Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cheapflaatio lista - epäiletkö tutun tuotteen muuttuneen?

Vierailija
30.03.2024 |

Aloitan Valion Play kaakaolla, jota myydään tölkissä.

Maku on vetisempi ja väri vaaleampi kuin ennen.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt brändikin muuttui, mutta vaikuttaa siltä että Coopin paseerattua tomaattia on jatkettu vedellä. Niin löysää en ole eläissäni nähnyt. Aikaisempi Rainbown oli paljon parempi.

Vierailija
22/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen EU-aikaa jätskiin sais vispata korkeintaan 50% ilmaa. Nykyään voit laittaa niin paljon kuin haluat. Halpaa katetta.

Ennen se tehtiin kermasta nyt maitojauheesta.

Mistäs se rasva tulee nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhanajan nakit -> pakkaus pienempi.

Pullava-täytepitkot -> lyhentyneet ja kaventuneet.

Mandariinipussit -> ennen 1 kg, nyt 750 g

Tämä ei ole cheaplaatio. Tälle on oma nimitys.

Vierailija
24/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikylän jauhelihapihvit, ennen oli 4 kpl ja nyt on 2 kpl, mutta hinta ei varmasti ole puoliintunut.

Vierailija
25/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on menty enempi ja enempi ruokaan jolla on mahd pieni ainesosaluettelo. Siihen tämä on johtanut. Eli aika yksinkertaiseen ruokaan,

Vierailija
26/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota ovat elintarviketehtaat tehneet vuosikymmeniä. Miksi siitä nyt vauhkotaan? Tavaran painoa voi alentaa ja kuluttaja on tyytyväinen kun hinta ei nouse.

Silloin ei kyseessä ole cheapflaatio vaan shrinkflaatio.. cheapissa vaihdetaan laadukkaampia raaka-aineita heikompilaatuisiin (halvempiin) ja shrikflaatiossa itse tuotetta on vähemmän kuin ennen hinnan pysyessä samana tai jopa noustua.

Vierailija
27/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siirtynyt käyttämään pelkästään voita mutta taitaa niissäkin olla nykyään enemmän vettä kuin aiemmin koska räiskyy pannulla tosi paljon.

Vierailija
28/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain piimää ostin vuosia sitten, en muista merkkiä, mutta oli ihan lirua, valkoista vettä vaikka sekoitin huolella.

Vierailija
29/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Oltermanni juustolle on tehty? Se rasvainen versiokin on nykyään kuin muovia söisi. Arlalla on paljon parempia juustoja.

Vierailija
30/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin suklaat maistuu nykyään aivan karmeille. Ainesosia on vaihdettu halvempiin, mutta hinnat vaan nousee. Samoin turkinpippurit on tuhottu. En osta enää.

Vierailija
31/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkomanin soijakastike on vetistä, värikin on vaalentunut.

Vierailija
32/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sen oranssissa pakkauksessa olevan aamupalajuuston aineksia muutettu? Rakenteeltaan on erilaista kuin aiemmin, halkeilevaa ja kovaa.

Vierailija
33/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mövenpick kahvi oli ennen hyvää, parasta...maksoi kolminkertaisesti sen minkä normikahvi sai ihan prismastakin. Nykyisin liiterissä ja normihinta muihin nähden, mutta kahvi itsessään ei poikkea niistä normikahveista mitenkään.

Vierailija
34/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomat, ohenee vuosi vuodelta enemmän. Kohta ei ole kuin mainokset jäljellä.

Vierailija
35/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsi max maistui yhtäkkiä pahalta.

Vierailija
36/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Rustasta ennen usein ihanaa ruususaippuaa käsienpesuun. Ennen etiketissä luki "from the royal garden of England", kunnes etiketti muuttui tylsemmäksi ja pelkistetymmäksi. Samalla itse saippua oli selvästi muuttunut vetisemmäksi eikä tunnu pesevän samalla saippuamäärällä enää yhtä hyvin, myös ruusun tuoksu on esanssisempi ja vaatimattomampi. Että loppui sekin ilo mitä tuo kiva purnukka toi arkeen. 

Vierailija
37/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, miksi joku valmistaja ei tee näin:

Käyttäisi aidosti 100 % laadukkaita ja aitoja ainesosia. Ei mitään palmuöljypashaa ja glukoosisiirappeja, vaan voita ja sokeria. Minä olisin valmis maksamaan monista tuotteista tuplahinnan, jos tuote olisi tehty aidoista ja laadukkaista ainesosista. En usko olevani ainoa, joka olisi valmis maksamaan laadusta.

Vierailija
38/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arabian / Iittalan ja Fiskarsin tuotteet - suurin osa valmistetaan kaukoidän halpamaissa.

Vierailija
39/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäisi aidosti 100 % laadukkaita ja aitoja ainesosia. Ei mitään palmuöljypashaa ja glukoosisiirappeja, vaan voita ja sokeria. Minä olisin valmis maksamaan monista tuotteista tuplahinnan, jos tuote olisi tehty aidoista ja laadukkaista ainesosista. En usko olevani ainoa, joka olisi valmis maksamaan laadusta.

Koska ihmiset ei käyttäydy samalla tavalla kuin puhuvat.

Telkkarista aina halutaan laatudokumentteja ja kulttuuria. Todellisuudessa sieltä katsotaan aivottominta mahdollista tosi-tv kuonaa.

Vierailija
40/68 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa 100 % laatua niin pitää tehdä ruoka kokonaan itse. Puhtaista perus raaka-aineista. Mahdollisimman käsittelemättömistä aineksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme