Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Motonet: vaihdetaanko siellä myös auton takavalot?

Vierailija
01.04.2024 |

Kysymys otsikossa. Heillä mainostetaan, että auton polttimot vaihdetaan. Tarkoittaako myös auton takavalojen vaihtoa? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdetaan jos ajat niin vanhalla autolla missä on takavaloissa polttimot. Led valoihin tuskin on osaamista tai osia.

Vierailija
2/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vm 2005 Toyota eli lienee vielä polttimot. 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh! Arvasin, että Toyota. Ja omistaja niin uusavuton, ettei itse osaa vaihtaa.

Vierailija
4/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaihtavat eikä ole vaikeaa itsekään vaihtaa. Takakonttiauki ja valojen kohdalla joku tarraläppä mikä vaan aukaistaan. Siinä on polttimot käsillä. 

Vierailija
5/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ledit on tosiaan merkkikorjaamojuttu.

Xenonit ei välttämättä ole, mutta vaihtaisin nekin merkkikorjaamossa jotta tulee oikeanlaiset. Meidän autoon halvin xenon maksaa kymppejä. Merkkituote makaa kai 600 euroa pari, mutta meillä taitaa olla alkuperäiset jo kahdeksatta vuotta. 

Vierailija
6/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä kommentista oli mittaamaton hyöty. 👌

Vierailija
7/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Kokeilepa vaihtaa ajovalojen polttimoita. Todnäk ekan yrityksen jälkeen kärråät suosiolla korjaamolle, kiähh.

Vierailija
8/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaihtavat eikä ole vaikeaa itsekään vaihtaa. Takakonttiauki ja valojen kohdalla joku tarraläppä mikä vaan aukaistaan. Siinä on polttimot käsillä. 

Tuossa mallissa on huopakate, missä kohta josta aukaistaan. Ahdas paikka ja osaamattomana en lähtisi itse kokeilemaan. Motonetissa maksaa ilmeisesti 5€, pieni maksu siitä vaivasta. 

Vierailija
9/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa mallissa on huopakate, missä kohta josta aukaistaan. Ahdas paikka ja osaamattomana en lähtisi itse kokeilemaan. Motonetissa maksaa ilmeisesti 5€, pieni maksu siitä vaivasta. 

Toisaalta jos sen kerran opettelee niin voi koko loppuelämän ajan vaihtaa itse polttimot. Minun mielestä kannattaa osata tehdä itse tämänlaiset pikkukorjaukset. Nopeammin ja helpommin sen itse vaihtaa jos osaa.

Vierailija
10/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa Toyotassa edestä helv..hankala itse vaihtaa, takaa helppo

Vierailija
11/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien auton Motonettiin, että kaatavat lasinpesunestettä oikeasta reiästä sisään.

Vierailija
12/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Kokeilepa vaihtaa ajovalojen polttimoita. Todnäk ekan yrityksen jälkeen kärråät suosiolla korjaamolle, kiähh.

Tavalliseen Toyotaan on ihan helppo vaihtaa ajovalojen polttimot? En nyt ihan ymmärrä ajatuksiasi. Takavalotkin on ihan helppo vaihtaa, mutta niiden kanssa pitää ropeltaa enemmän käsikopelolla. Kun ne on siellä luukun takana takakontissa. Sinänsä helppo homma kunhan keksii miten se on suunniteltu.

Vierailija
13/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä olen vuosien varrella vaihtanut, mikä siinä on niin vaikeaa? Kiähh

Vierailija
14/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavalliseen Toyotaan on ihan helppo vaihtaa ajovalojen polttimot? En nyt ihan ymmärrä ajatuksiasi. Takavalotkin on ihan helppo vaihtaa, mutta niiden kanssa pitää ropeltaa enemmän käsikopelolla. Kun ne on siellä luukun takana takakontissa. Sinänsä helppo homma kunhan keksii miten se on suunniteltu.

Täytyy mm akkua siirtää ja kaiken maailman härpäkkeet pitää olla tietyssä asennossa. Ammattiasentajatkin ovat välillä osanneet sössiä homman. Ilmeisesti sinä itse et ole joutunut edes kokeilemaan vaihtoa.

Vierailija
15/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta jos sen kerran opettelee niin voi koko loppuelämän ajan vaihtaa itse polttimot. Minun mielestä kannattaa osata tehdä itse tämänlaiset pikkukorjaukset. Nopeammin ja helpommin sen itse vaihtaa jos osaa.

Yksin en mielellään lähde kokeilemaan ilman aiempaa kokemusta ja neuvoja. Opin näkemällä kyllä, mutta ensin pitäisi olla se, joka näyttää miten se tehdään. 

Vierailija
16/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia, onnistuuko Motonetissä?

Vierailija
17/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne vaihtaa kaikilta jotka ajaa pihaan. Kävin torstaina ostamassa motonetistä pilkkitoukkia, niin eikö ne perkeleet ollu jo alkanut sillä välin vaihtamaan minun volovoon takavaloja.

Vierailija
18/18 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motomaatti vaihtaa kyllä polttimoita, kunhan ei vaadi auton purkamista ihan mahdottomasti ja kyseessä ei ole LED- tai Xenon-polttimot. Joihinkin autoihin takavalojen polttimoiden vaihtaminen vaatii umpion irroituksen, mutta rohkeasti vain kysymään motomaatista sen aukioloaikoina, kertaakaan ei oo tarvinnu pettyä ja joka kerta on kaveri juossu oikean polttimon myymälästä jos ei oo ollu heillä siinä tyrkyllä oikeeta