Saako opikelijana adhd lääkkeisiin jotain tukea?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Vammaistuki on tarkoitettu noihin kuluihin
ADHD ei yksin riitä vammaistukeen
Kelasta voi hakea toimeentulotukea lääkkeisiin
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää toimittaa resepti ja kuitti kelaan lääkkeistä mitkä oot nyt ostanut, sekä tiliote ja täyttää toimeentulotuki hakemus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin saan
Yli 16v ei saa helposti vammaistukea, itsekin ADHD enkä vammaistukea saa.
. Vammaistuki. Adhd-diagnoosi voi oikeuttaa Kelan vammaistukeen, jonka suuruus on 78,72465,38 euroa kuukaudessa. Diagnoosi ei kuitenkaan riitä tuen saamiseksi, vaan oleellista on diagnoosin vaikutus arkeen.28.10.2023
Eli jos pystyy opiskella normaali opetuksessa niin katsotaan että ei ole vaikutusta
Mulla on 10v ADHD+autismi lapsi, saa alinta vammaistukea, vaikka ei osaa lukea, kirjoittaa, ei osaa kelloa, solmia kengän nauhoja... eli vammaistukea ei saa helposti tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin saan
Mitä muita diagnooseja sulla on? Minkä ikäinen oot? Opiskeletko? Ootko työelämässä?
Vierailija kirjoitti:
Kunhan opiskelijalla on lainat ensin nostettu & käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan opiskelijalla on lainat ensin nostettu & käytetty.
Juuri näin, plus kaikki eivät ole oikeutettuja lainaan jolloin yleensä saa toimeentulotukea ja opintotukea ja asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Ei opiskelija tt-tukea saa. Sitten vasta kun maksimilainat on nostettu ja käytetty. Itse ainakin jouduin nostamaan lainat lääkkeisiin ja sairaalakuluihin.
Mitä adhd-diagnoosin omaavan kannattaa opiskella, ei tule kuitenkaan työllistymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei opiskelija tt-tukea saa. Sitten vasta kun maksimilainat on nostettu ja käytetty. Itse ainakin jouduin nostamaan lainat lääkkeisiin ja sairaalakuluihin.
Tuo on kyllä tosi törkeetä varsinkin kun opiskelija tekee jtn yrittääkseen parantaa elämäänsä. Sit elämämtapatyöttömille maksetaan kaikki, tuuttaavat vaan lisää tenavia tai käyttävät rahat päihteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä tosi törkeetä varsinkin kun opiskelija tekee jtn yrittääkseen parantaa elämäänsä. Sit elämämtapatyöttömille maksetaan kaikki, tuuttaavat vaan lisää tenavia tai käyttävät rahat päihteisiin.
Niin vielä. Mutta ei aikaakaan niin työttömiltä viedään kaikki.