Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotoisa 2024

Vierailija
01.04.2024 |

Uusi kausi alkoi tänään. Kiva ohjelma muuten paitsi taas turhaa naureskelua varsinkin tuon Viljan osalta.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Kotoisa - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (296)

Vierailija
241/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, aivan liikaa erilaisia kiviä ja yksityiskohtia "japanilaisella" pihalla. En tykännyt, mutta enpä yleensäkään ole Helgan kanssa samaa mieltä, mitkä ratkaisut eri pihoilla miellyttävät. En tilaisi häntä tekemään pihasuunnitelmaa.

En usko että niiden "kivikäytävien" hoitoon riittää pelkkä lehtipuhallin. Nyt suht hyvännäköinen mutta miten on muutaman vuoden päästä? Mun mielestä se "rehottava" puutarha oli kaunis. Rakastan sammaleita ja jäkälää, nyt pesivät kaiken pois kalliosta ja portailta. Itse olisin jättänyt portaat aivan ennalleen ja portaille kauniita ruukkuja joihin kasveja, ehkä kukkiviakin. 

Vierailija
242/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei näihin laiteta budjettia esille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei näihin laiteta budjettia esille?

No, ainakaan minusta ei ole oikein, että erityisesti yksityisten ihmisten suunnittelusta ja remonteista maksamia summia kerrotaan julkisesti.

Vierailija
244/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tekonaurua

Vierailija
245/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekonaurua

Vierailija
246/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Helga kiekuu

Vierailija
247/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Helga kiekuu

pitäs mennä hampulääkäriin laittamaan rivistöt kuntoon

Vierailija
248/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämänviikkoisen pariskunnan vaalea rouva oli ulkonäöltään kovasti samaa näköä kuin viimevuotinen maajussitar, mansikkatilallinen Tarja.

Sen takia hän vaikuttikin niin tutulta, kiitos.

Vierailija
249/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, aivan liikaa erilaisia kiviä ja yksityiskohtia "japanilaisella" pihalla. En tykännyt, mutta enpä yleensäkään ole Helgan kanssa samaa mieltä, mitkä ratkaisut eri pihoilla miellyttävät. En tilaisi häntä tekemään pihasuunnitelmaa.

En usko että niiden "kivikäytävien" hoitoon riittää pelkkä lehtipuhallin. Nyt suht hyvännäköinen mutta miten on muutaman vuoden päästä? Mun mielestä se "rehottava" puutarha oli kaunis. Rakastan sammaleita ja jäkälää, nyt pesivät kaiken pois kalliosta ja portailta. Itse olisin jättänyt portaat aivan ennalleen ja portaille kauniita ruukkuja joihin kasveja, ehkä kukkiviakin. 

Itse olen puutarhuri ja täytyy sanoa, että nyt mentiin metsään ja pahasti. Piha oli mielenkiintoinen ja se pilattiin aika tehokkaasti.

Vierailija
250/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sammaleet kuuluu japanilaiseen puutarhaan ja Helga on poistamassa ne!

Tuntui siltä, ettei Helga edes oikein ymmärtänyt japanilaisen puutarhan ideaa. 

Vierailija
251/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuden jakson lentoemännän rivitalokaksio tehtiin taas liian kliiniseksi kuten Tapani Alasen talon alakerta. Valkoista lattiasta kattoon, vanha kotoisuus tiessään. Asukas ei pitänyt edellisestä pöydästään, joka oli liian kapea ja hankala kattaa, mutta mustat takorautajalat ja patinoitunut puinen pinta miellytti. Mitä tekee Kotoisa-nainen? Hankkii tilalle vielä pienemmän, pyöreän, muovisen, valkoisen pöydän.

Aivan käsittämätön muutos. Ei lainkaan onnistunut minun mielestäni. Onneksi sentään asukas itse vaikuttaa tosi tyytyväiseltä (tai sitten osaa teeskennellä todella hyvin, mitä lentoemännän ammatissa eittämättä joutuukin tekemään). Voi että, harmillisen tylsäksi teki Seija taas.

Vierailija
252/296 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Japanilaisesta" pihasta olisi tullut ihan hyvä, kun nuo portaat ja "komentosilta" olisi rakennettu noin kuten nyt ja alempi piha olisi jätetty enemmän luonnontilaiseksi. Nuo pyöreät valot ym. näyttävät kaameilta ja alapiha on aivan liian täynnä kaikkea.

https://img.ilcdn.fi/MJg9i57t5WLe6dsW2oTMJ7wkZ98=/full-fit-in/2048x0/im…

Vierailija
253/296 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakso 6 katsottu. Vantaan rivarin sisustus ennen muutosta, aivan järkyttävä. Joillain ei vain ole tippaakaan sisustussilmää. Muutos suht ok, itse en tosin pidä ruosteenpunaisesta väristä keittiössä enkä noin modernista. Olkkariin olisi voinut laittaa isomman maton sohvan kanssa ja ruokailutilaan myös maton ja pöytä olisi voinut olla rouheaa puuta, ei kliinisen valkoinen.

Eniten ihmettelin tässä jaksossa, eiköhän ne menneisyyden haamut olisi pitänyt häätää yläkerrasta, eli makkarista. Ja niitähän ei näytetty laisinkaan.

Tässä näky selvästi kun ei osata karsia tavaraa, se jää pöydille lojumaan. Keittiön osalta remppa oli ok. 

Rouva oli kyllä melkoinen sottapytty. Ei osaa laittaa tavaroita paikalleen eikä karsia yhtään. Huhhuh. On siinä ukolla kestäminen.

Vierailija
254/296 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen puutarhuri ja täytyy sanoa, että nyt mentiin metsään ja pahasti. Piha oli mielenkiintoinen ja se pilattiin aika tehokkaasti.

Samaa mieltä. Meillä on just kallioinen ja kuitenkin rehevä piha. Helppohoitoinen ja omasta mielestäni ihana.

Vierailija
255/296 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla kauniit sammaleet ja kalliot. Nyt tuotiin keinotekoinen piha. Ihan järkyttävä. 

Vierailija
256/296 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tullut tunne ,että kotoisan kaikki paljastukset on ollut pettymyksiä asiakkaalleen. 

Jos vertaan Huvila ja huusi paljastuksiin , siinä on aidon näköistä ihastumista uusiin tilatatkasuihin.

Vierailija
257/296 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Japanilaisesta" pihasta olisi tullut ihan hyvä, kun nuo portaat ja "komentosilta" olisi rakennettu noin kuten nyt ja alempi piha olisi jätetty enemmän luonnontilaiseksi. Nuo pyöreät valot ym. näyttävät kaameilta ja alapiha on aivan liian täynnä kaikkea.

Nuo pallovalaisimet ottaa kaiken huomion.

Ja tuo parveke, oliko tarpeellinen tai voisiko olla vähemmän silmiinpistävät. Olisiko auttanut, jos noi parvekepylväät olisi ollut kiveä eikä valkoista tiiltä ???

Ja anteeksi, jos omistaja käy lukemassa.. mielipiteitä.

Vierailija
258/296 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo pallovalaisimet ottaa kaiken huomion.

Ja tuo parveke, oliko tarpeellinen tai voisiko olla vähemmän silmiinpistävät. Olisiko auttanut, jos noi parvekepylväät olisi ollut kiveä eikä valkoista tiiltä ???

Ja anteeksi, jos omistaja käy lukemassa.. mielipiteitä.

Ne pallovalaisimet oli upeat ja näyttävät. Saavatkin viedä huomion.

Vierailija
259/296 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo pallovalaisimet puutarhassa olivat hirveän rumia. Ne eivät sovi luonnollisesti luontoon eikä noin ahtaaseen pihaan.

Vierailija
260/296 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tullut tunne, että kotoisan kaikki paljastukset on ollut pettymyksiä asiakkaalleen. 

Voisiko johtua siitä, että asukkaat eivät osaa näytellä yllättynyttä? Paljastukset on tehtyjä ja voi oikeasti olla vaikea näyttää yllättyneeltä, jos on katsellut muutosta jo useamman viikon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme