Suomessa ei muka syödä suklaata keskimäärin kuin noin 7 kg vuodessa henkilöä kohden
Näin sanottiin uutisissa. Voiko olla noin vähän? Jo pelkästään joulusuklaita menee itsellä se 2,5-3 kg.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvisi miksi suomalaiset naiset on niin helvetin läskejä :D
Sanoo jonne joka ei ole omalta peräkylältään poistunut ikinä. Mee katsoo vaikka Saksan maaseudulle, tai Britannian, jenkeistä puhumattakaan, niin täsmälleen samaa kaliiberia ovat niin miehet kuin naiset. Mutta kun aina täytyy päästä haukkumaan. Tunnet itsesi varmaan tosimieheksi. Ala nyt vielä puhumaan aasialaisista - btw eihän nekään ole luuviuluja jotka asuvat länsimaisen hyvin voinnin äärellä.
Laihduta läski!
Laihduta ite, läskipää!
joulusuklaissa, konvehdeissa, patukoissa ym täytesuklaissa on suklaata vain ohut kerros pinnalla ja täyte on jotain muuta sokeri/rasva mössöä
Noin 500g viikossa olen syönyt suklaata.
Se on noin 26kg vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan. En ole ylipainoinen. (Niin siitä huomauttelu on turhaa.)
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan tuo ei ole edes paljoa. Itsehän vedän ihan helposti kilon karkkeja viikossa. Syön karkkia joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo määrä on 19 grammaa päivässä, ei sillä nyt ihan hirveästi läskiydy.
35 kpl fazerin sinistä on se kyllä paljon.
Onko kyse 100 prosenttisesta suklaasta tuo kilojuttu otettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo määrä on 19 grammaa päivässä, ei sillä nyt ihan hirveästi läskiydy.
35 kpl fazerin sinistä on se kyllä paljon.
Eli vähän päälle puoli levyä viikossa. Ei todellakaan ole paljon.
Onpas pieni määrä. Syön päivittäin noin 40gramman patukan.
Lyhyellä matikalla laskettuna siitä tulee 13,4kg vuodessa :D
Harrastan päivittäin liikuntaa, ja nautin kohtuudella, eli sen suklaapatukan päivässä, niin ei tule mielitekoja vetää karkkia, pullaa tai grilliruokaa. Muutoin syön terveelliseesti ja proteiinia 1,5-2grammaa/painokilo päivässä.
Terveisin N 163cm/51kg
Vierailija kirjoitti:
Määrittele 100 prosenttinen suklaa. Onko se maitosuklaata, tummaa suklaata vai valkosuklaata?
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin mietin kun suklaapatukka sisältää joku 30-35% kaakaopapua (suklaata).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrittele 100 prosenttinen suklaa. Onko se maitosuklaata, tummaa suklaata vai valkosuklaata?
Lasketaanhan alkoholinkulutus myöskin 100% alkoholista.
Huh, tuohan on todella paljon! Itse arvioisin syöväni yhteensä noin 3 suklaalevyä vuodessa painottuen joulunaikaan.
En syö joulusuklaiden lisäksi vuodessa varmaan edes suklaalevyllistä suklaata. Eli jos jouluisin tulisi vaikka kilo suklaata ( ei kyllä tule välttämättä niinkään paljoa), niin mun kulutus on se kilo ja sata grammaa päälle.
Ei pysty, närästää liika suklaa...
Kaakaojuoma voi olla joskus hyvä vaihtoehto viileään maitoon. Jos siis ei halua sitä rasvaa. Ja hedelmiä. Ellei jollain ole menossa himokausi suklaaseen vaikka nuorena.
Määrä jaetaan vauvoista vanhuksiin.
Syön ehkä kaksi Lindtin tummaa suklaalevyä vuodessa. Taidan olla niitä keskiarvoa laskevia. En vain välitä suklaasta tai karkeista, ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa sitä peenistä niin ei tarvitse turhautuneena mussuttaa suklaata.
Puoli kiloa päivässä. Niinhän sitä suositellaan. Suklaahan on kasvis, koska se tehdään pavuista.