuulosti tarjoamiselta. No, en vaivaa asialla enempää päätäni. Ei meidän lapsen alastomina kulje vaikka en niitä vaatteita saanutkaa. Jokainen tekee omillaan mitä lystää. Itse en vaan raaski heitää hyvää vaatetta roskiin jos jollakin toisella on niille käyttöä. ap

Vierailija
9/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi tyttöä ja ostan vaatteita molemmille, kun en jotenkaan halua pienemmällä aina pitää isosiskonsa vaatteita. Ulkopuvut kyllä kiertää, mutta siis tarjoamani vaatteet lähinnä yhdellä olleita ja usein samoja on vielä kaupoissa myynnissäkin, eihän nuo kauaa lapsille päälle mahdu. Kirppiksille en vaan jaksa alkaa niitä hinnoittelemaan. Mutta samapa tuo, nyt kun löysin sopivan ottajan niin en enää ole soitellut ja vaivannut tuttavapiiriä tämän aiheen tiimoilta :)

9

Vierailija
10/10 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualta kuin kirppikseltä ja tosi paljon ollaan saatu vaatteita tutuilta. Ei periaatteessa ole edes rahasta kiinni vaan aatteesta. Silti musta on tosi vaikea aina ottaa vastaa tarjottuja vaatteita. Nolotaa jotenkin.

Ja sit taas kun olen yrittänyt tarjota noita useaan kertaan kierrätettyjä vaatteita eteenpäin olo on vielä nolompi, koska kenellekään ei tahdo kelvata... hyvät ja käyttökelpoiset vaatteet, vaan ei ihan ykköset. Harmittaa heittää roskiin, mutta edes fida-kirppareille ei tahdo kelvata.

Jospa tuttavallasikin on joku vastaava nolousongelma, pelkää vaikka että sulle ei kelpaakaan tms.