HS: Enemmistö suomalaisista vastustaa lakkoja
Tämä myös tarkoittaa sitä että enemmistö kansalaisista ovat valmiita palkka-aleen ja työehtojen joustoon. Mites meni omasta mielestä ay-liittojen jäsenet?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cb94d02b-3ebf-4003-9ba6-1acc24357…
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Monet ei vaivaudu edes miettimään, mistä lakoissa on kysymys. Ollaan valmiita romuttamaan koko TES-järjestelmä ja hyväksymään se, että sen jälkeen Suomessa ei ole esimerkiksi minkäänlaista minimipalkkaa. Aikaa myöten se näkyy jokaikisen tilipussissa.
Onko kommenttisi totta ja mihin faktasi perustuu? Ymmärsin että poliittiset lakot kielletään, ei kaikkia lakkoja. Ethän levitä väärää tietoa.
En vastusta lakkoja, mutta mansikat on parhaita.
Suomen kansa on juuri näin tyhmää.
Vastustetaan lakkoja ja sitten kun osuu omalle kohdalle nämä hallituksen tuhotoimet, itketään, miskei pidetä huolta.
Kai nyt ymmärrätte, että AY-liikkeet otimivat työntekijän parhaaksi, toisin kuin katastrofivelkahallituksemme oikeisto.
Minulta saa leikata vaikka 60% palkasta ja penik senikin annan jos siitä on hallitukselle apua.
Terveisin duunari ja Hallituksen kannattaja
Paras hallitus ikinä! Laitetaan stoppi ahneitten köyhien vaatimuksille nyt! Kaikki pitäisi ilmaiseksi saada eikä töitäkään viitsitä enää tehdä, lakkoillaan ja itketään kuin sylilapset, hävetkää!
Ja yrittäjä olen, ja jatkossa palkkaan ainoastaan filippiineiltä ja virosta. Ovat ahkeria eivätkä ahneita laiskureita niinkuin suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Ja yrittäjä olen, ja jatkossa palkkaan ainoastaan filippiineiltä ja virosta. Ovat ahkeria eivätkä ahneita laiskureita niinkuin suomalaiset.
Oletko ajatellut että saattaa johtua persoonastasi että kaikista suomalaisista vain ahneet laiskurit ovat tulleet sinulle töihin?
Vierailija kirjoitti:
Paras hallitus ikinä! Laitetaan stoppi ahneitten köyhien vaatimuksille nyt! Kaikki pitäisi ilmaiseksi saada eikä töitäkään viitsitä enää tehdä, lakkoillaan ja itketään kuin sylilapset, hävetkää!
Suomi ei tule jatkossakaan olemaan pakkotyöhön perustuva yhteiskunta. Jos omasta palkoistaan kerää lakkokassan ja sitten jää niillä omilla rahoillaan kotiin kun on aika organisoidusti ja asiallisesti osoittaa mieltä perustellun syyn tullen niin siihen on oikeus, ja se on yksi tällaisen vapaan yhteiskunnan peruskiviä.
Haukut ihmisiä jotka työllään kustantavat koko lystin, ja kerran 10 vuodessa jäävät pois töistä, ei itsekkäistä syistä, vaan yhteisen hyvän pakottamana. Kenenköhän tässä pitäisi hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Persuyrittäjä siinä kertoo työllistävänså ihmiskaupalla. Laitatko vielä firmasi nimen tänne?
Vierailija kirjoitti:
Eikö suomalainen suostu psykopaatille töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ay-liikkeen kuolinkorina meneillään.
Taitaa olla hallituksen kuolinkorinat meneillään kuitenkin. Mutta totuudessa pysyminenhän ei ole koskaan onnistunut teiltä porvareilta.
Ja persujen politiikka on aina perustunut paskan puhumiselle. Patologiset Skeidan jauhajat=PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei työoloista lakkoilemista olla kieltämässä eikä rajoittamassa. Kannattaisiko sinun tutustua vähän ajankohtaisiin asioihin ennen kuin osallistut keskusteluun ja teet itsestäsi typerän."
Kyllä nimenomaan ollaan.
Nimenomaan ei olla. Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Pelkästään poliittiset lakot kielletään. Edelleenkin saa lakkoilla kun tehdään uutta työehtosopimusta. Eli silloin ay joutuu oikeasti tekemään jotain työntekijöiden hyväksi.
Ihmetyttää kotimarkkinoilla toimivat pk-yrittäjät ja pankit. Vaikka olisi ilmainen henkilökunta, niin mistä saavat tulevaisuudessa asiakkaat? Kun nämä heikennykset toteutuu ja kaikenlainen turva on viety niin ihmisen on säästettävä jokainen euro.
Vierailija kirjoitti:
Olen duunari ja äänestin persuja. Olen valmis 30% palkka-aleen
T. Duunari, kannatan hallitusta
Haluan paljon ilmaista kivaa kaikille.
Äänestin vasemmistoa.
Suomalaisesta työntekijästä ei ole kuin kuluja ja haittaa. Sama pätee suomalaiseen vaimoon.
Yrittäjä, naimisissa thaimaalaisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun palkka-ales menis suoraan yrityksen voittoihin.
Ne luovat töitä joten puolestani saavat ottaa isomman voiton. Ei työ ole ihmisoikeus ja veikkaan et moni tekisi töitä vaikka siitä joutuisi maksamaan.
Minä veikkaan, ettei kukaan duunari maksaisi siitä, että saa tehdä töitä. Ainakin minä teen töitä saadakseni siitä palkkaa, jolla katan elämisen kustannukseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun palkka-ales menis suoraan yrityksen voittoihin.
Ne luovat töitä joten puolestani saavat ottaa isomman voiton. Ei työ ole ihmisoikeus ja veikkaan et moni tekisi töitä vaikka siitä joutuisi maksamaan.
Minä veikkaan, ettei kukaan duunari maksaisi siitä, että saa tehdä töitä. Ainakin minä teen töitä saadakseni siitä palkkaa, jolla katan elämisen kustannukseni.
Monelle työ on elämän kohokohta ja sisältö. Se ei ole kaikille työtä vaan elämäntapa joka pitää mielenterveyden kunnossa ja sosiaaliset taidot kunnossa.
Siksi palkka ei ole kovin monelle tärkeä asia vaan oma hyvinvointi ja jos saa ilmaiseksi tehdä niin se käy monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei työoloista lakkoilemista olla kieltämässä eikä rajoittamassa. Kannattaisiko sinun tutustua vähän ajankohtaisiin asioihin ennen kuin osallistut keskusteluun ja teet itsestäsi typerän."
Kyllä nimenomaan ollaan.
Nimenomaan ei olla. Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Pelkästään poliittiset lakot kielletään. Edelleenkin saa lakkoilla kun tehdään uutta työehtosopimusta. Eli silloin ay joutuu oikeasti tekemään jotain työntekijöiden hyväksi.
Eihän työehtosopimuksilla ole mitään virkaa, jos hallituksen esitys paikallisesta sopimisesta menee läpi. Jos ei ole yleissitovuutta, ei yhdenkään yrityksen ole pakko noudattaa TESiä. Ei minimipalkkaa, ei pekkasia, ei ekan sairaslomapäivän palkkaa.
Ihmetyttää, miten te ette tajua? Lukekaa, hyvät ihmiset!
Eläkeläisenä ei voi kuin ihmetellä menoa. Olen ikäni työtä tehnyt ja työnantajan sana on ollut laki, ei olisi tullut mieleenkään minun ikäluokalle niskoitella vastaan. Ahkeralla työnteolla olen eläkkeeni ansainnut, nykytyöläiselle pitäisi maksaa tyhjästä. Yrittäjätuttavat ovat puhuneet jo vuosia että kunnollista työvoimaa on lähes mahdoton suomesta saada. Mikään ei kelpaa nykytyöntekijälle! N68