Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä jätti ja tuntuu pahemmalta kuin eron jälkeen

Vierailija
29.03.2024 |

Tutustuin kymmenisen vuotta sitten ikäiseeni ihmiseen reissussa ja heti ensitapaamisesta lähtien meillä synkkasi todella hyvin molempien mielestä. Loppureissun vietimme tiiviisti aikaa yhdessä sekä kahdestaan että parin muun paikassa olleen henkilön kanssa. Kumpikaan meistä ei ole näiden muiden kanssa ollut reisun jälkeen tekemisissä sometykkäyksiä kummemmin. Tämän ystävän kanssa kuitenkin jäimme pitämään tiiviisti yhteyttä. 

Kuten arvata saattaa, meillä on välimatkaa runsaasti, mutta olemme tämän kymmenisen vuotta olleet yhteyksissä viesteillä vähintään kerran viikossa ja tavanneet useita kertoja. Tapaamiset ovat olleet tietysti muutamasta päivästä viikkoon. Edellinen tapaaminen (yhteinen matka) oli puolitoista vuotta sitten jolloin suunnittelimme kuinka tulevaisuudessa pitäisi ottaa kumppanitkin mukaan ja tulevaisuudessa matkustetaan sitten perheiden kanssa. 

Tuo jäi varmaan viimeiseksi matkaksi, sillä vuosi sitten aloimme suunnittelemaan uutta matkaa. Molemmat olivat innoissaan, matkakohde oli valittuna ja hotelleja katsottu. Kuitenkin kun sovimme että soitamme tiettynä päivänä asiasta jolloin varaisimme lennot ym, kaveri ei soittanutkaan eikä vastannut viesteihin. Pari päivää myöhemmin sain jonkun selittelyviestin että unohti kun tuli jotain muuta eteen. 

Yritin vielä toisen kerran puhelun sopimista, mutta siitä ei tullut mitään. Jätin oven auki viestimällä että katsotaan asiaa (=tapaamista) tulevaisuudessa kun on sopivampi hetki molemmilla, ymmärrän että elämässä tulee yllätyksiä jne. Joitain kertoja tämän jälkeen lähettelin vielä samanlaisia kuulumisten kyselyjä ja muita viestejä kuten aiemminkin, tosin harvemmin. Sain vastauksia ja vastakysymyksiäkin, mutta useinmiten viiveellä. 

Jo viime kesänä tuntui että tähän tämä ystävyys päättyy, mutta juuri nyt se alkoi tuntua oikeasti pahalta. Saan edelleen häneltä viestejä myös siten että hän aloittaa keskustelun, synttäritoivotukset yms. Mutta ymmärrän kyllä että samanlaista se ei enää ole. Nyt tekisi kauheasti mieli kertoa omia kuulumisia hänelle kun elämässä on tapahtunut mukavia asioita, mutta luulen ettei seuraani kaivata. Myös se tuntuu pahalta kun ystävä on saamassa (tai ehkä jo saanut, en tiedä) lapsen. Olen niin onnellinen ystävän puolesta ja haaveilimme aina että olisimme mukana toistemme lasten elämässä, mutta nyt en siinä ole. Niin kovasti olisin vain halunnut, että pääsisin osallistumaan ystävän tärkeisiin elämänhetkiin. Nyt minut on jätetty kertomatta edes syytä. 

Ei ole edes mitään kysymyksiä av-raadille. Pakko avautua tänne. Kaverin dumppaamaksi joutuminen tuntuu jotenkin niin nololta että ei tästä kehtaa puhua oikeassa elämässä kenellekään. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystävyys säilyy vaikka välillä olisi vuosiakin ettei tavata. Juttu jatkuu siitä mihin jäätiin vaikka vuonna 2021. 

Kun tulee oma perhe /kumppani niin suunnitelmat etenee sen oman lähipiirin mukaan, ei enää itse vain päätetä että mennään ystävän kanssa kun sovittiin.

Ystävä palaa aina elämään  kuten ystävyyskin , on hyvä hankkia erilaisia ystäviä ja tutustua uusiin niin ei pahoita mieltään tai tunne yksinäisyyttä jos sille kaikista läheisimmälle ystävälle ei onnistu tapaaminen pitkään aikaan syystä tai toisesta.

Vierailija
2/5 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystävyys säilyy vaikka välillä olisi vuosiakin ettei tavata. Juttu jatkuu siitä mihin jäätiin vaikka vuonna 2021. 

Kun tulee oma perhe /kumppani niin suunnitelmat etenee sen oman lähipiirin mukaan, ei enää itse vain päätetä että mennään ystävän kanssa kun sovittiin.

Ystävä palaa aina elämään  kuten ystävyyskin , on hyvä hankkia erilaisia ystäviä ja tutustua uusiin niin ei pahoita mieltään tai tunne yksinäisyyttä jos sille kaikista läheisimmälle ystävälle ei onnistu tapaaminen pitkään aikaan syystä tai toisesta.

Näin voi olla tai olla olematta. Useinmiten se vuosien tauko jatkuu loppuelämän tauoksi. Itse en pitäisi ystävänä ihmistä jonka kanssa ei ole pidetty yhteyttä ollenkaan vuoteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin voi olla tai olla olematta. Useinmiten se vuosien tauko jatkuu loppuelämän tauoksi. Itse en pitäisi ystävänä ihmistä jonka kanssa ei ole pidetty yhteyttä ollenkaan vuoteen. 

Sulla ei ole koskaan ollut ystäviä vaan pelkkiä kavereita, niinku tässä ap:n trollauksessa. :)

Vierailija
4/5 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän särkynyt jo valmiiksi, siihen yrittää löytää ehkä lohtua tai vertaistukea kirjoittamalla tänne. Ja ainoa vastaus on että sulla ei ikinä ole ollutkaan ystävää ja olet trolli. Kiitos 3/3, toivottavasti sinun päiväsi parani tästä että sait minun mieleni vielä huonommaksi. 

ap

Vierailija
5/5 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen perustaminen ja välimatka ehkä etäännyttää. Ja jos historia on ollut teidän kahden alkujaan, voi olla ettei enää innostu pariskunta tapaamisista. Ei ehkä osaa sanoittaa asiaa sinulle. Ei varmaan tajua, että sinulle niin iso juttu. Mutta tämä on ihan normaalia, että ystävyyssuhteet joskus sopii johonkin tiettyyn elämäntilanteeseen, ja sitten hiipuvat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme