Ostaisitko tehdä mitään jos saisit ongella kalan?
Kommentit (45)
En! En osaisi tehdä enää mitään. Unohtaisin luku- ja laskutaidon lisäksi pyörällä ajamisen ja kengännauhojen sitomisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koukku irti, niskat nurin. Vatsa auki, suolet pois ja fileoimaan. Voissa paistaisin.
N32
Mites suomustus?
Alapeukuista päätellen, moni söisi ahvenen suomuineen
Syötkö itse kalan nahan?
Vierailija kirjoitti:
Koukku irti, niskat nurin. Vatsa auki, suolet pois ja fileoimaan. Voissa paistaisin.
N32
Etkö suomusta kuitenkin ensin?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne suolet heitetään?
Lokeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Minä en suomusta. Fileoin kalan niin että mitään ylimääräistä ei jää kuin lihat. Onko tämä vaikea ymmärtää?
Pikkukakaloista tulisi puhkottuna hyvä patakukko. Isot ahvenet nylkisin tai fileoisin ja paistaisin pannulla. Jos sattuisi kunnon särkiä tai vaikka lahna suolaisin ne leivänpäällisiksi. Pieni haukikin voi ahnaalla päällä ollessaan matoon tarttua, kohtalona olisi sillekin fileointi ja paistinpannu.
Mielestäni järvikalan käsittely kuuluu jokaisen etenkin maalla asuvan perustaitoihin. Oikein valmistettuna ei Suomesta huonoa kalaa oikeastaan löydy jotain pihalampien ruutanaa lukuunottamatta. Pelkällä mato-ongella voi saada kesällä suuria saaliita erinomaista lähiruokaa.
Osaisin irrottaa ongesta ja tappaa. Käsittelyä en osaa, en ole koskaan tehnyt. Kai se jotenkin jonkun videon kanssa onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Mites suomustus?
You went full retard, man. Never go full retard.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Mites suomustus?
Syötkö itse kalan nahan?
Syön. Rapeaksi paistettu nahka on parasta.
Heittäisin takas veteen ja pyytäisin lääkärin kirjoittamaan minulle lisää kaikenlaisia lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
N32
Siis siivoatko kala kerrallaan onkikalat?
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä päivän aivottomin postaus. Miksi kukaan menisi ongelle jollei kaloja osaisi käsitellä.
Se on sitä Catch and release kalastusta mitä nykyään suurin osa on. Kuva otetaan ja viskataan takaisin
Päästäisin sen vapaaksi. Mutta jos se pitäisi syödä, niin taju kankaalle, pää irti, suolet ulos ja grilliin. Kai? Pitääkö suomut poistaa? En tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Minä en suomusta. Fileoin kalan niin että mitään ylimääräistä ei jää kuin lihat. Onko tämä vaikea ymmärtää?
On. Kala suomustetaan ensin ja sitten vasta poistetaan sisälmykset ja fileoidaan. Ei ole iso homma suomustaa joku pikkukala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Siis siivoatko kala kerrallaan onkikalat?
Lue otsikko uudestaan ja lue vastaukseni. Sitten ymmärrät. Kysyttiin yksikössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Mites suomustus?
Oletko koskaan edes nähnyt miten kala fileoidaan?
Mun pikku ahventa ei tarvi.
Kopautuksella henki- ja puukolla maha auki ja sisälmykset ja pää pois ja pannulla kypsennys ja suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
On. Kala suomustetaan ensin ja sitten vasta poistetaan sisälmykset ja fileoidaan. Ei ole iso homma suomustaa joku pikkukala.
Koskaan en ole suomustanut yhtä ainuttakaan kalaa ja kalastan ympäri vuoden lapsesta saakka. Se riippuu ihan siitä miten kalan aikoo valmistaa. Idiootti.
Todennäköisesti alkaisin kirkua ja onki putoi kädestäni maahan ja kala alkaisi sätkimään tai koko paketti lentäisi veteen. En ole ikinä kalastanut. Nähnyt vain videolta, kun joku kalastaa. En siis osaa käsitellä kaloja xd. Olen stadista. Ei tarvi kalastaa.
N21