Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Vierailija
28.03.2024 |

Ensi kuussa ei sitten oikeasti rahat riitä kun käteen jää enää 200€ vuokran jälkeen, ennen jäi 550€, mitä tässä pitäisi tehdä?

Halvempaa asuntoa etsin koko ajan mutta ei tunnu irtoavan mistään halvempaa vuokra-asuntoa.

Sitten toinen ongelma olisi se muuttaminen, ei minulla ole varaa muuttaa kun katsoin että esim. 20km päähän muutto  muuttopalvelulla maksaisi lähempänä 500€.

Töihinkään en pääse vaikka kuinka yritän kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakea mihin rahkeet riittää.

Kommentit (729)

Vierailija
221/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on sukulaisten oikeus auttaa heikommassa asemassa olevia läheisiään.

Kaikilla ei ole sukulaisia. Joidenkin sukulaiset ovat voineet kuolla (esim. korona), jotkut ovat voineet olla orpolapsia, toiset ovat voineet syntyä väkivalta/alkoholisti/huumeperheeseen ja jotkut toiset köyhään perheeseen, joillakin on varakas, mutta sitäkin pihimpi ja vittumaisempi suku. Toiset on huostaanotettu jo lapsina.

Ja sitten sitä mietitään, että miten ihmiset tekisivät lisää lapsia. Ei, kaikki ihmiset eivät ole hyviä vanhempia. 

Kiva miten herjaat sukuasi. Mutta niin se vaan elämän vaikeudet tekeekin äkkiä sinusta nöyrän heidänkin edessä. Nyt sulle selviää miksi he on hankalia. Kukaan ei jaksa kustantaa toisten leveilevää velttoa elämäntapaa vuosikymmeniä, siksi he on ärtyneitä sulle. Nyt nöyrästi pyydät apua j amyännät ettet hallitse elämääsi ollenkaan, ja he ovat aina olleet oikeassa sun kanssa.

Vierailija
222/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä löytyy aina tekevälle. Nykynuoret on vaan niin ranttuja ja laiskoja ja osa keksii itselleen vielä mielenterveys ongelmat, ettei töitä tarvitsisi tehdä. Jos kouluja ei ole jaksanut käydä, niin kannattaa aloittaa perustöitä tekemällä, eli siivousala, auton rattiin, varastolle, kauppaan, pikaruokalaan ja jne.. Vain laiska ja saamaton voi väittää, ettei töitä löydy. Yleensä työttömyys johtuu asenneongelmasta, Vältellään töitä jossa tulee hiki, palkka ei ole kova tai joutuu heräämään aikaisin.

Ei löydy, olen kaikkeen mahdolliseen työhön hakenut, mäkkäriin, ravintoloihin, postille, raksalle, tehtaille, varastoille, kauppoihin, pankkiin, talonmieheksi yms. enkä ole päässyt

AP

Nuo paikat on just semmoisia joihin on joitain vaatimuksi, kute pankkiin. Älä unta näe. Sun on haettava aivan alimmista paikoista. Talonmieheksikin vaaditaan fyysistä kykyä ja kiinteistöalan tutkintoa. Samoin tehtaille on yleensä ammattikoulututkinto edellytyksenä. Raksa? Miten sulla muka olisi noin monta tutkintoa? Haet liian vaativiin paikkoihin jos kerta 10 v olet ollut pois työelämästä. On aloitettava ihan pohjalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ulinaa nyt taas. 

Olen muuttanut aikuisiällä yhteensä 15 kertaa, joista neljä on ollut valtiosta toiseen. 10 muuttoa on ollut lasten aikana, joita nyt on kolme. 

Kertaakaan ei ole ollut muuttofirmaa. Ihan itse on hakenut banaanilaatikot ja Alkon laatikot, sumplinut pakut ym. 

Ja työn perässä on pisimmät matkat, kaupunkien sisällä lisäksi kun perhe kasvoi. Pari muuttoa olen tehnyt viimeisillään raskaana. 

Elintasoa nostaakseni olen jatkuvasti työn ohella opiskellut lisää, suorittanut mm ktm:n tutkinnon. Ilman pennin hyrrää kotoa lähdin ja välillä ollut todella rahat vähissä. Lapsilisät saan, en tukiaisia. 

Vierailija
224/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa on noin paljon tavaraa? Minä olen työssäkäyvä ihminen ja tavarat siirrettiin pakulla. Kaksi reissua riitti siihen. Ei kuukosta, että missään hirveässä puutteessa joutuisit elämään.

Mikään ehdotettu ei myöskään sulle käy, niin sitten varmaan elät hernekeitolla tyytyväisenä.

Kyllä mä uskon että ei yksin saa esim. sohvaa kannettua, tai pyykinpesukonetta ym. Täytyy soittaa sossulle ja kertoa ongelma. Kyllä he keksii avun, heillä on lista halvoista sopimusmuuttofirmoista jotka tekee halvalla ja sossu maksaa. On myös sairauksia joissa ei saa nostaa.

Vierailija
225/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee kuulkaas ihmiset.

Vierailija
226/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on kaupunkeja joissa annetaan ekat 3 kk ilmainen vuokra jos muuttaa sinne töihin muualta. Siisvousalan töitä olisi pilvin pimein siellä, muttei löydy työntekijöitä. Itselläni terveys estää sen työn.

On myös kuntia joissa maksetaan lapsen tekemisestä joitain tonneja, 10 000 oliko jossain jopa?

EI siltikään houkuta kai näitä stadin gimmoja muuttaa, edes joksikin ajaksi.

En muuta Helsingistä yhtään mihinkään maaseudulle

AP

Nää ei ole maaseutuja vaan ihan kaupunkeja, kaikilla palveluilla, n. 3h päässä helsingistä.

Sun ongelma on että riiput kiinni jossain feikissä mielikuvassa miten ainoostaan helsingissä on asiat hyvin tai elämä mielekästä tai jotain. Olet vahvasti harhassa.

Ennemminkin maaseutua on seillä Helsingin laitamilla.

Kaikki Helsingin ulkopuolella on maaseutua

AP

Vierailija
227/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä löytyy aina tekevälle. Nykynuoret on vaan niin ranttuja ja laiskoja ja osa keksii itselleen vielä mielenterveys ongelmat, ettei töitä tarvitsisi tehdä. Jos kouluja ei ole jaksanut käydä, niin kannattaa aloittaa perustöitä tekemällä, eli siivousala, auton rattiin, varastolle, kauppaan, pikaruokalaan ja jne.. Vain laiska ja saamaton voi väittää, ettei töitä löydy. Yleensä työttömyys johtuu asenneongelmasta, Vältellään töitä jossa tulee hiki, palkka ei ole kova tai joutuu heräämään aikaisin.

Ei löydy, olen kaikkeen mahdolliseen työhön hakenut, mäkkäriin, ravintoloihin, postille, raksalle, tehtaille, varastoille, kauppoihin, pankkiin, talonmieheksi yms. enkä ole päässyt

AP

Nuo paikat on just semmoisia joihin on joitain vaatimuksi, kute pankkiin. Älä unta näe. Sun on haettava ai

Raksa, kaupat ja varastot on ihan pohjalta

AP

Vierailija
228/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa on noin paljon tavaraa? Minä olen työssäkäyvä ihminen ja tavarat siirrettiin pakulla. Kaksi reissua riitti siihen. Ei kuukosta, että missään hirveässä puutteessa joutuisit elämään.

Mikään ehdotettu ei myöskään sulle käy, niin sitten varmaan elät hernekeitolla tyytyväisenä.

Kyllä mä uskon että ei yksin saa esim. sohvaa kannettua, tai pyykinpesukonetta ym. Täytyy soittaa sossulle ja kertoa ongelma. Kyllä he keksii avun, heillä on lista halvoista sopimusmuuttofirmoista jotka tekee halvalla ja sossu maksaa. On myös sairauksia joissa ei saa nostaa.

Sossusta ei noin vain saada rahaa, maksusitoumuksia ja muuttofirmasuosituksia. Sieltä ei noin vain nimittäin saada yhtään mitään.

Vierailija
229/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossusta ei noin vain saada rahaa, maksusitoumuksia ja muuttofirmasuosituksia. Sieltä ei noin vain nimittäin saada yhtään mitään.

Näinhän se menee, en sossusta ole koskaan saanut mitään paitsi kerran 30€ lahjakortin lidliin

AP

Vierailija
230/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ulinaa nyt taas. 

Olen muuttanut aikuisiällä yhteensä 15 kertaa, joista neljä on ollut valtiosta toiseen. 10 muuttoa on ollut lasten aikana, joita nyt on kolme. 

Kertaakaan ei ole ollut muuttofirmaa. Ihan itse on hakenut banaanilaatikot ja Alkon laatikot, sumplinut pakut ym. 

Ja työn perässä on pisimmät matkat, kaupunkien sisällä lisäksi kun perhe kasvoi. Pari muuttoa olen tehnyt viimeisillään raskaana. 

Elintasoa nostaakseni olen jatkuvasti työn ohella opiskellut lisää, suorittanut mm ktm:n tutkinnon. Ilman pennin hyrrää kotoa lähdin ja välillä ollut todella rahat vähissä. Lapsilisät saan, en tukiaisia. 

Miksi kirjoitit tämän viestin?

Tarkoitatko, ettei tarvita tukia, kun sinä.et ole tarvinnut? Köyhät kadulle ja hyvinvointivaltio alas?

Olet ktm? Onko sinun oppiesi mukaan hyväksi taloudelle ajaa hyvinvointivaltio alas? 

Mitä.mielestäsi orpon köyhdyttäminen on tehnyt luottamukselle ja taloudelle? Mitä Kataisen ja Stubbin hallitus teki? Miten valtion talous toimii? Mitä säästämisestä on seurannut?

Vierailija
231/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen iloinen, kun tämä lokkeilu nyt tulee tiensä päähän. Toki tämä on trolli, mutta näitä on myös oikeasti.

Olet iloinen, että Suomen talous ja tulevaisuus on tuhottu.

Vierailija
232/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se rekkakuormallinen painavia huonekaluja on sun nykyiseen asuntoon päätynyt? Kun ketään auttamaan kykenevää ei tuttavapiirissä ole.

Mummo ja isäni kantoi ne vuosia sitten asuntoon, enää ei pysty

AP

Mummo kantoi sinulle huonekalut kämppään, mutta sinä 190/90 mies et kykene tekemään mitään, kun et treenaa käsiä? Varsinainen narukäsi, oikea selkärangaton spagetti.

Vierailija
233/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön voi asua vaikka perähikiällä.

Vierailija
234/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät leireille 

Vierailija
235/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se rekkakuormallinen painavia huonekaluja on sun nykyiseen asuntoon päätynyt? Kun ketään auttamaan kykenevää ei tuttavapiirissä ole.

Mummo ja isäni kantoi ne vuosia sitten asuntoon, enää ei pysty

AP

Mummo kantoi sinulle huonekalut kämppään, mutta sinä 190/90 mies et kykene tekemään mitään, kun et treenaa käsiä? Varsinainen narukäsi, oikea selkärangaton spagetti.

Tottakai mummo auttoi, saan osan kannettua mutta en painavia huone kaluja, sänkyä, pesukonetta yms.

AP

Vierailija
236/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se leikkaus näy vasta Toukokuussa jos ensi kuun toimeentulotuki päätöksen on jo saanut niin sehän on tehty ennen kuin leikkaukset astuu voimaan 1.4  eli   1.4 jälkeen tehdyissä päätöksissä leikkaukset käsittääkseni näkyy mutta ei ennen sitä tehdyissä.

Vierailija
237/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tyyppi läpäisi lukion, mutta ei viitsi opetella yhdyssanoja, koska ne eivät ole tärkeitä. Tästä jankattu usea ketju taaksepäin. Voi vaikuttaa siihen, että työhakemusten vastaanottaja ei ota vakavasti. Mitään tutkintoa tai mitään lukion jälkeisiä opintoja ei ole eli 12 vuoteen ei ole tehnyt mitään muuta kuin syönyt jauhelihaa ja käynyt salilla. On myös esittänyt vaatimuksen, että mahdollisen työpaikan on tuotettava 2000 e nettotulot, jotka pitää maksaa heti töiden aloituksessa, koska muuten ei ole rahaa mennä töihin. En tosin ihmettele, että työnhaku ei luonnistu, kun työpaikkaa haetaan pankista (pakko myöntää, tämä on kummallisimpia päähänpistojasi hetkeen). Sossukin oli joskus apuna, miksei sitten enää?

Vierailija
238/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunna diakonilta saa ihan kaikki juopot 40e kortin ruokakauppaan.

Vierailija
239/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät leireille 

Työttömyys lisääntyy joka päivä, koska hallitus on aiheuttanut laman. Kansa ei luota tulevaisuuteen ja säätää kaikessa. Rakennusala on jo kaatunut, samoin muut. Keskituloinen saa 8 viikkoa ansiosidonnaista ja sen jälkeen se tippuu minimitasolle. Keskituloinen on nyt köyhä ja menettää asuntonsa.

Se 10 % rikkaimmista on hereillä ja ostaa pilkkahinnalla ne asunnot.

Se entinen Keskituloinen on köyhä työtön ja hänet siirretään leirille. Vain muutama kuukausi romahdukseen meillä kaikilla.

Vierailija
240/729 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi mukavaa. Parempaa paikkaa asua en itselleni voisi keksiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän