Psykologeja paikalla? Miten saisin yhtäkkisen suuttumuksen menneestä pois?
Vanhempani riitelivät aina isosti juhlapyhinä, ja nyt keski-ikäisenä asia alkoi tänään pääsiäisenä yhtäkkiä vihastuttamaan. En oikein tiedä, miten saisin suuttumuksen pois. Vinkkejä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vakava ja invalidisoiva ylisukupolvinen trauma. Tarvitset psykoterapiaa, Kelasta saat palvelusetelin jolla pääset vaikka heti ensi viikolla.
APRILLIA, syö silliä, juo kuravettä päälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen psykoterapeutti. Kerro lisää.
Suuttumuksen tunne on jo hälvennyt, kun tein tämän aloituksen. Ap
Kerro lisää.
- Psykoterapeutti
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vakava ja invalidisoiva ylisukupolvinen trauma. Tarvitset psykoterapiaa, Kelasta saat palvelusetelin jolla pääset vaikka heti ensi viikolla.
Sellainen aprillaus. Ap
Miksi se suuttumuksen tulo olisi paha asia, joka on kiird saada pois? Lapsena et voinut suuttua, nyt on tarpeeksi turvallista. Joku fyysinen homma voisi purkaa sitä pois tai kirjoita päiväkirjaa.
En ole psykologi mutta kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Kai sun pitää itse yrittää miettiä, onko se tunne todella suuttumus. Koitko jo lapsena suuttumusta, vai miten koit asiat silloin?
Itse yritän ajatella, että en ole täydellinen, eivätkä muutkaan ole. Pitää yrittää sietää epätäydellisyyttä, virheitä itsessä ja muissa.
Itse vasta aikuisena osasin ymmärtää, että oli väärin, miten kovaan ääneen vanhempani usein riitelivät, kun olin lapsi. Silloin vaan olin tottunut siihen. Jälkikäteen tajuan, miten paljon se minuun on vaikuttanut elämäni varrella, ja se aiheuttaa tavallaan suuttumusta. Käyttäydyin itse samoin parisuhteissani ja pilasin ne osaltani. Pidin sellaista normaalina. Mutta en silti voi vanhempiani syyttää tästä, vaan minun pitää vaan itse ottaa opikseni ja yrittää toimia paremmin.
Kauhua ja turvattomuutta sitä silloin koki. Ap
Tunteiden kohtaaminen. Eli palaa mielikuvissa takaisin niihin tilanteisiin. Ja tunne tunteet. Älä ajattele, vaan tunne. Pikkuhiljaa ne tunteet päästävät otteensa, kun tätä harjoitusta teet.
Polta jointteri, kuuntele rekee musiikki ja rentoudu.
Ihmetteletkö useinkin maisemaa?