Teetkö ruoan pääsiäisen jokaiselle päivälle ?
Siis joka päivä uuden aterian tai menettekö kylään syömään ?
Kommentit (21)
Teen ehkä sunnuntaina ruoan, josta riittää vielä maanantaillekin.
Perjantaina mennään ulos syömään, lauantaina äitini tekee perinteisen pääsiäisruoan.
En tee eri ruokaa, samaa syödään koko pääsiäinen.
Teen joka päivä.
Pe: kebabrulla pakastekebablastupussien jämistä.
La: Kirjolohi, savustetaan jos sää sallii, muuten uuniin.
Su: palvilammasta valmis pala ja jotain kasviksia kaveriksi.
Ma: punalapuiset wienerleikkeet pakasteesta ja muusi
Tai sitten fiiliksen mukaan eri järjestyksessä. Ens viikollla on jossainvälissä lampaanjämäkiusaus. Pakkasessa on karitsanjauhelihaa jos wienerit ei nappaa tai syödään muusi kalan kanssa.
Pääsiäinen on juuri siksi kiva, kun ei tarvitse stressata ruoasta.
Teen lauantaina ja maanantaina. Sunnuntai mennään lauantain pöperöillä.
Teen ja vielä kaksi kertaa päivässä. Yksi lounas käydään mun äidillä syömässä, varmaan myös yksi lounas ravintolassa, mutta joo 6 ruokaa teen pyhien aikaan. Tykkään ruuanlaitosta ja taloudessa kolme teiniä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tee.
Kauhean äkäinen vastaus!
Kyllä tehdään melkein joka päivä. Tänä iltana on silakkapihvejä. Hu lounaalla lohikeittoa ja illalla haukipihvejä. Just ostin Tukkutorin kalasta palan lohta ja jauhatin haukifileen.
Lauantaina mennään Fazerin brunsdille, joten lounasta ei tarvitse tehdä, illalla täytetään broileri ja valmistetaan uunissa. Pääsiäispäivänä syödään lammaspataa, sitä riittää vielä maanantaiksikin.
Mä teen huomenna pellillisen pizzaa 80-luvun tyylillä ja siitä riittää ihan koko pääsiäiseksi. Jälkkäriksi teen persikka-rahkapiirakan plus ostin just kolme jätskipakettiakin jos tuntuu, että makea kesken loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tee.
Kauhean äkäinen vastaus!
Eikä ole, vaan totuus. Olisin vastannut saman. Eri
Monelleko riittää pellilinen pitsaa koko pääsiäiseksi? Muuten ihan hyvä menu.
Joo. Maanantaina kyllä tehdään sellaista ruokaa, että sitä syödään vielä tiistainakin.
En ole koskaan viettänyt pääsiäistä. Isäni tykkää kokata ja keksi nyt kutsua luokseen porukalla syömään, josko siellä olisi jotain pääsiäismäistä ruokaa tarjolla, saa nähdä.
Meillä on tapana syödä joka päivä lounas ja päivällinen. Usein edellisen päivän ruoasta riittää seuraavan päivän lounaalle.
Pääsääntöisesti teen päivittäin ruokaa, mutta varsinainen pääsiäisateria (karitsan viulua lisukkeineen) syödään sunnuntaina päivälliseksi. Silloin tulee pojan perhe, tytär puolisonsa kanssa, minun äitini sekä mieheni vanhemmat meille syömään.
Maustoin naudan paahto paistin ja ostimme ison savulohen. Kokkailemme mieheni kanssa kaksin.
Ei olla koskaan menty muualle syömään ilmatteeksi vaan tehdään ihan kaikki itse.
Meitä ei kukaan passaa koskaan vaan saa aina itse tehdä ihan kaikki.
Minä teen perinteisen pääsiäiskinkun. Lanttulaatikkoa en löytänyt, ilmeisesti kaupoista myyty loppuun.
Syön jokapäivä, muutoin alkaa heikottamaan.
3:lle päivälle teen, yhtenä syödään ravintolassa