Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jere Karalahti sairaalassa

Vierailija
01.04.2024 |

Jere on instansa mukaan viettänyt pääsiäisen letkuissa sairaalassa. Joko haima taas temppuilee, kun korkki narahti auki vai alkaako olla jo muutakin häikkää? Sen verran sekava, yhteen pötköön kirjoitettu viesti instassa on, että ei se henkinenkään puoli taida ihan tuliterä olla. Paranemisia Tapulikaupungin ruhtinaalle!

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne lääkärit sano, että ilman alkoholia ei meillä olisi mitään lääkäripulaa tai hoitojonoja. Juopot siis rasittavat systeemiä ihan kohtuuttomasti. Silti hallitus haluaa alentaa alkoholiveroa ja tuoda varmaan viinitkin kauppaan. 

Jere on itse ryypännyt sisuskalunsa pilalle. Täysin oma moka. Alkoholismi ei ole sairaus, se on valinta. 

Vierailija
122/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne lääkärit sano, että ilman alkoholia ei meillä olisi mitään lääkäripulaa tai hoitojonoja. Juopot siis rasittavat systeemiä ihan kohtuuttomasti. Silti hallitus haluaa alentaa alkoholiveroa ja tuoda varmaan viinitkin kauppaan. 

Jere on itse ryypännyt sisuskalunsa pilalle. Täysin oma moka. Alkoholismi ei ole sairaus, se on valinta. 

Alkoholiriippuvuus on sairaus ihan virallisenkin luokituksen mukaan.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00196

Vierailija
124/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
125/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jere on just niitä ihmisiä, jotka toitottavat "elävänsä täysillä". Vissiin täysillä eläminen on joillekin sitä, että puolielämää sekoillaan umpitunnellissa tai kamoissa räyhäämässä milloin missäkin. Tähän mennessä on sössitty jo ura ja parisuhteet. Ihan turha jätkä. Silkkaa musteen tuhlausta kirjoittaa tästä tyypistä mitään.

Vierailija
126/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö tämä ongelma silloin korjaisi itse itsensä, kun viinit tuotaisiin ruokakauppaan jne. Juopot joisivat itsensä ehkä nopeammin hengiltä.

Vierailija
127/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholiriippuvuus on sairaus ihan virallisenkin luokituksen mukaan.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00196

Suurin osa juopoista ei edes ole alkoholisteja eli he juovat ihan vaan siksi, että se on kivaa. Alkoholisti juo pakonomaisesti. Nämä Jeret juo huvikseen. 

Vierailija
128/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella nolo tapaus ja puhetyyli/jutut ei voisi enempää wt:tä olla.

Vierailija
129/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittikö IM?

Vierailija
130/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö tämä ongelma silloin korjaisi itse itsensä, kun viinit tuotaisiin ruokakauppaan jne. Juopot joisivat itsensä ehkä nopeammin hengiltä.

Ainoastaan jos ne voi jättää sairaalan parkkipaikalle kitumaan. Menevät ensiavussa jopa lasten ohi, kun muuten alkavat riehua. Päivystyksessä käyvät tiputuksessa ja seuraavaksi taas baariin. 

Vierailija
131/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kunnon alkoholistit usein juovat ihan muuta kun litkuviiniä. Isä joi lasinpesunesteitä.

Vierailija
132/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että Nanna tykkää.

Vierailija
133/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaiset pitäisi saada pois veronmaksajien sote-menoja kasvattamasta ja vanhusten palvelutasoa heikentämästä.

Entä jos on omakustanteisesti yksityissairaalassa?

Mihin yksityissaaraalaan menisit Suomessa haimatulehduksessa? Yksityissairaaloiden palveluvalikko on melko suppea, eikä juuri koostu akuuttihoidosta. Ulkomailta löytyy kyllä, jos on irrottaa reilusti rahaa.

Vierailija
134/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaiset pitäisi saada pois veronmaksajien sote-menoja kasvattamasta ja vanhusten palvelutasoa heikentämästä.

Entä jos on omakustanteisesti yksityissairaalassa?

Mihin yksityissaaraalaan menisit Suomessa haimatulehduksessa? Yksityissairaaloiden palveluvalikko on melko suppea, eikä juuri koostu akuuttihoidosta. Ulkomailta löytyy kyllä, jos on irrottaa reilusti rahaa.

Miksi puhut haimatulehduksesta?

Vierailija
135/160 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon väri kieli mielestäni jo viikkoja sitten haima ongelmista, eli tulehduksesta tai tukoksesta, mutta tämä on tietenkin spekulaatiota. Karalahti sai syntymässä helvetin hyvän fysiikan, eli on tehnyt vähemmän töitä kuin tavallinen pulliainen ja silti pelannut huipputasolla. NHL miljoonat se sössi, kun ei voinut olla käyttämättä päihteitä. Osti porschen ja kolaroi sen nopeasti. Raha palaa käsistä ja bileissä menee kovaa, mutta mitään ei jää sukan varteen. Tyypillinen gaussin käyrän puolivälin alapuolella älykkyydeltään oleva päihderiippuvainen. Urheilussa menestyminen on valtaosin geeneistä kiinni ja siinä Karalahdella kävi tuuri, mutta heitti puolet potentiaalista wc-pöntöstä alas, kun ei voinut olla ryyppäämättä.

Vierailija
136/160 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanna tykkää Jerestä.

Vierailija
137/160 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä todiste ettei päihteiden ongelmakäyttäjästä koskaan voi tulla kohtuukäyttäjää.

Tämä todistaa vain sen ettei haimatulehduksesta selvinneen tule käyttää alkoholia edes kohtuudella.

Mun mielestä jere on itse kertonut että lääkärit sanoi sille että hän saa käyttää alkoholia kohtuudella. 

Jere on ITSE kertonut.

Vierailija
138/160 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihon väri kieli mielestäni jo viikkoja sitten haima ongelmista, eli tulehduksesta tai tukoksesta, mutta tämä on tietenkin spekulaatiota. Karalahti sai syntymässä helvetin hyvän fysiikan, eli on tehnyt vähemmän töitä kuin tavallinen pulliainen ja silti pelannut huipputasolla. NHL miljoonat se sössi, kun ei voinut olla käyttämättä päihteitä. Osti porschen ja kolaroi sen nopeasti. Raha palaa käsistä ja bileissä menee kovaa, mutta mitään ei jää sukan varteen. Tyypillinen gaussin käyrän puolivälin alapuolella älykkyydeltään oleva päihderiippuvainen. Urheilussa menestyminen on valtaosin geeneistä kiinni ja siinä Karalahdella kävi tuuri, mutta heitti puolet potentiaalista wc-pöntöstä alas, kun ei voinut olla ryyppäämättä.

Meillä kaikilla on omat demonimme, jotka siirtyvät osin sukupolvelta toiselle...

Vierailija
139/160 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras bailaaja ja tapulin kingi! Tapulin tommy lee, tarzan ja hulk

Kommenttisi kertoo enemmän sinusta kuin Jerestä.

Vierailija
140/160 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frederik ei ole Suomen junttikuningas.  Se on Karalahti ja hänen mukafilosofiset elämänviisaudet ÄO70 postinumerosta.