Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lemmikin polttohautaus kauhistuttaa

Vierailija
31.03.2024 |

En ole yhtään polttohautauspositiivinen, mutta alkaa kunto heikentymään niin, että ei taida maan sulamiseen asti kestää. Vaihtoehtoina pakastinsäilytys eläinlääkäriasemalla (josta voidaan viedä vahingossa roskiin) tai polttohautaus. Jotenkin kammottavaa tuo polttaminen ja näen jo valmiiksi siitä painajaisia. En tiedä miksi se ahdistaa kovin. Sitten osa lemmikistä jää ilmakehään, osa arkkuun ja osa purkkiin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis polttoarkkuun/kehikkoon, mikä lie.

Vierailija
2/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lemmikki pitää itse viedä tuhkausyrittäjälle ja hakea se sieltä, koska muuten saa sattumanvaraisen tuhkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten taas eutanasia-aineet leviävät ympäristöön pitkänkin matkan päähän. Toiset lemmikit ovat jopa kuolleet, jos ovat päässeet kaivamaan lopetetun lemmikin hautaa. Se pitää tietenkin estää, mutta niin vahvoja ovat aineet vielä vuosienkin jälkeen.

Luonnollista kuolemaa en jätä odottamaan, koska kunto alkaa heikkenemään.

Vierailija
4/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mitään lievittäviä ajatuksia tuhkauksesta?

Vierailija
5/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko mitään lievittäviä ajatuksia tuhkauksesta?

Lemmikin henki/sielu on jo muualla siinä vaiheessa.

Vierailija
6/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuhkat pienessä uurnassa takan päällä. Kunhan maa sulaa haudataan omalle pihalle toisen menehtyneen lemmikin viereen. 

Vierailija
7/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole sen parempi, että mätänee maan povessa. Minulla on uurna tallessa ja minusta on mielyttävämpää, että jäännökset ovat lähelläni mitä jossain montussa ehkä kaukanakin. Vein itse krematorioon ja hain uurnan sitten kun se oli valmiina.

Vierailija
8/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me poltettiin meidän kultainennoutaja ihan takassa ja ripoteltiin tuhkat pihanurmelle missä tykkäsi leikkiä.

Vierailija
9/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pelkkä kuollut ruumis joka siellä palaa, samoin kuin haudatessa pelkkä ruumis kaivetaan kylmään maahan eliöiden syötäväksi. En nyt osaa mitenkään pehmentää ajatusta, koska itse en keksi polttohautauksessa mitään kauheaa. 

Vierailija
10/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lemmikki pitää itse viedä tuhkausyrittäjälle ja hakea se sieltä, koska muuten saa sattumanvaraisen tuhkan.

Näinkö työntekijä sieltä kertoi vai itsekö päättelit? 

Vierailija
11/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli lehtijuttu.

Vierailija
12/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella hyvä tapa. Uurnan voi valita itse ja siihen voi teettää muistokirjoituksen. Näin se lemmikki kulkee aina mukana sinne missä itse asuu. 

Vierailija
13/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on todella hyvä tapa. Uurnan voi valita itse ja siihen voi teettää muistokirjoituksen. Näin se lemmikki kulkee aina mukana sinne missä itse asuu. 

Mökin multiin olisi menossa muodossa tai toisessa.

Vierailija
14/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungissa lemmikkituhkaamo on arvokas ja kaunis paikka jossa tuhkan saa hakea kynttilöiden palaessa alttarilta arvokkaassa huoneessa. Istuttiin hienoilla tuoleilla ja juteltiin pitkään työntekijän kanssa lemmikeistä ja kaikesta muustakin, ja itkin hänen seurassaan. Oli hieno kokemus kaikkinensa. En tiedä millaisia muualla. Mutta ehdottomasti parempi kokemus kuin ajaa autolla kuollut lemmikki takapenkillä jonnekin mökille hautaa kaivamaan.

Vierailija
15/16 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli lehtijuttu.

Linkki?

Meillä ainakin oli valittavana joko yksilötuhkaus tai joukkotuhkaus. 

Vierailija
16/16 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta polttohautaus on helpompi ja siistimpi, ihan yhtä pahalta tuntuisi oli se lemmikki sitten maan alla tai poltettavana, eihän siitä mihinkään pääse