Ostaisitko tehdä mitään jos saisit ongella kalan?
Kommentit (45)
Hyppelisin ilosta ja kiljahtelisin ilosta.
Oli kyllä päivän aivottomin postaus. Miksi kukaan menisi ongelle jollei kaloja osaisi käsitellä.
Riippuu kalasta, mitä tekisin, mutta osaisin, jos Suomessa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Koukku irti, niskat nurin. Vatsa auki, suolet pois ja fileoimaan. Voissa paistaisin.
N32
Mites suomustus?
Voiko sen sellaisenaan työntää tikkuun ja paistaa nuotiolla? Jos tekee sen silleen tosi tuoreeltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koukku irti, niskat nurin. Vatsa auki, suolet pois ja fileoimaan. Voissa paistaisin.
N32
Mites suomustus?
En ole koskaan kokenut onkiessa tarpeelliseksi.
Osaisin ottaa pois koukusta ja heittää takaisin järveen.
Osaisin. Kuka tahansa osaa, jos osaa ajatella järkevästi. Mutta haluaisinko tehdä siitä ruokaa? En välttämättä. En oikein välitä kalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Mites suomustus?
Oletko koskaan edes nähnyt miten kala fileoidaan?
Veisin sen äitille se tekisi siitä kalakebabbia.
Jarmo 54v
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä päivän aivottomin postaus. Miksi kukaan menisi ongelle jollei kaloja osaisi käsitellä.
Ja jos ei osaa (joku 5-vuotias ekaa kertaa ongella), niin sitten ongitaan aikuisen kanssa ja se aikuinen neuvoo, miten kala käsitellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N32
Mites suomustus?
Oletko koskaan edes nähnyt miten kala fileoidaan?
Otetaanko siinä nahka kokonaan pois?
Todellakin osaisin. Olen kasari lapsi ja silloin vietettiin kesät mökillä. Kalat pelattiin kiven päällä. Pää poikki, vatsaan viilto, suolet ulos ja suomut pois sekä huuhtelu. Grillissä paistettiin saunan jälkeen.
Olen noin neljä vuotiaasta osannut, ahvenia mato-ongella sain itse ihan pannulle asti. Osaisin varmaan vieläkin, mutta en voi koskea kalaan kun olen aikuisena saanut niin pahan kala-allergian.
Todellakin ostaisin, miksi en ostaisi? Kukapa nyt ei ostaisi. Toisaalta joku voi kyllä olla, joka ei ostaisi, tai sitten ostaisi. Huh, kyllä minä ainakin ostaisin, tai sitten ostaisin. Hitto kun ostaisin edes kirjoittaa oikein. Ostaisin sentään.
N32