Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko totta että rauhoittavien ja opiaattien määräminen lopetetaan kokonaan?

Vierailija
31.03.2024 |

Onko totta että rauhoittavien ja opiaattien määräminen lopetetaan kokonaan terveydenhuollossa? Sairaanhoitaja ystävä kertoi että olisi huhu että pitää paikkansa

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti, myrkkyähän ne on

Eli, mielestäsi esim. murhan kautta läheisensä menettänyt ei saisi rauhoittavan pillerin akuutissa tuskassa/järkytyksessä?!?

Menee nyt ohi, mutta PTSD tulee todennäköisemmin, jos käyttää akuutissa traumassa rauhoittavia. Toki ymmärrän sen, että jotkut niitä tarvitsevat. Se vaan ei välttämättä ole kokonaisuuden kannalta hyvä juttu. 

Helppo sanoa jos itse et ole ollut tuollaisessa järkyttävässä tilanteessa!

Vierailija
22/22 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti, myrkkyähän ne on

Eli, mielestäsi esim. murhan kautta läheisensä menettänyt ei saisi rauhoittavan pillerin akuutissa tuskassa/järkytyksessä?!?

Menee nyt ohi, mutta PTSD tulee todennäköisemmin, jos käyttää akuutissa traumassa rauhoittavia. Toki ymmärrän sen, että jotkut niitä tarvitsevat. Se vaan ei välttämättä ole kokonaisuuden kannalta hyvä juttu. 

Helppo sanoa jos itse et ole ollut tuollaisessa järkyttävässä tilanteessa!

No en ole ollut juuri tuollaisessa tilanteessa, enkä todellakaan tuomitse, luitko, että kirjoitin ymmärtäväni sen, että niitä tarvitaan. 

Itselläni on ihan virallisesti diagnosoitu PTSD ja olen tutkinut, mistä sen synty voi johtua ja kuka sen onnistuu välttämään. 

Oma elimistöni toimii niin, että se rauhoittaa itsensä ilman rauhoittavia = heittää dissosiaatioon, mikä ei ole kauhean hyvä tila sekään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla