Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Suomella on varaa pitää työkykyiset 60-vuotiaat pakkotyöttöminä?

Vierailija
31.03.2024 |

Mihinkään ei kelpaa eikä pääse.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slevää rasismia.

Vierailija
2/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, Lisätään samaan vielä viiskymppiset, ei heitäkään mihinkään palkata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 67, minulle tarjotaan säännöllisesti vakituista työpaikkaa vaikka en edes hae semmoista

Vierailija
5/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 67, minulle tarjotaan säännöllisesti vakituista työpaikkaa vaikka en edes hae semmoista

Sinä oletkin monta kertaa kertonut tuon. Voisit kertoa myös sen, kuka tarjoaa ja miltä alalta.

Vierailija
6/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slevää rasismia.

Siis ikäsyrjintää, ei rasisimia. No valitettavasti ei ole mikään uusi asia, jo 40-vuotiaille parjataan että "olet liian vanha".

Vierailija
7/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymppiset on mummuja ja paapparalsia, kuuluvat eläkkeelle eikä työelämään. Ovat muutoksia vastaan, hitaita oppimaan ja sairastelevat. Ei heidän paikkansa työelämässä enää ole. Heidän pitäisi luovuttaa työpaikkansa nuorille työttömille mutta ei, ahneina jumittavat työssään vaikka heistä on työnantajalle vain haittaa.

Vierailija
8/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Entinen työnantajasi tarjoaa sinulle vakituista keikkaa siivousalalla, koska sinua ei tarvitse perehdyttää ja olet kaikin puolin helpompi ja käyt halvermmaksi kuin uudet, joita ei tunneta.

Vierailija
9/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaan tuskaillaan, miten työikäinen väki vähenee. Juuri juttu jossain, olikohan treen alueen lehdessä. Iso osa 60-70 vuotiaista on nykyään työkykyisiä ja etenkin työhaluisia. Jos on tehnyt asiantuntijatyötä tms niin kykenee varmasti jatkamaan edelleen. Tämä vähän kaikkien ryhmien dissaaminen on jo tullut kalliiksi Suomelle. 

Vierailija
10/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusikymppiset on mummuja ja paapparalsia, kuuluvat eläkkeelle eikä työelämään. Ovat muutoksia vastaan, hitaita oppimaan ja sairastelevat. Ei heidän paikkansa työelämässä enää ole. Heidän pitäisi luovuttaa työpaikkansa nuorille työttömille mutta ei, ahneina jumittavat työssään vaikka heistä on työnantajalle vain haittaa.

Kyllä  osa kolmekymppisistä korkea koulutetuista on kaavoihinsa kangistuneita työelämässä. Ei edes haluta muuttaa työtapoja tai kehityä. Omassa pikku laatikossa on ilmeisen turvallista olla. Itse yli viisikymppisenä olen paljon kiinnostuneempi asioista ja yritän kehittyä. En kieltäydy tilaisuuksista tehdä selvityksiä ja muita esim. tekoälystä. 

Vierailija
11/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 59 v ja olen vain tyytyväinen ettei kukaan tarjoa töitä. Haluan jo olla kotona rauhassa. Tehkööt nuoremmat töitä. 

Vierailija
12/12 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikärasismia selkeästi. Miksei kuuskybäsille löydy töitä? Suomihan kärsii ihan valtavasta työvoimapulasta, luulisi työn tekijät kelpaavan.