Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko alkoholin kanssa ongelma, jos odottaa sitä hetkeä jolloin pääsee juomaan?

Vierailija
24.02.2023 |

Menen siis yleensä kerran viikossa viikonloppuna baarissa juomassa ja alan odottaa alkoholin lipittämistä jo viikolla. Elämä on kuitenkin hallinnassa ja opiskelen ahkerasti. M18

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä, mutta tarkkaile paljonko ryyppäät silloin kun juot. Minä ryyppäsin 0,5 litan jallupullon perjantaisin ja voin huonosti.

Lopetin alkoholihuumeen juonnin toukokuussa 2019. Nyt käytän kannabista kohtuudella ja voin hyvin. Suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla rakkaussuhde siihen litkuun.

Vierailija
4/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän alkoholisteja, jotka kyllä hoitavat asiansa, mutta kaikkea liikkumista ohjaa ajattelu, että missä arkisen matkareitin varrella voi pysähtyä juomaan. Autoilua vaativat asiat hoidetaan varhain, jotta jo puolelta päivin voisi ottaa raikkaan oluen. Tällainen ajattelu on ominaista alkoholistille.

Vierailija
5/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän alkoholisteja, jotka kyllä hoitavat asiansa, mutta kaikkea liikkumista ohjaa ajattelu, että missä arkisen matkareitin varrella voi pysähtyä juomaan. Autoilua vaativat asiat hoidetaan varhain, jotta jo puolelta päivin voisi ottaa raikkaan oluen. Tällainen ajattelu on ominaista alkoholistille.

Joo no mä juon vain sopivan juhlan tai muun hetken tullen. Ap

Vierailija
6/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakonomaisuus on addiktion yksi määritelmä. Mitä jos et saisi juoda puoleen vuoteen? Tuntuuko ajatuskin järkyttävältä?

Vierailija
8/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ihan normaalia. Mutta ole tarkkana, älä anna pirulle pikkusormea.

Vierailija
9/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
10/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakonomaisuus on addiktion yksi määritelmä. Mitä jos et saisi juoda puoleen vuoteen? Tuntuuko ajatuskin järkyttävältä?

Tuntuisi todella kauhealta mutta selviäisin kyllä

Vierailija
11/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihmiset ovat erilaisia ja minäkin aina odotan viikonloppua kun annan itselleni luvan ottaa ja vittuako välitän muiden mielipiteistä ja tuomitsemisista. Pitäköön muut ihmiset holistina tai minä tahansa mutta käyn joka viikonlopuksi hakemassa juomaa alkosta. Olen 60+ ja harrastanut tätä ihan koko ikäni ja harrastan loppuun asti niin kauan kun kykenen. Sitten haetutan muilla jos en enää itse kykene. 

Vierailija
12/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ihmiset ovat erilaisia ja minäkin aina odotan viikonloppua kun annan itselleni luvan ottaa ja vittuako välitän muiden mielipiteistä ja tuomitsemisista. Pitäköön muut ihmiset holistina tai minä tahansa mutta käyn joka viikonlopuksi hakemassa juomaa alkosta. Olen 60+ ja harrastanut tätä ihan koko ikäni ja harrastan loppuun asti niin kauan kun kykenen. Sitten haetutan muilla jos en enää itse kykene. 

Minä taas poltan joka viikonloppu kohtuudella kannabista, mutta en tuomitse sinunkaan alkoholihuumeen ryyppäämistä. Terveellistä se ei ole, mutta sinulla on oikeus päättää omista asioistasi.

Vierailija
13/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuntuisi ja miksi pitäisi päästä pois niin hyvää tuottavalta addiktiolta. Eivät nekään jotka ovat pelaamiseen koukussa tai johonkin someen niin ihan hevin luovu addiktiostaan ja miksi kun ei ole mikään pakko. Kaikilla ihmisillä on jotain pakko mielteitä ja niilläkin joilla olisi suurinta tarvetta hallita toisten pakkomielteitä kieltäen niiltä kaikki. 

Vierailija
14/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi Yrttimies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas poltan joka viikonloppu kohtuudella kannabista, mutta en tuomitse sinunkaan alkoholihuumeen ryyppäämistä. Terveellistä se ei ole, mutta sinulla on oikeus päättää omista asioistasi.

Ei minua haittaa yhtään sinunkaan harrastuksesi, enkä tuomitse. Minä en halua elää liian pitkään niin ettei kiinnosta mikään terveellinen elämä. Olen jo 60+ nähnyt ihan kaiken tarpeellisen jos sattuisi lähtemään tästä elämästä niin ei mikään harmittaisi että jäisi jotain vielä näkemättä. 

Vierailija
15/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa yhtään sinunkaan harrastuksesi, enkä tuomitse. Minä en halua elää liian pitkään niin ettei kiinnosta mikään terveellinen elämä. Olen jo 60+ nähnyt ihan kaiken tarpeellisen jos sattuisi lähtemään tästä elämästä niin ei mikään harmittaisi että jäisi jotain vielä näkemättä. 

Juuri näin. Pidetään me hauskaa ja nauretaan ahdasmielisille tuomitsijoille! Lauloihan jo Irwin: "No kukas sitä aina jaksaa olla selvin päin".

Vierailija
16/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta me voidaan olla ihan mennen talven lumia täällä kun Putiini sekoaa kokonaan ottamalla ydinaseet kun se ei muuten voita. Juodaan ja iloitaan sitten ennen sitä kunnes loppu tulee. 

Juuri näin. Pidetään me hauskaa ja nauretaan ahdasmielisille tuomitsijoille! Lauloihan jo Irwin: "No kukas sitä aina jaksaa olla selvin päin".

Vierailija
17/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin suunnittelen kaikki asiani juomisen ehdoilla ja jos tulee tärkeitä menoja niin olen montaa päivää ottamatta etten halua näyttää krapulaiselta. Autoilua en tarvitse sillä puolisoni on kuskina aina. Muuten kuljen julkisilla jos ei puolisoni kuskaa. Minä en koskaan juo matkalla ja muualla vaan vasta kotiin päästyäni korkkaan pullon ja kuljen muuten aina selvinpäin missä kuljenkin.

Rentoudun vasta kotona korkkaamalla pullon. Sun ajattelu on outoa minulle alkoholistille sillä minä olen sitten hieman erilainen alkoholisti. Pystyn olemaan juomatta mutta aina suunnittelen aina seuraavaa siirtoa missä saan ottaa ihan rauhassa alkoholia ilman häiriötekijöitä. En vaan saa mistään muusta sellaista iloa kuin nousu humalasta enkä juo muita kuin kirkkaita lantrattuna. Minulle ei kelpaa mitkään muut alkoholijuomat kun kirkkaat. Oluet, ja viinit yms. värilliset oksettavat heti enkä sellaisiin koskekkaan enää vaikka puolisoni ostaa niitä kaappiin niin vaikka olen kuinka alkoholisti niin en niitä pysty juomaan, jotenka ne säilyy kaapissa. 

Vierailija
18/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuntuisi ja miksi pitäisi päästä pois niin hyvää tuottavalta addiktiolta. Eivät nekään jotka ovat pelaamiseen koukussa tai johonkin someen niin ihan hevin luovu addiktiostaan ja miksi kun ei ole mikään pakko. Kaikilla ihmisillä on jotain pakko mielteitä ja niilläkin joilla olisi suurinta tarvetta hallita toisten pakkomielteitä kieltäen niiltä kaikki. 

Häh? Ei kaikilla ole addiktioita. Eikä mulla ole myöskään kiinnostusta tuomita ketään. Kukin tehköön kuten lystää, vastasin vain aloittajan pohdintaan.

Vierailija
19/19 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 18-vuotias n. 18 vuotta sitten, niin tuo oli aivan normaalia nuoruutta. Nykyään kai alkoholismia.

Alkoholiin liittyi ainakin minun aikana jonkinlainen sosiaalinen yhteen kokoontuminen, huumori ja huolettomuus. Sitähän nuoret kaipaavat.

Toisaalta joillakin syystä x se laajenee jokaiseen päivään ja jatkuu tulevaisuudessakin. Ehkä kannattaa katsoa tarkemmin vanhempiasi, onko riskiä alkoholismiin? Jos on, niin etsi jo nyt muita keinoja saada samanlaista tunnetta mitä alkoholista saat, esim. raskas liikunta.