Miten raivata koti tavarasta?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hyvät ihmiset hyvää tavaraa heittäkö pois. Itse ainakin saan voimaa tavaroista, kiva katsella tauluja ja muitakin keräilyesineitä ja rahapulan iskiessä voi myydä tavaraa pois.
Jos pakko hävittää jotain, myy pois, vaikka osto ja myyntiliikkeeseen tai naapurille.
Harvoin ihmisten ylimääräiset tavarat vaan on mitään arvokkaita keräilyesineitä. Sen sijaan kaapeista löytyy vuoden 2010 palkkalaskelmia, nyppyyntyneitä akryylineuleita, reikäisiä kalsareita, kannettomia muovikippoja, vanhentuneita aurinkovoiteita, 20 vuotta vanhoja rairuohon siemeniä, parittomia hanskoja, naarmuntuneita ikean lautasia, homeisia hiihtomonoja jne. Eli aivan arvotonta romua.
Laita aloituksesi selaimesi hakuun.Saat heti monta hyvää tulosta tai ala kyttää tv .Sietä tulee tosi dokumentti hamstraajista. Katso itse tv-ohjelmat,
Omalla kohdallani muuttaminen on pienentänyt tavaramäärää eniten.
Toiseksi eniten on auttanut suursiivous. Voi kuulostaa isolta, mutta voi sen pienimuotoisestikin tehdä. Esimerkiksi imuroi vain laatikon kulmista tai huiskauttaa pölyhuiskua. Tärkeää on se, että seuraavana vuonna huomaa, että tuotakaan en ole tarvinnut vuoteen, ja pistää tavaran kierrätykseen.
Ja kolmas kevyin tapa on kierrrätyslaatikot, toinen vaatteille ja toinen muulle tavaralle. Kun tuntuu, että tuotakaan en tarvitse, niin pistää sen kierrätyslaatikkoon. Ennen kun vie laatikkoa Kierrätyskeskukseen, niin käy vielä tavarat läpi. Joku vaate on tehny "kunniakierroksen", mutta yleensä lähtevät kerrasta.
Olen vähentänyt kuutiokaupalla tavaraa, ja vain muutaman virheen olen tehnyt,
Itse aloittaisin siitä, että selvittäisi mihin sitä tavaraa voi viedä. Itse en halua käydä jossain kirpparilla järjestelemässä ja lisäilemässä tavaraa, joten kierrätyskeskukseen UFF:n laatikkoon, kirjastoon jne.
Sitten vaan käymään läpi että mistä voisi luopua. Haluanko lukea tämän kirjan? Jos en, se lähtee kiertoon. Voisinko käyttää tätä vaatetta? Onko se liian kulunut kierrätykseen?
Mitä tavaroita on liikaa, niitä vähennetään. Kaikkea ei tarvitse olla 10 vatakappaletta.