Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä viipyvät liikkeiden tunteminen..

19.01.2007 |

Huolet ne mullaki! :o) Elikkäs ensimmäistä ootan ja ei ole siten kokemusta lapsen kanssa elämisestä. Vieläkin on pääkoppa semmosessa tilassa, ettei oikein ole hahmottanut toisen ihmisen kasvavan masussa. En voisi normaalissa tunnetilassa ainakaan sanoa että olisi tunteita maha-asukkia kohtaan. Toki jos jotain tapahtuu kuten alkuraskaudessa oli yhdynnän jälkeen _kerran_ verenvuotoa niin pikkuitku tuli säikähdyksestä. Eniveis.. vielä koen olevani sama memmu kuin ennenki - reippaasti vaan ylipainoinen ja turvonnu. Ja ettei ole meidän taloudessa ketään muita kuin minä ja mieheni. Kaipuuta olisi äidillisiin tunteisiin vauvaa kohtaan raskauden aikana mut kun en ole edes niitä liikkeitä tuntenut, joita odotin 18.viikolle. Nyt olen 20.viikolla menossa.. tarkalleen rv19+2. Ja istukka on etuseinämässä. Hitsittää vaan odotella tapahtuvaksi jotain kun on niin malttamaton mieli.. ketään samassa veneessä istuvaa?

Memmu-malttamaton?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mulla jo kolmas raskaus. Liikkeitä odottelin jo siinä 17+ viikolla mut mitään ei vaan tuntunut. Kävin neuvolassakin vaan kuuntelemassa sydänääniä ku niin hermostutti. Ultrassa sit kävi ilmi et istukka on taas etuseinämässä. Viimeksikin oli ja liikkeet tuntu siinä 19+ viikoilla. Nyt tässä raskaudessa sain odotella liikkeitä 20 + viikoille.

Muuta en osaa sanoa ku että malttia vaan kyllä ne potkut sieltä ilmaantuu, mutta odottajan aika on pitkä =)

Vierailija
2/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni kertoi, että hän tunsi esikoista odottaessaan ensimmäiset liikkeet vasta rv 27!!..en tiiä oliko kyse sitte siitä, että ei osannu tulkita tuntemisia liikkeiksi, vai eikö ne todella tuntunut aiemmin..ja terve ja tomera lapsi sieltä maailmaan tuli:)

itellä kyllä, vaikka esikoista odottelen (eikö ne esikoiselta _yleensä tunnu myöhemmin) aloin tuntea liikkeet jo 16viikolla...tunnustelin ja pistin ne merkille, vaikka en ollutkaan silloin vielä varma oliko ne vauvan liikkeitä vai ei..

että kyllä ne sieltä ajallaan tulee:D!!ja sepä se sitte tekeeki hyvän mielen, ku pieni sieltä aina välillä muistuttaan olemassaolostaan potkuilla ja töytäsyilla..että ne on kyllä odottamisen arvoisia:D!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Memmu-mamma:

Huolet ne mullaki! :o) Elikkäs ensimmäistä ootan ja ei ole siten kokemusta lapsen kanssa elämisestä. Vieläkin on pääkoppa semmosessa tilassa, ettei oikein ole hahmottanut toisen ihmisen kasvavan masussa. En voisi normaalissa tunnetilassa ainakaan sanoa että olisi tunteita maha-asukkia kohtaan. Toki jos jotain tapahtuu kuten alkuraskaudessa oli yhdynnän jälkeen _kerran_ verenvuotoa niin pikkuitku tuli säikähdyksestä. Eniveis.. vielä koen olevani sama memmu kuin ennenki - reippaasti vaan ylipainoinen ja turvonnu. Ja ettei ole meidän taloudessa ketään muita kuin minä ja mieheni. Kaipuuta olisi äidillisiin tunteisiin vauvaa kohtaan raskauden aikana mut kun en ole edes niitä liikkeitä tuntenut, joita odotin 18.viikolle. Nyt olen 20.viikolla menossa.. tarkalleen rv19+2. Ja istukka on etuseinämässä. Hitsittää vaan odotella tapahtuvaksi jotain kun on niin malttamaton mieli.. ketään samassa veneessä istuvaa?

Memmu-malttamaton?

epätodellinen olo kanssa, vaikka liikkeet jo tunnenkin. en ole hirveästi vauvaa vielä ajatellut. olen muistaakseni 23:lla viikolla. mä aloin ensiodottajaksi hirveen aikaisin tuntea liikkeitä, jo ennen vko 20. ootko varma, ettet tunne niitä? mä luulen, että ainakin itselläni oli pitkälti kyse siitä, että tajusin mistä on kyse. se tuntuu aluksi vähän niinkuin pieniä ilmakuplia hipsuttaisi mahan sisäpinnalla. vasta viimeisen viikon aikana olen tuntenut selkeämmin potkuja (?) tai ainakin liikkeet napakammin.

ja toi tunneasia myös on mulla samoin. en tunne vielä mitään vauvaa kohtaan, paitsi että tosiaan oon ollu huolissani jos on ollut mahakipuja tms. kerran käytiin jopa päivystyksessä ihan vaarattomien pikkusupisteluiden vuoksi.

kaikki tunteet on raskaushöyryissä mahdollisia hormoonimuutosten vuoksi. niiden esiintyminen tai esiintymättä jääminen on yksilöllistä, eikä raskausaikaa kannata pilata ajattelemalla, että mun kuuluu tehdä tai ajatella näin, miksei se mene niin...

uskon, että äidin tunteet tulee sitten kun niiden tarvitsee tulla. joillakin äideillä se kestää vielä jonkin aikaa synnytyksen jälkeenkin, toiset sisäistää ajatuksen ainakin jossain määrin jo raskausaikana. ei niitä kannata yrittää pakottaa pintaan. eihän iloa ja suruakaan voi määrätä, samoin äidintunteet tulee varmasti silloin kun on aika.

Vierailija
4/11 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse 24 viikolla raskaana ja mä olen tuntenut sikiön liikkeitä noin kolmen viikon ajan vasta. Itse tunsin liikkeitä ekoja kertoja illalla ennen nukahtamista kun vauva myllerteli. Ja istukka on etuseinämässä mullakin. Uskon et viim. parin viikon päästä sinäkin alat tuntea niitä:)

Vierailija
5/11 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuntenut liikkeet kaikissa kolmessa raskaudessa rv 16. Tässä raskaudessa istukka etuseinämässä ja ajattelin, että liikkeet tuntuvat vasta paljon myöhemmin, mutta ei. Tietysti kun kolmatta odottaa niin sitä osaa kuulostella eri tavalla niitä vauvan liikkeitä.

Mutta sinällään jännä, että nytkin tunnen potkut vahvoina vaikka mulla tuota läskiäkin tuossa vatsan päällä on ja se istukka edessä...

AIHA Kera kolmannen rv 21+4

Vierailija
6/11 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau! Aika kivasti vastauksia! :o) Tieto tuottaa tuskaa: enpä oottais liikkeitä tietyille viikoille ilmestyväksi, jos en ois noita neuvolasta saatuja vihkosia lukenu ja käyny surffailemassa kaikenmaailman raskauskalentereita lukemassa. Pitää kai täs olla ihan rauhassa ja antaa vauvan yllättää mut. Tempasee sitten kunnon potkun ku siltä tuntuu, heh. Mut hauska kuulla muittenki kokemuksia - voipi rauhotella sitten itteä. ;o) Kiitoksia äippylit!

Vierailija
7/11 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ole huoleti, kyllä niitä liikkeitä sieltä alkaa ilmaantumaan :) Ite tunsin ekat kunnon liikkeet/potkut ihan yllättäen jotain rv 23. Sen jälkeen olen tuntenut niitä epäsäännöllisesti, välillä kunnon potkuja, välillä pientä liikehdintää, välillä ei sitten yhtään mitään.. Nyt menossa rv 24+5 ja edelleen jatkuvasti tarkkailen ja ootan potkuja :)

Vierailija
8/11 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja istukka myös etuseinämässä.

Vierailija
9/11 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

istukka, mutta olen tuntenut molemmissa raskauksissa liikkeet jo 16-17 viikolla. Mutta kaikkihan olemme yksilöitä ja kaikilla erinlainen raskaus muutenkin. Ensimmäiset liikkeet ovat niin pikku hipaisuja, ettei niitä välttämättä käsitä liikkeiksi, mutta kyllä ne siitä voimistuu...välillä tuntuu, että liiaksikin! :)

Vierailija
10/11 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Heräsin luultavasti tuntia ennen herätystä potkuun! Makasin kylellänki ja ' oskari' /' onerva' potkasi oikeaan kylkeen. Mietin ehkä sen 20 sec ennen ku aloin huhuilla miehen nimeä : ' vauva taisi potkasta' . Ja sitten tuli toinen vienompi potku samaan kohtaan. :) Ja ei tuntunu kipeältä! ;o)

Vierailija
11/11 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on varmaan mukavempi olo, kun potkut tuntuvat! Kyllä ne siitä voimistuvat ja voivat tosiaan yllättää voimakkuudellaan! Ja se on myös aika hauskan tuntuista, kun vauva puskee pepullaan tai " venyttelee" ja silloin voi vähän sattuakin, jos sopivaan paikkaan osuu...