Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkiautomaatilta rahan nostaminen

Vierailija
30.03.2024 |

Osaisiko joku kertoa voiko pankkiautomaatilta nostaa jokainen päivä rahaa? Mikä on korkein summa jonka voi kostaa kerralla? Otto automaateista on siis tässä jutussa nyt kysymys. Asiallisia vastauksia, kiitos.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi nostaa koska tahansa 

Ihan vaikka siis jokainen päivä jonkun summan?

Sun tilillä on tietty nostoraja, näet sen sun sopimuksesta.

Vierailija
42/72 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko voi nostaa automaatista vuorokaudessa?

Lisäksi Otto-automaattien suurin mahdollinen kertanosto on pienennetty aiemmasta 1000 eurosta 400 euroon 25.2.2021 alkaen. Automatian tiedotteen mukaan tällä muutoksella pyritään varmistamaan automaatin toimivuutta, kun ulos jaetaan paremmin hallittavia, pienempiä setelinippuja.

Miten jo markka-aikana oli mahdollista 2000 markan kertanosto satasen seteleinä, jos nykyinen automaatti menee tukkoon kahdeksaa viisikymppistä isommasta määrästä? Selittelyn makua.

Käteistä käytetään nykyään vähän, automaatteja ei ole järkevää tankata niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä nostaa vain kerran kuukaudessa.

Vierailija
44/72 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa voi nostaa vain jos tilillä on saldoa.

Vierailija
45/72 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni verkkopankissa  kortin asetuksissa voi itse laittaa rajan nostoille  jos haluaa tai poistaa kokonaan  rajat nostoille jos haluaa. En tiedä onko siellä oletuksena rajat vai ei jos niitä ei ole koskaan muuttanut.

Vierailija
46/72 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu automaatista ja sun kortin nostorajoista mitkä olet itse asettanut . 

Paljonko saa sieltä automaatilta kerralla nostettua, siis niissä on varmasti joku yläraja niissä automaateissa koskien kertanostoa?

Kertanoston suuruus riippuu siitä minkälainen pinkka seteleitä mahtuu tulemaan automaatin luukusta. Eli summaksi on laitettu 400 e. Mutta sen summan voit nostaa niin monta kertaa kuin automaatissa riittää rahaa.

Tietysti riippuu myös siitä, paljonko tililläsi on rahaa ja minkälaiset nostorajat olet itsellesi pankkitilillesi laittanut.

Vierailija
47/72 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa voi nostaa myös kaupoista ostosten yhteydessä, esim. Danskebankin kortilla ainakin K-ryhmän kaupoista ja R-kioskilta. Tosin edellyttää että heillä on kassassa tarpeeksi rahaa. K-Supermarketissa max 300 euroa.

K-ruokakaupoista eli K-marketeista, K-supermarketeista ja K-citymarketeista voi nostaa käteistä kaikkien pankkien korteilla, kunhan ostaa samalla jotain ja maksaa ostoksen samalla kortilla jonka tililtä nosto tehdään. Eli käytännössä jos ostat maitopurkin jonka hinta on 0,89 ja sanot haluavasi nostaa esim 65€ käteistä, niin tililtäsi veloitetaan 65,89 ja kassamyyjä antaa sinulle 65€ käteistä. Voit nostaa halutessasi myös kolikkoja ja senttejä, esim 1,75€ nosto onnistuu. Riippuen siitä miten paljon kassassa on rahaa, saat halutessasi vaikka kaikki setelit esim 5€ seteleinä, eli ei ole pakko ottaa 20€ tai 50€ setekeitä.

T: cittarin kassa

Vierailija
48/72 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolikoita ei voi enää tallettaa joten pienillä hiluilla pitää sitten maksella ostoksia.

Kyllä kolikoita voi tallettaa edelleen. 

Vierailija
49/72 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy katsomassa korttisi nostorajat netistä. Voit itse muuttaa niitä.

Noissa automaateissa mitä itse olen käyttänyt on omat rajansa, 400e saa enintään nostaa kerralla.

Vierailija
50/72 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa automaateissa mitä itse olen käyttänyt on omat rajansa, 400e saa enintään nostaa kerralla.

Jos saa omasta pankista nostaa esimerkiksi 4 kertaa kuukaudessa ilman lisäkuluja rahaa niin koskeeko tämä 4 nostoa jokaista tiliä erikseen johon on kortti vai onko tämä 4 ilmaista nostokertaa yhteensä kaikilta tileiltä joihin on kortti? Siis jos minulla on kaksi korttia joihin on omat tilit niin voinko nostaa rahaa ilman lisäkuluja molemmilla korteilla kuukaudessa sen 4 kertaa ilman lisäkuluja?

Vierailija
51/72 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa omasta pankista nostaa esimerkiksi 4 kertaa kuukaudessa ilman lisäkuluja rahaa niin koskeeko tämä 4 nostoa jokaista tiliä erikseen johon on kortti vai onko tämä 4 ilmaista nostokertaa yhteensä kaikilta tileiltä joihin on kortti? Siis jos minulla on kaksi korttia joihin on omat tilit niin voinko nostaa rahaa ilman lisäkuluja molemmilla korteilla kuukaudessa sen 4 kertaa ilman lisäkuluja?

Kysy huomenna pankista.

Näyttää joka pankilla olevan eri käytännöt.

Vierailija
52/72 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolikoita ei voi enää tallettaa joten pienillä hiluilla pitää sitten maksella ostoksia.

Kyllä täällä ainakin on talletusautomaatti, mihin voi kolikoita viedä 

Vierailija
53/72 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy huomenna pankista.

Näyttää joka pankilla olevan eri käytännöt.

Palstallakin voi kysyä asioita.

Vierailija
54/72 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voit itse määritellä nostorajat netissä.

Vierailija
55/72 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kolikoita voi tallettaa edelleen. 

Meilläpäin on semmoista automaatteja.

Vierailija
56/72 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Pankilla tietty määrä nostoja kuukaudessa ilmaisia (nostojen määrä ratkaisee, ei nostettu summa), sen jälkeen veloitetaan joku summa. 400 lienee vakioyläraja nostoille, koska minulla oli se Danskella ja nykyään S-Pankilla. Pystyn silti nostamaan esim 800 niin, että nostaa peräkkäin kahdesti 400, samana päivänä. Vuorokausikohtaisen rajan voi ehkä asettaa itse, olisiko maksimissaan silti 1500.

Vierailija
57/72 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-Pankilla tietty määrä nostoja kuukaudessa ilmaisia (nostojen määrä ratkaisee, ei nostettu summa), sen jälkeen veloitetaan joku summa. 400 lienee vakioyläraja nostoille, koska minulla oli se Danskella ja nykyään S-Pankilla. Pystyn silti nostamaan esim 800 niin, että nostaa peräkkäin kahdesti 400, samana päivänä. Vuorokausikohtaisen rajan voi ehkä asettaa itse, olisiko maksimissaan silti 1500.

Koskeeko tämä siis jokaista pankkikorttia, siis neljä veloituksetonta nostoa kuukaudessa vai yhteensä kortteja?

Vierailija
58/72 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu automaatista ja sun kortin nostorajoista mitkä olet itse asettanut . 

Paljonko saa sieltä automaatilta kerralla nostettua, siis niissä on varmasti joku yläraja niissä automaateissa koskien kertanostoa?

Kertanostossa 400e, tämä lukee ihan palveluntarjoajien omilla sivuilla.

Vierailija
59/72 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pankki muuten alkaa joka päiväisten nostojen takia kysymään syytä nostoille?

Vierailija
60/72 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaittu ettei kannata nostaa kuin 1-2 krt kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä