Annatko rahaa köyhille?
Miten on?Annatko rahaa köyhille?Lahjoitako rahaa hyväntekeväisyyteen?
Kommentit (36)
Kyllä ehdottomasti köyhiä pitää auttaa jos sen vain voi tehdä.
Ukrainaan menee 500€ joka kuukausi. Toisinaan laitan vielä extraa päälle.
Verottaja ottaa reilut 3300€ joka kuukausi.
Ukrainan asevoimille olen viimeisen vuoden aikana laittanut 2000-3000€. Aiemmin olen laittanut luonnonsuojeluun ja eläinten hyväksi.
Ystäviäni autan jos tarvetta on, esim ostin yhdelle joku aika sitten uuden tiskikoneen kun vanha temppuili. Ravintolakäyntejä maksan silloin tällöin.
Eläinsuojeluyhdistyksen jäsenmaksu ja lahjoitan heidän keräyksiin, autan paljon vähävaraista sukulaista, ehkä vähän liikaakin, ostan joululahjakeräyksiin ja vien välillä Hopelle. Täällä joku kerran väittim että joku hänen rikas tuttunsa hakee Hopelta kaiken, ei se täällä ainakaan onnistu. Rajoittavat paljonko yksi perhe saa ottaa vuodessa ja ensin pitää lähettää anomus, että pääsee asiakasperheeksi, ei noin vain mennä hakemaan mitään.
En anna rahaa köyhille enkä kenellekään pyytäjälle.
En rahoita kenenkään viinan tai huumeitten hankintaa.
Sen takia viraöllisetkin tahot jotka avustuksia jakavat auttavat pääasiassa lahjakortilla kauppaan ja sekin rajoitettu mitä sillä voi ostaa.
Voi avustaa omia jälkeläisiäni jos tarve vaatii, tiedän etten rikastuta Alkoa tai huumediileriä.
Eläinsuojeluun ympäri Eurooppaa. Viimeks Kreikkaan ja Bosniaan. Ja kotimaan eri toimijoille tietysti myös.
Kun olin töissä, laitoin joskus pieniä kolikoita johonkin spr tms keräykseen, en tiedä kenen taskuun lie päätyneet. Olen nyt työtön ja eipä kyllä näy mitään köyhäinapuja, työmarkkinatuella ja asumistuella koetan sinnitellä ja töihin tahtoisin päästä mutta vaikeata on, liian vaikeata.
En. Autan tuttuja todella vähävaraisia konkreettisesti, esim. ostamalla heille ruokatarpeita.
Paras apu köyhälle on työpaikka josta saa palkkaa.
Aina on mahdollista että joutuu huijatuksi jos jotain antaa.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainaan menee 500€ joka kuukausi. Toisinaan laitan vielä extraa päälle.
Tämä on typerä provo.
Antaisin jos olisi varaa. Jollekkin tuttavalle josta tiedän, että raha on varmasti tarpeen ruokaan. Autan nyt muuten, tuen henkisesti, neuvon jos pyytää neuvoja jne. Toisen auttaminen on hyvä teko myös itselle.
En anna rahaa ihmisten auttamiseen tai hyväntekeväisyyteen tms.
Avustan eläinsuojelua säännöllisesti.
No en todellakaan koska pienituloisena ei meinaa rahat riittää edes omiin menoihin.
Vierailija kirjoitti:
Aina on mahdollista että joutuu huijatuksi jos jotain antaa.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Antaisin jos olisi varaa. Jollekkin tuttavalle josta tiedän, että raha on varmasti tarpeen ruokaan. Autan nyt muuten, tuen henkisesti, neuvon jos pyytää neuvoja jne. Toisen auttaminen on hyvä teko myös itselle.
Henkinen tuki ja neuvominen ovat ilmaisia.
Kyllä joka ainoa kuukausi.