Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein teipata koiranpennun korvanlehdet?

31.03.2024 |

Mä olen kuullut, että joillain koiraroduilla on tapana, että pienellä pennulla luppakorvat täytyy pitää teipattuina ilmeisesti muutaman viikon ajan, jotta ne muotoutuvat oikeanlaisiksi. Onko tämä epämiellyttävää koiralle? Onko tuossa mitään järkeä?

Kommentit (18)

1/18 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, minkä muotoiset korvanlehdet on? Onko se vain esteettinen juttu vai onko sille terveydelliset perusteet?

Vierailija
2/18 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole, kuten ei missään muissakaan koiranäyttelyihin liittyvissä idioottimaisuuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on kaikki kaikessa. Leikkaa sen korvat kun sillä saa paremman näköisen ja typistä häntä myös. Eihän sillä koiran hyvinvoinnilla ole väliä

Vierailija
4/18 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydellisiä perusteita teippaamiselle ei ole sen enempää, kuin niiden typistämisellekään. Itse en ymmärrä korvien teippaamista, kuten en muutakaan ulkomuodon manipulointia. 

Vierailija
5/18 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kauheasti pidä koirien ulkomuodon manipuloinnista, mutta korvien teippaus ei kyllä vaikuta niiden hyvinvointiin mitenkään. Eli ei ne kärsi siitä. 

6/18 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, minkä muotoiset korvanlehdet on? Onko se vain esteettinen juttu vai onko sille terveydelliset perusteet?

?

Vierailija
7/18 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan esteettinen juttu on. 

8/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

?

Lisää kommentteja?

Vierailija
9/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä norfolk, jonka korvat olisi pitänyt teipata. Alussa kokeiltiin, mutta eihän ne pysyneet. Nyt höröttää, ei tiedä onko pystyt vai lurpat, mutta eipä tuolla väliä, kun ei missään näyttelyissä käy

Vierailija
10/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen korvalehdet teippattiin synnärillä ja on tosi tyytyväinen nyt aikuisena, kun ei ole hörökorvia. Kai koiratkin selviää hengissä🙄

Vierailija
11/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaja neuvoi teippaamaan norwichin korvat, että nousisi pystyyn paremmin, mutta en minä sitä tehnyt ja niin tuli luppakorva norwich. 

Vierailija
12/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen korvalehdet teippattiin synnärillä ja on tosi tyytyväinen nyt aikuisena, kun ei ole hörökorvia. Kai koiratkin selviää hengissä🙄

No koiralle on varmaan ihan sama onko hörökorvat vai ei. 

Vierailija
13/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤣

Vierailija
14/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haluavat siitä näyttelykoiran tavalla tai toisella.

Vierailija
15/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihastun hörökorvaisiin miehiin. Itellä on pienet päänmyötäiset korvat ja huono kuulokin.

Ei kyllä liity koirien korviin mitenkään. Toivottavasti saat asiallista tietoa joltain. 

Vierailija
16/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, kuten ei missään muissakaan koiranäyttelyihin liittyvissä idioottimaisuuksissa.

Minä käytin uroskoiraani koiranäyttelyssä pari kertaa, kun sillä on todella hyvä sukutaulu maailmanlaajuisesti ja ajattelin, että siitähän voisi saada astutusrahaa. No sain vahvistuksen, että koirani on liian pehmeä luonteeltaan rotuunsa nähden, joten jätin ne astutushaaveet siihen. Rakenteeltaan oli kyllä täydellinen rotunsa edustaja. Ihan hyvä juttu, että kävin arvoimassa pari kertaa. Joku kasvattaja varmaan olisi käyttänyt silti jalostukseen, mutta itse en halunnut laittaa mammanpojan luonnetta eteenpäin. 

Vierailija
17/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpennun korvat teipataan pehmeällä haavateipillä, ei millään askarteluteipillä tai jesarilla. Useimmat pennut ei sitä teippiä huomaakaan, joistakin saattaa tuntua vähän kummalliselta, mutta enemmän ihmeteltävää löytyy vaikka pantaan tai valjaisiin totuttelusta. 

Terveydellistä merkitystä korvien mallilla ei ole, mutta näyttelyissä ja jalostuksessa rodunomainen ulkonäkö on erittäin tärkeä. Myös toiminallisissa harrastuksissa, kisoissa ja kokeissa tuomari saattaa arvostella ulkonäöltään virheellisen koiran suorituksen todellista heikommaksi joko huomaamattaan tai ihan tarkoituksella.

Vierailija
18/18 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuullut ja luullut väärin. Jos ns luppakorvalla on korvat pystyssä, niitä voi yrittää teipata mutta harvemmin onnistuu, toki jos pystykorva ja korvat on luppakorvat niitäkin teipataan. Korvia ei siis teipata kaiken varalta. Itse en teippaisi, kun en näyttely koiria harrasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän