Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako hammasta sinulta poistettu?

Vierailija
30.03.2024 |

Minä laskin että minulta 10 tai lähelle.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki neljä viisaudenhammasta (opiskelijaterveydenhuollossa 80-luvulla ne poistettiin puoliväkisin kaikilta) ja kaksi poskihammasta. - 58 v.

Sama ikä, viisaudenhampaat (4) on poistettu sekä yksi poskihammas. Muut hampaat varmaan aika paskassa kunnossa, olen käynyt julkisella ja nehän eivät tee mitään ylimääräistä. Yläetuhampaat vänksöttää joka suuntaan. Ei alettu koulussa oikomaan eikä hammaslääkäritätinikään katsonut oikaisua tarpeelliseksi, vaikka muuten hoiti meidän hampaat.

Vierailija
22/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään hammasta poistettu, viisaudenhampaat eivät ole edes tulleet, ei reikiä. Kerran vuodessa käyn hammaskiveä poistattamassa.

Olen aina hoitanut hampaitani tunnollisesti, mutta enemmän uskon hyvään onneen ja oikeaan syljen koostumukseen (suojaa hampaita).

Ikä 56v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaudenhampaat poistettu, jossain niissä oli jotain reikääkin mutta ne olivat kaikki ihan vinossa ja sojottivat mihin sattui ja ennen suorat alahampaat meni edestä samanlaiseksi perunapelloksi kuin Sanna Marinilla kun viisureille ei ollut kunnolla tilaa. Harmi ettei tietenkään saanut mitään oikomishoitoa että olisi saanut tuon hammasröykkiön taas tasaiseksi.

Vierailija
24/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi, joista kaksi viisaudenhammasta. Ollessani n. 10-vuotias, minulta poistettiin neljä  hammasta oikomishoidon vuoksi. Myöhemmin, vasta aikuisena, sain tietää, että se ei olisi ollut välttämättä tarpeen. Suututtaa, että menetin neljä täysin tervettä hammasta. Mutta lapsena sitä on täysin toisten armoilla. 

Kunpa vanhempani olisivat kysyneet toisen mielipiteen jostain. 

Vierailija
25/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 viisaudenhammasta. Alemmat eivät oirehtineet millään tavalla, mutta hammaslääkäri halusi väkisin poistaa ne. 

Se oli aikanaan muoti. Minullekin puhuttiin viisauden hampaiden poistosta vaikka ne ovat nyt 47v. Vielä suussa ehjinä. Sama kouluhammaslääkäri puhui myös parin ilman kruunua olevan poskihampaan poistosta. Siellä nekin vielä ovat joskin paikkoja on pitänyt välillä korjailla. Mutta huom. ne on paikattu amalgaanilla ei ole korjailtu kuin murusia mitä on lähtenyt aivan hampaan pinnasta.

Vierailija
26/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

58v vain yksi viisaudenhammas poistettu. Olen laiska hampaiden pesijä eikä kiinnosta välejä putsata vaikka ne aina saarnaa siitä. Kerran vuodessa määrättiin hygienistille ja sekin on usein venynyt pidemmäksi. Värjäytymiä ja rumat hampaat mutta kai ne jo tässä iässä saakin olla. En ala valkaisemaan sillä siitä voi olla vielä enemmän haittaa näin vanhoille hampaille.

Joillakin ne kestävät.

Vaimoni on laiska pesemään hampaitaan, pesee kerran päivässä. Hammasvälejä putsaa harvakseltaan.

Hänellä ei ole YHTÄÄN paikkaa.

Tai on yksi, se on irtoamattomassa maitohampaassa.

Ikää 50v.

Minä olen 52, minulta on poistettu 4 varsinaista hammasta viisureiden lisäksi, melkein joka hammasta on paikattu.

Pesen hieman ahkerammin ja putsailen hammasvälejä, muuten elämäntapamme ja ruokailutottumuksemme ovat hyvin samanlaiset.

T: nimim. Assburger

Vierailija
27/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 (viisauden)hammas poistettu yläasteella alkavan reiän takia. Muut suussa ja ei paikkoja.

N32

Vierailija
28/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20-vuotiaana neljä viisaudenhammasta, joista kaksi vedettiin ja kaksi leikattiin, kun eivät olleet vielä puhjenneet. Päätyivät johonkin väitöstyöhön liittyvään tutkimusprojektiin 😌

Vierailija
29/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki neljä viisaudenhammasta (opiskelijaterveydenhuollossa 80-luvulla ne poistettiin puoliväkisin kaikilta) ja kaksi poskihammasta. - 58 v.

Samoin, muistaakseni v.  -86, Oulu YTHS. Olin tyytyväinen, kun niistä pääsi lähes ilmaiseksi eroon. 😄

Vierailija
30/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viisaudenhammasta ja 2 maitohammasta, joiden alla ei pysyviä hampaita. Aikani näiden maitohampaiden kanssa taistelin, reikiintyivät jatkuvasti, joten lopulta päädyttiin poistamaan ne..onneksi ei näkyviä hampaita

Vierailija
31/31 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän viisauden hammasta, joista neljä tavallista ja kolme sellaista nysää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä