Työttömien ahdinko sen kun lisääntyy - Mies uhkasi polttaa Oulun TE-toimiston, jos ei saa rahaa
No rahan sijaan mies sai sakkoja
https://www.kaleva.fi/mies-uhkasi-polttaa-oulun-te-toimiston-jos-ei-saa…
Kommentit (118)
Vihdoinkin Kela rahojen jakaminen vähenee. Ahkerat ja motivoituneet pärjää aina. Tsemppiä hallitukselle.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä teki itsemurhan aikoinaan juurikin kielteisen kuntoutuspäätöksen takia.
Työkkärin porukalla taitaa olla useampikin luuranko jo kaapissaan.
Ei siinä. Kosto on suloinen.
Vierailija kirjoitti: Penis
Mielenkiintoinen kommentti, mutta ei liity aiheeseen.
Vierailija kirjoitti:
On myös suoraan tehty selväksi joko valitset työkkärin tai kelan juoksuttamisen sekä lomakerumban tai sitten menet töihin ja saat olla sitten rauhassa.
Juuri näin! Heti tiistaina kaikki työttömät MENEVÄT töihin. Täihin todellakin MENNÄÄN. Työnhakija valitsee mihin työpaikkaan hän MENEE, sitä ei tee työnantaja eikä kukaan muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 61v työtön nainen. Olen alkanut varastamaan. Varastan kaupoista kaikkea. Toivon pääseväni vankilaan, koska vankilassa saa paremman hammashoidon ja terveydenhoidon. Vankilassa saisin hampaani kuntoon, pääsisin kerrankin terapiaan, kylpylään, saisin ehkä botoxia ryppyihini.
Varastelulla et pääse vankilaan. Yritä tehdä jonkinlainen veropetos niin sitten varmasti pääset.
Luulikohan viranomaiset ja poliitikot että köyhät työttömät ottavan kuolemantuomion vastaan kiltisti ilman vastustamista
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä aina, että luuleeko ihmiset oikeasti, että uhkailemalla voi saavuttaa haluamansa. Yleisin on, että uhkaillaan itsemurhalla. Tätä kuulee lähes joka päivä t. Kelassa töissä
Huh. Opiskelen sosionomiksi ja harkitsin uraa työttömien parissa, mutta alkaa pelottaa nämä jutut. Harkkapaikassakin on vartijat aina paikalla, en tajunnut sitä ennen kuin hain sinne.
Ja siis kun.. eihän ne työkkärin työntekijät sitä päätä kuka vaikka saa rahaa ja kuka ei. Kun ne on ihan lakisääteisiä asioita, jotka vaan pannaan täytäntöön työvoimatoimistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset riehuu TE-toimistolle? TE-toimisto ei jaa mitään rahoja.
No ei ei mutta TE-toimistolta lähtee ne päätökset joiden perusteella se työttömyyskassa/kela maksaa. Jos tökkii heti kun ilmoittautunut siellä työkkärissä eli joku lakipykälä tai ihmisen toiminta josta tehty sille henkilölle kysely ja sitten ne käsittelyajat joihin menee viikkotolkulla eli siinä saa rahojaan ootella joskus hyvinkin kauan kun samaan aikaan vuokrat maksamatta ja muutkin laskut eikä enää rahaa edes ruokaan. Eli kyllä siinä voi hermot olla jo aika kireellä.
No mut onko se jonkun te-toimiston virkailijan vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset riehuu TE-toimistolle? TE-toimisto ei jaa mitään rahoja.
No tekeehön ne siellä päätökset, työvoimapoliittiset lausunnot, joiden perusteella Kela maksaa mitä maksaa, jos maksaa. Kyllä ne vastuuhenkilöt yleensä löytyvät sieltä työkkäristä.
Jos TE-toimisto antaa vaikka lausunnon Kelalle, että henkilöllä ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, niin eihän Kela sitä silloin tietenkään maksa.
Kyllä tekee, vaikka kuntakokeilu lähettää tiedon, mutta te-toimisto sen lopullisen päötöksen tekee. Itse esim sanoin kuntakokeilun akalle, että EN ole yrittäjä niin kuntakokeilun akka sitten väitti, että olen yrittäjä, josta te-toimisto sitten päätti, että minulle ei makseta työttönyystukea. Tein sitten valituksen kuntakokeilun akasta ja kyllä vain minulle maksettiin tämän jälkeentyöttömyystukea. Eli nauhuri pitäisi olla nauhottamassa noissa tapaamisissa ja puhelinkeskusteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä aina, että luuleeko ihmiset oikeasti, että uhkailemalla voi saavuttaa haluamansa. Yleisin on, että uhkaillaan itsemurhalla. Tätä kuulee lähes joka päivä t. Kelassa töissä
Huh. Opiskelen sosionomiksi ja harkitsin uraa työttömien parissa, mutta alkaa pelottaa nämä jutut. Harkkapaikassakin on vartijat aina paikalla, en tajunnut sitä ennen kuin hain sinne.
Ja siis kun.. eihän ne työkkärin työntekijät sitä päätä kuka vaikka saa rahaa ja kuka ei. Kun ne on ihan lakisääteisiä asioita, jotka vaan pannaan täytäntöön työvoimatoimistoissa.
Kyllä teillä on valta tehdä poikkeavia päätöksiä.
Väärä kohde vihalle. Säännöistä päättävät poliitkot, TE-toimiston virkamiehet tekevät päätöksiä sen pohjalta, mitä poliitikot ovat päättäneet.
Minä olin nuorena vaikeasti mielenterveysongelmainen ja sossun asiakas. Menin aika monta kertaa sinne toimistoon itkemään kun rahat oli loppu ja oli nälkä. Joskus käsittelyajat nimittäin venyivät kohtuuttomasti yms. No onneksi opin että kaupan roskiksesta voi dyykata ihan syömäkelpoista ruokaa, joten en enää tuhlannut omaa enkä sossutätien aikaa itkemällä toimistolla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin nuorena vaikeasti mielenterveysongelmainen ja sossun asiakas. Menin aika monta kertaa sinne toimistoon itkemään kun rahat oli loppu ja oli nälkä. Joskus käsittelyajat nimittäin venyivät kohtuuttomasti yms. No onneksi opin että kaupan roskiksesta voi dyykata ihan syömäkelpoista ruokaa, joten en enää tuhlannut omaa enkä sossutätien aikaa itkemällä toimistolla.
Vähän ohis, mutta on aivan järjetöntä, että roskiksiin heitetään vielä edelleen valtavat määrät syömäkelpoisia elintarvikkeita.
Siis tää ei ole mutta vois olla mun exä. Suivaantuneena mulle soitti että kuinka kehtaavat häneltä hylätä puolen vuoden sairauspäivärahan sillä perusteella että on myös myöntänyt vakavan päihdeongelmansa ja että juo päivittäin, kuinka törkeitä ovatkaan 😲 hän ottaa yhteyttä lakimieheen !! Aina näkee vaan oikeuksia mutta ei velvolliduuksia itsessään.
Olivat myös todella törkeitä hänen mielestään kun lopettivat kuntouttavan työtoiminnan koska hän kävi siellä 1 kerran , kun piti käydä 3 kertaa viikossa!
Hänen äiti sairastui syöpään ja sai oxycontin lääkettä niin tää syö äitinsä lääkkeitä ja ottaa 79 vuotiilta osan lääkkeistä pois kun muka tarvitsee! Päihteisiin tarvitsee. Oikeasti olisi kykenevä työhön jos vaan viitsisi. Jätti vuokrat ja kaikki maksamatta edelliselle vuokranantajalle tai luteista kertomatta ja tartutti niitä muille kavereille kun ei itse reagoinut niihin niin ei ollut mitään väliä eikä halunnut hoitaa , muut jotka oireili niin kuittasi olankohautuksella että ei mulle tullut mitään oireita ,sori vaan. Meni huonekalut ja muut hävitykseen.
Aikuissosiaalityö tuli heillä käymään myös mutta oli niin kännissä että sossut sanoivat että tullaan toisella kertaa, mutta heillekkään ei mitään ilmoitusta antanut että kämppä täynnä luteita. Mulle suuttui kun en tullut vierailemaan kun reagoin niihin voimakkaasti ja saan paiseita, kävin kerran kun valehteli että ei niitä enään ole, lopputulos oli että kyllä oli ja olin täynnä niitä paukamia. Valehtelee ihan joka asiasta ja inhottaa koko ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että jos joku tarpeeksi uhkailee, niin voidaan päättää vastoin lakia?
Vierailija kirjoitti:
Ei työkkäristä rahaa saa, sieltä saa vaan karenssia.
Eikä sieltä saa töitäkään. Voisivat vaihtaa nimenkin jo vaikka Valvontalaitokseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että jos joku tarpeeksi uhkailee, niin voidaan päättää vastoin lakia? 
Hohhoijaa. Äly hoi, älä jätä. Sinut se taisi kuitenkin jo jättää.
Vierailija kirjoitti:
Siis tää ei ole mutta vois olla mun exä. Suivaantuneena mulle soitti että kuinka kehtaavat häneltä hylätä puolen vuoden sairauspäivärahan sillä perusteella että on myös myöntänyt vakavan päihdeongelmansa ja että juo päivittäin, kuinka törkeitä ovatkaan 😲 hän ottaa yhteyttä lakimieheen !! Aina näkee vaan oikeuksia mutta ei velvolliduuksia itsessään.
Olivat myös todella törkeitä hänen mielestään kun lopettivat kuntouttavan työtoiminnan koska hän kävi siellä 1 kerran , kun piti käydä 3 kertaa viikossa!
Hänen äiti sairastui syöpään ja sai oxycontin lääkettä niin tää syö äitinsä lääkkeitä ja ottaa 79 vuotiilta osan lääkkeistä pois kun muka tarvitsee! Päihteisiin tarvitsee. Oikeasti olisi kykenevä työhön jos vaan viitsisi. Jätti vuokrat ja kaikki maksamatta edelliselle vuokranantajalle tai luteista kertomatta ja tartutti niitä muille kavereille kun ei itse reagoinut niihin niin ei ollut mitään väliä eikä halunnut hoitaa , muut jotka oireili niin kuittasi olankohautuksella että ei mulle tullut mitään oireita ,sori vaan. Meni huonekalut ja muut hävitykseen.
Aikuissosiaalityö tuli heillä käymään myös mutta oli niin kännissä että sossut sanoivat että tullaan toisella kertaa, mutta heillekkään ei mitään ilmoitusta antanut että kämppä täynnä luteita. Mulle suuttui kun en tullut vierailemaan kun reagoin niihin voimakkaasti ja saan paiseita, kävin kerran kun valehteli että ei niitä enään ole, lopputulos oli että kyllä oli ja olin täynnä niitä paukamia. Valehtelee ihan joka asiasta ja inhottaa koko ihminen.
Mitenköhän kauan katselit tuollaista jännistä? Ilmeisesti aika kauan. Siitä saat syyttää vain ja ainoastaan itseäsi.
Ja muuten, ei tuollainen sekakäyttäjä ole enää työkelpoinen ilman pitkää kuntoutusta, ja senkin jälkeen repsahdukset ovat herkässä.
Olen samanikäinen. Varastan, mutta en jää koskaan kiinni. Olen ehkä liian siistin näköinen. Haluaisin vankilaan, koska vankila on nykyään paras paikka, jos haluaa hoitoa.