Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vanhukset suuttuvat erilaisista mielipiteistä

Vierailija
01.04.2024 |

Lienee tarve manipuloida ja kontrolloida muita. Vain Minä olen oikeassa. Mikä häiriö?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko nyt minun mummosta?

Vierailija
2/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he suutu, he ovat eri mieltä ja sinä koet sen suuttumisena, koska et ole tottunut vastaväitteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilainen mielipide ei ole suuttumista.

Vierailija
4/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottuneet siihen että erimielisyydet jupistaan selän takana, ei suoraan.

Vierailija
5/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä tarkoitat. Iäkkäämmät ihmiset loukkaantuvat hyvin helposti, jos heidän kanssa on eri mieltä. Pahimmillaan uhriutuvat asiasta ja alkavat nälviä. 

Vierailija
6/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilainen mielipide ei ole suuttumista.

Voi senkin perusteella suuttua. Jos sanot kokoomuslaiselle että hallitus leikkaa liikaa ja se käskee huutamalla painumaan hiiteen on kyse juuri suuttumisesta.

Vierailija
7/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä, nuori tyttö suutut siitä jos ne suuttuu?

Vierailija
8/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän mitä tarkoitat. Iäkkäämmät ihmiset loukkaantuvat hyvin helposti, jos heidän kanssa on eri mieltä. Pahimmillaan uhriutuvat asiasta ja alkavat nälviä. 

Jotku 70-luvulla syntyneet vanhukset on kyllä tuommosia.

Vierailija
9/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mies oli perheen pää ja vaimo ja lapset pelokkaita alamaisia. Jos aikuinen lapsi on asioista eri mieltä ja vieläpä jopa uskaltaa sanoa sen, niin vanha ukko tietysti siitä vetää herneen nenään. Ei pysty näkemään asioita muiden kannalta.

Vierailija
10/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sinäkin suutuit ja tulit oikein haukkumaan heitä vauvapalstalle.

Vierailija
11/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä pitäis kysyä noilta jotkuilta - ei meiltä.

Vierailija
12/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin mies oli perheen pää ja vaimo ja lapset pelokkaita alamaisia. Jos aikuinen lapsi on asioista eri mieltä ja vieläpä jopa uskaltaa sanoa sen, niin vanha ukko tietysti siitä vetää herneen nenään. Ei pysty näkemään asioita muiden kannalta.

Tutulta kuulostaa ! 

Vierailija
13/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi JOTKUT NUORET suuttuvat erilaisista mielipiteistä, lisäksi ovat muutenkin outoja. 

Lienee tarve manipuloida ja kontrolloida muita. Vain Minä olen oikeassa. Mikä häiriö?

Vierailija
14/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu oletko oikeassa vai väärässä. Jos inttäisit että Näsinneula on kallistunut ja ei tuule, vanhempi yrittää vain korjata sen väärän käsityksen. Jos taas haluat sisustaa puun värillä ja vanhempi suosittelee vihreää, sinä päätät. Sitten on ne ikikinaajat, että on aina aspergermäisesti vastahankaan, sanoit mitä tahansa. Ja sitten voikin elää erillään omaa elämää.

Vierailija
15/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vain Minä olen oikeassa". Tuossahan kerroit miksi suuttuvat.  Vttuakos luulet aina olevasi oikeassa?

Vierailija
16/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat tietävät usein tosiasioita maailman karuudesta. Ja sen että moni asia ei ole mielipideasia.  Nuoret haluaisi niin et on ihan ok tykätä mistä vain. Vanhukset voi tietää kuinka vaarallista joku esim on tai oikeasti vakava juttu, mutteivat halua kertoa kaikkea tai paljastaa et maailma on aika ikävä monessa...

Vierailija
17/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotku 70-luvulla syntyneet vanhukset on kyllä tuommosia.

Syntyikö silloin vanhuksia. Erikoista aikaa, elin silloin enkä muista moista.

Vierailija
18/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset eivät jaksa välttämättä enää vängätä väittelemällä, voi olla tahtotila mutta sitten kyky reagoida on jo hidastunut että kokee jäävänsä perusteetta alakynteen. Vähän empatiaa kehiin. 

Vierailija
19/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen loukkaantuu jos omia mielipiteitä vähätellään tai niitä kommentoidaan ylimieliseen ja joskus jopa julmaan sävyyn. Olen huomannut tätä ainakin aikuisten lasten ja heidän vanhempien välillä. Kannattaa muistaa että maailma, lasten kasvatus ja odotukset elämältä on ollut aika erilaista 50 vuotta sitten kuin nykyään.

Omia mielipiteitä saa esittää, en usko että siitä kukaan oikeasti loukkaantuu vaan kyse on usein tavasta jolla ne tuodaan esiin.

Vierailija
20/23 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vallankäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä