Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö paljonko työnantaja maksaa sinusta per kk?

Vierailija
29.03.2024 |

Palkansaaja arvostaa palkasta käteen jäävää rahamäärää. Yritykselle merkityksellistä on palkkauksen kokonaiskustannus.

Verokiilalaskurin avulla näet työnantajan palkkakustannuksen sekä työntekijän käteen jäävän tulon vuonna 2023.

https://kauppakamari.fi/vaikuttaminen/verotus/verokiila/

Minun bruttopalkkani on 4000 €/kk. Käteen jäävä osuus on 2 935 €/kk. TYÖNANTAJA maksaa minusta 5102 €/kk. Suomessa työnantaja maksaa myös lomailusta ja sairastelusta mutta jos lomat ja sairastelut jätetään pois yhtälöstä, työnantaja maksaa työstäni 5 948 €/kk. 

Kun käytän kovalla verotuksella tienaamaani rahaa, maksan tuosta 2935 € palkasta vielä 24 % arvonlisäveroa. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta. Työnantajan pitää keksiä jotain muuta, jolla elää. Ei voi työntekijän selkänahasta repiä voittojaan. Työnantaja voi vaikka mennä töihin :)

Vierailija
2/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ennnemmin laskea miten paljon yrittäjä repii rahaa työntrekijän selkänahastal.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kiinnosta. Työnantajan pitää keksiä jotain muuta, jolla elää. Ei voi työntekijän selkänahasta repiä voittojaan. Työnantaja voi vaikka mennä töihin :)

Verottaja vie MINUN palkastani yli 60 % moninkertaisella verotuksella. En ole huolissani työnantajastani vaan ITSESTÄNI. Luulisi sinuakin kiinnostavan mihin sinulle kuuluvat rahat vain häviää. 

Vierailija
4/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 9000€/kk. Mielestäni aika kohtuullista, jos kuukausilaskutukseni asiakkailta on kaksinkertainen tuohon summaan nähden. Minä kun saan peruspalkan lisäksi urakkapalkkaa laskutuksen mukaan.

Vierailija
5/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse omistan firman joka työllistää noin 100 työntekijää, vaikka ap onkin oikeassa niin lähtökohtaisesti jokainen palkansaaja tuottaa vähintään 2x sen mitä he maksavat työnantajalle.

Palkkoja ei ole tarvetta vähentää tai työehtoja heikentää. Se on vain keino vääristää Suomen sisäisiä markkinoita ja aiheuttaa vääristymiä Suomen kilpailulliseen asemaan ulkomailla. 

Vierailija
6/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä oikein suoraan pysty laskemaan. Palkan ja sen sivukulujen lisäksi maksaa käyttämästäni vedestä, vessapaperista, minulle ostettavista työnteon välineistä, käyttämästäni sähköstä, lääkäripalveluista (meillä on minimi, mutta silti on kallista) jne.  Palkkani bruttona on kolmannes siitä, mitä asiakkaalta laskutetaan. Ei siinä iso  kate tuntitöissä jää, urakkahintaisissa yleensä vähän enemmän mutta joskus pomo on unohtanut tarjouslaskennassa jonkun oleellisen asian ja sitten käy päin vastoin. Olen vähän joutunut opastamaan, että homma X kestää mulla pari päivää etkä ole sitä huomioinut ollenkaan. Meillä on pieni firma, mutta isot projektit. 

Vierailija
7/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja saa työläisten tekemää rahaa enemmän kuin maksaa työntekijälle ja valtiolle. Jos tämä ei toteudu, niin on aika antaa tilaa osaavimmille yrittäjille.

Vierailija
8/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepäse, itselläni kk-palkka 6k/kk , työnantajan kustannukset ovat 1.6x kertoimella lähemmäs kymppitonnin!

Käteen jää 4k nettopalkka. Kun tuosta lähtee melkein mitä vain ostamaan niin ainakin 24%alvi menee ja jos erehtyy esim polttoainetta tai viinaksia ostamaan niin valmisteverot vielä siihen. todellinen ostovoima lienee jossain 2500e paikkeilla. Eli hups vaan 3/4 palkasta on kadonnut savuna ilmaan. Ja eihän siinä mitään mutta vastineeksi en saa oikein mitään. Okei koulut olen käynyt mutta lapsia ei ole enkä ole tarvinnut neuvola yms palveluita. Myöskään julkista terveydenhultoa en ole kuormittanut. Työpaikalla käyn kerran vuodessa määräaikaistarkastuksissa. Samaan aikaan otetaan uutta velkaa jotain yli 10mrd! Jossain on nyt jotain mätää ja ehkä tarttis tehä jotain.

Vierailija
9/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa sinun nettopalkan ja yhden julkisen puolen työntekijän palkan. Lisäksi työnantaja maksaa julkisen puolen muita menoja kuten koron ja ulkomaisille pääomasijoittajille menevät rahat.

Vierailija
10/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon vähemmän mitä se työntekijä tuottaa yrittäjälle jos laskee mukaan kaikki veroedutkin mitkä yrittäjä saa valtiolta kun työllistää

Vierailija
11/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaalta veloitetaan 20e ja minä saan siitä 13e.

Vierailija
12/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työnantaja maksa minusta senttiäkää, vaan työajastani.

Vierailija
13/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet ahne! Jos tyytyisit puoleen jäisi työnantajallesi useita tonneja enemmän kuussa, ja veroprosenttisi pienenisi.

En ymmärrä tuollaisia vain omaa etuaan ajattelevia duunareita, ei ihme että firmat muuttaa ulkomaille - taidat olla kommunisti, ja kaiken lisäksi varmaan kuulut liittoon - phyi!

Vierailija
14/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepäse, itselläni kk-palkka 6k/kk , työnantajan kustannukset ovat 1.6x kertoimella lähemmäs kymppitonnin!

Käteen jää 4k nettopalkka. Kun tuosta lähtee melkein mitä vain ostamaan niin ainakin 24%alvi menee ja jos erehtyy esim polttoainetta tai viinaksia ostamaan niin valmisteverot vielä siihen. todellinen ostovoima lienee jossain 2500e paikkeilla. Eli hups vaan 3/4 palkasta on kadonnut savuna ilmaan. Ja eihän siinä mitään mutta vastineeksi en saa oikein mitään. Okei koulut olen käynyt mutta lapsia ei ole enkä ole tarvinnut neuvola yms palveluita. Myöskään julkista terveydenhultoa en ole kuormittanut. Työpaikalla käyn kerran vuodessa määräaikaistarkastuksissa. Samaan aikaan otetaan uutta velkaa jotain yli 10mrd! Jossain on nyt jotain mätää ja ehkä tarttis tehä jotain.

Tämä on aloituksen pointti, kiitos! Olen samaa mieltä siitä mitä joku sanoi, että palkkoja ei tarvitse alentaa. Ei tarvitse eikä pysty. Se todellinen palkkasumma on kuitenkin melko samantekevää kun se kaikki katoaa savuna ilmaan! Ongelma ei ole siinä, etteikö yritykset kaivaisi kuvettaan. Tai valtio. Hoitajat eivät maksa valtiolle vain 2800 €/kk vaan vähintään sen 1.5 kertaa saman summan ja siitä hoitsulle jää vain murto-osa käteen kun kaikki verotetaan heti pois. 

Vierailija
15/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se firma kyllä pitkään pyöri jos työnantaja nuo maksaa. Toki voisihan joku Elon Musk harrastaa yrittämistä aika pitkään. 

Toimivassa yrityksessä kaiken maksaa asiakas. Työntekijät tuottavat juttua josta asiakas maksaa. Yrittäjä ottaa siivun itselleen tekemättä mitään. 

Vierailija
16/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se firma kyllä pitkään pyöri jos työnantaja nuo maksaa. Toki voisihan joku Elon Musk harrastaa yrittämistä aika pitkään. 

Toimivassa yrityksessä kaiken maksaa asiakas. Työntekijät tuottavat juttua josta asiakas maksaa. Yrittäjä ottaa siivun itselleen tekemättä mitään. 

Tervemenoa sitten vain yrittäjäksi, jos ajattelet että yrittäjä "ei tee mitään". Ihan oikeasti nyt.

Vierailija
17/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattamatonta yritystoimintaa ei tule tukea, jokainen harrastakoot omilla rahoillaan.

Vierailija
18/18 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, koska olen itsekin ollut työnantaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi