Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viime yönä salamoi koko yön

Vierailija
01.04.2024 |

Outoa tähän aikaan vuodesta. Jyrinää ei kuulunut mutta taivas välkkyi. Hetken jo luulin että  Jeesus tulee ufolla.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, täällä Itä-Bembölessä oli viime yönä jäätävä helle.

Vierailija
22/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan haluaisi että Suomessa on maalis-huhtikuun vaihteessa 20 astetta lämmintä. Ei ole normaalia. Nyt järki siihen "kesän" odottamiseen. Kesäkuussa on kesä. 

Saisi olla suomessakin ympäri vuoden +15 - +30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounais-Suomessa salamoi ja jyrisikin ihan huolella.

Oikeastiko? Missä päin? Täällä Turussa ei tullut pisaraakaan. Valitettavasti.

Vierailija
24/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikiaikainen sääennuste.  Siis niitä ainoita joka YLEENSÄ PITÄÄ PAIKKANSA:

- Jos on ukonilma  , kun järvet ovat vielä jäässä,    >  se tietää KYLMÄÄ KESÄÄ.

Vierailija
25/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos tekee tätä että sään ääri ilmiöitä tulee. Nyt on tosi lämmintä ja ukkostaa, se ei ole normaalia. 

Talvella myös oli tosi kylmiä jaksoja kun pakkasta oli alle -30c.

Ilmastonmuutos on uhka maapallolle.

Vierailija
26/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viroon 20 astetta - Suomen tila naurattaa meteorologia

Baltiassa voidaan nähdä ensimmäiset kesäukkoset.

Baltiaan saapuu kesäinen lämpö. Suomi jää paitsi.i jo reili jo reilu 

IHANAA! Asun Viimsissä Tallinnan kupeessa, täällä on keväistä ollut jo pitkään. Lumet mitä niitä oli lähti jo kuukausi sitten.

Eilen näin ekan västäräkin, perhosia ja pörriäisiä. 

Mitä tuohon ukkoseen tulee, sellaisia oli Länsi-Norjassa kun asuin joskus talvella. Helimikuussa kerran jyrisi oikein kovaa. Se on vähän erilaista kuin kesäukkonen.

Mutta nyt nautitaan kesän tulosta! :)

Vierailija
27/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan haluaisi että Suomessa on maalis-huhtikuun vaihteessa 20 astetta lämmintä. Ei ole normaalia. Nyt järki siihen "kesän" odottamiseen. Kesäkuussa on kesä. 

Saisi olla suomessakin ympäri vuoden +15 - +30

Suomessa oli aikanaan lämpimämpää tutkijoiden mukaan. Pähkinäpuut kasvoivat ja talvet olivat lumettomia keski-suomeen asti. Kuusia ei ollut vaan ne ovat levinneet myöhemmin Venäjältä.

Vierailija
28/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että katuaura tulee. Heräsin jyrinään ja kummastelin, että asfalttiako siellä aurataan. Kun menin katsomaan ikkunasta, niin hetken päästä salamoi ja alkoi sataa kaatamalla vettä. Lapsetkin heräsivät ja koira. Länsi-Tampereella. 

Vierailija
29/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juo kuravettä päälle! 

Vierailija
30/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kuullut ukin  sanovan ihan samaa,  kesäinen ukonilma  kun järvet ovat jäässä,  ennustaa kylmää kesää.

Ennen   ainakin  tuo ennuste on ollut varma kylmän kesän merkki.

Vierailija
31/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin että katuaura tulee. Heräsin jyrinään ja kummastelin, että asfalttiako siellä aurataan. Kun menin katsomaan ikkunasta, niin hetken päästä salamoi ja alkoi sataa kaatamalla vettä. Lapsetkin heräsivät ja koira. Länsi-Tampereella. 

Järvet jäässä ja ukonilma.  Tulee todella kylmä kesä.

Vierailija
32/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juo kuravettä päälle! 

Vilkaise salamatutkasivustot.

Vierailija
33/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järvet jäässä ja ukonilma.  Tulee todella kylmä kesä.

Ei tuska jos tulee kylmä kesä :(

Vierailija
34/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näin kylmällä säällä voi ukkostaa. Olisiko pilvi muodostunut jossain "lämpimässä" paikassa ja kulkeutunut eteenpäin. 

Kyllä voi ukkostaa pakkasellakin. Kerran olin junassa ja ihmettelin, että kylläpä nuo johdattimet kipunoivat tavallista enemmän. Kun astuin junasta ulos, oli tolkuton lumipyrykuuro. Seuraavan päivän aamulehdestä sitten luinkin, että alueella oli ollut ukkonen. 

Vierailija
35/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengelliseltä kannalta jännä, koska oli Kristuksen ylösnousemuspäivän jälkeinen yö. Vanha Testamenttihan puhuu että Herra liikkuu pilvissä..

Vierailija
36/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hengelliseltä kannalta jännä, koska oli Kristuksen ylösnousemuspäivän jälkeinen yö. Vanha Testamenttihan puhuu että Herra liikkuu pilvissä..

Jaa? Oliko sillä tällä kertaa tavallista pahempia ilmavaivoja, vai mistä jyrinä?

Vierailija
37/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikiaikainen sääennuste.  Siis niitä ainoita joka YLEENSÄ PITÄÄ PAIKKANSA:

- Jos on ukonilma  , kun järvet ovat vielä jäässä,    >  se tietää KYLMÄÄ KESÄÄ.

Näin olen kuullut minäkin vanhojen ihmisten kertovan.

Joskus ovat kuulumma vanhat isännät kuunnelleet "kauhun vallassa "  tuleeko ukkonen , kun järvet ovat vielä jäässä.

Se tiesi kylmää kesää  ja huonoa satoa, siis nälkää siihen maailman aikaan.

Vierailija
39/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-Suomessa Jyväskylässä ukkosti 5-6 välillä aamulla. Salamoi ja jyrisi kovaa, olin saunassa ja jyrinä oli niin kova että lauteet tärisi. Meni päältä yli.

Nonnii. Nyt sit Jyväskylässäkin on  toppatakki kesä tulossa.

Järvet jäässä  ja ukonilma.  Pahin mahdollinen  kesän ennuste. Kylmää kylmää kylmää ..... kesä jää väliin tänä vuonna.

Vierailija
40/40 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näin kylmällä säällä voi ukkostaa. Olisiko pilvi muodostunut jossain "lämpimässä" paikassa ja kulkeutunut eteenpäin. 

Käsittääkseni talviukkonen syntyy suunnilleen samalla tavalla kuin kesäukkonen, mutta koska lumi/räntäpilvi ei pääse kasvamaan kovin korkeaksi, purkautuu salamat epämääräisinä "pilvisalamoina". On tosi harvinainen luonnonilmiö. Itse olen viime yötä aiemmin tasan kerran päässyt todistamaan talviukkosta.

Yhden kerran olen nähnyt talvella salamointia. Näin tarkalleen kaksi salamaa ja epäilin oliko kuitenkin jokin valojen välähdys. Illalla uutisetkin kertoivat harvinaisesta talviukkosesta. En nähnyt näkyjä vaikka otin juuri silloin kaljaa. Oli muuten sunnuntai muistan senkin.