Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muuttamassa enkä jaksaisi myydä mitään

Vierailija
30.03.2024 |

Ja olin jo aikeissa laittaa kaiken kierrätyskeskukseen/uffiin kunnes äitini puuttui peliin ja muistutti, että niistähän voi myymällä saada rahaa ja kannattaisi ottaa kirppispöytä.

Sanokaa nyt ettei niistä perustavaroista saa niin paljoa rahaa, että olisi vaivan arvoista. En oikeasti jaksaisi, kun muutossa on muutenkin niin hirveä homma.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun muutan niin tarkoitus että noin 80% tavaroista hävitän. Isommat ehkä lahjoitan mutta pienemmät vaan roskiin.

Vierailija
22/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhistutti kun kaverini vei kierrätykseen hyvää Arabian ja Iittalan tavaraa. Joku roti kuitenkin kannattaa säilyttää kun tavaraa heittää pois. Sano sitten äitilles että auttaa kun itse taivastelee.

Noin minäkin tein. Vaikka ne arabian ja iittalan kipot ja maljakot jokusen kympin arvoisia onkin, niitä samoja on kaikki kirppikset täynnä. Kuka ne muka ostaa? Jostain harvinaisuuksista ainoastaan maksetaan, ei niistä mitä on joka kirppiksellä.

En mä vaan jaksanut alkaa niitä myymään siellä muiden joukossa, joten pakkasin kaikki vaan paperiin ja lahjoitin punaisen ristin kirppikselle. 

Osan, esimerkiksi ihan perus viinilasit heitin tylysti lasiroskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just tyhjentelen omaiseni kämppää. Tunnearvoa on hänen tavaroissaan. Arvokasta tavaraa, mutta pidän vain ne itselläni.

Vierailija
24/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna tavarat äidillesi. Hän menee kirpparille.

Järkyttävä asioihin puuttuja.

Vierailija
25/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhistutti kun kaverini vei kierrätykseen hyvää Arabian ja Iittalan tavaraa. Joku roti kuitenkin kannattaa säilyttää kun tavaraa heittää pois. Sano sitten äitilles että auttaa kun itse taivastelee.

Noin minäkin tein. Vaikka ne arabian ja iittalan kipot ja maljakot jokusen kympin arvoisia onkin, niitä samoja on kaikki kirppikset täynnä. Kuka ne muka ostaa? Jostain harvinaisuuksista ainoastaan maksetaan, ei niistä mitä on joka kirppiksellä.

En mä vaan jaksanut alkaa niitä myymään siellä muiden joukossa, joten pakkasin kaikki vaan paperiin ja lahjoitin punaisen ristin kirppikselle. 

Tiedoksi tulevaisuutta varten: lasinkeräykseen saa laittaa vaan lasipakkauksia. Juomalasit sekajätteeseen.

Vierailija
26/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit selvitellä, mitä mahdollisuuksia on. Minuakaan ei kirppispöydät nappaa, mutta meillä on sellainen romukirppis jonne voi viedä rojua. Pitäjä maksaa heti käteen n. 20-30% hinnasta, saan rahat heti, hän laittaa tavarat myyntiin ja myy sitten vähän kalliimmalla jos menee kaupaksi. Kyseessä on yksityinen yrittäjä eli kaikki ei suostu tuohon. Itse pidän tästä systeemistä.

Vierailija
27/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa huomioon, että pääset muutosta paljon helpommalla mitä vähemmän sinulla on tavaraa. 

En tiedä jaksaisinko kirppistellä itsekään, mutta tavaroiden perusteellinen läpikäynti on kannatettavaa.

Vierailija
28/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myynyt, vaan lahjoitin.

Uudesta asunnostani lahjoitin Suomessa asuville ukrainalaisille liinavaatteita, astioita, huonekaluja jne. 

En voi uskoa tätä. Kun heitä saapui sodan alettua, suomalaisille lahjoittajille kerrottiin keräyspaikkojen ovella, että siellä oteta vastaan mitään tavaroita. Yhden paikan työntekijä sanoi, että tulijoille ei kelpaa edes uudet vaatteet. Olin tyhmyyttäni ostanut tavaroita, koska lehdessä kehotettiin auttamaan.

Vierailija
29/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keräysastia on tarkoitettu pakkauslasille kuten kaupasta ostetuille hillopurkeille, oliivipurkeille ym.

Vierailija
30/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juomalaseja ei saa laittaa lasiroskiin, kuuluvat sekajätteeseen. 

Vierailija
31/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku kirppistelijä hoitamaan hommaa, sovitte että maksaa osan tuotosta sen mukaan kuin kauppa käy, jos käy. Onhan meillä työttömiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi