Muillon ne nastarenkaat pitää vaihtaa pois?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nastarenkaat on hyvät, jos ei ole hyvä kuljettaja. Muutoin turhat kaupunkiajossa ja etelässä varsinkin.
Etelässä niitä nastoja nimenomaan tarvitaan ja pohjoisessa kitkat on lumella paremmat.
Ajotaidottomat nastoja tarvitsevat.
Itse noudatan lakia, niin poliisilla ei ole sanottavaa. Kesärenkaat vaihtuivat eilen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista, että ihan sattumalta satuit kysymään juuri viimeinen päivä, kun nastarenkaita saa käyttää. Nastarenkaita saa käyttää 1.11.-31.3.
Saa käyttää niin, mutta saa käyttää myös vaikka juhannuksena jos maassa on lunta.
Ei tosiaan saa, itse sain vapun alla sakon vaikka maassa oli lunta. Poliisi jopa nauroi kun vetosin pientareen lumipenkkaan.
Esim. Oulun seudulla on aivan normaalia vaihtaa renkaat vasta vappuna ja usein vasta sen jälkeen eikä olla edes Lapissa. Lumet sulavat yleensä niihin aikoihin. Lapissa siis mennään nastoilla varmasti vielä toukokuussa.
Höpö höpö, Oulussa lumet ovat yleensä sulaneet huhtikuun puoleen väliin mennessä. Eikä keskiarvolla ole merkitystä sakon kannalta, jos lumet ovat sulaneet aiemmin, niin sitten ovat. Ei sitä kalenterista katsota.
Vierailija kirjoitti:
Itse noudatan lakia, niin poliisilla ei ole sanottavaa. Kesärenkaat vaihtuivat eilen alle.
Saitko teostasi sakot, et olisi saanut ajaa vielä eilen kesärenkailla?
Länsi-Suomeen on luvattu vielä ensi viikolla lunta ja pakkasta, pikkutiet ovat vielä enimmälti umpijäässä. Kesärenkaisiin vaihdetaan, kun niillä on turvallista liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ne pois, pysyvästi. Lopeta tien hierominen pölyksi, kiitos.
No en laita. Toivottavasti tuo pöly tappaa muutaman vihvassun ennenaikaisesti siellä bussipysäkillä...
Minä taas toivon, että persut kuolee myrkkyihin, meillä ihmisillä on niin erilaiset nämä toiveet. Ap sai kuolla kyllä, mielellään jo eilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita ne pois, pysyvästi. Lopeta tien hierominen pölyksi, kiitos.
No en laita. Toivottavasti tuo pöly tappaa muutaman vihvassun ennenaikaisesti siellä bussipysäkillä...
Eipä tämä ole vihervassukysymys vaan jonkun ne tiet pitää maksaa, ja niitä ei maksele kaltaisesti tonnin rottelolla vielä kesäkuussa piikkipyörillä tietä rouhiva sairaseläkeläinen.
Kohta niitä rouhivat kesät talvet sähköautoilijat. Siihen nähden nastoilla ajetaan vain talviaikaan.
Miksi sähköautoilla pitäisi käyttää nastoja? Itse ajellut kitkoilla läpi talven ilman mitään ongelmaa.
Voi toope sentään. Ne sähköautot rouhivat teitä ihan kesärenkaillakin, koska ovat akkujen takia kohtalaisen painavampia kuin muut autot.
Miksi ajat nastarenkailla. Etkö pysy kitkoilla tiellä?
Vappuviikolla on tapana vaihtaa.